Författare Ämne: delar  (läst 2301 gånger)

mats r

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
delar
« skrivet: november 25, 2012, 13:11:44 »
Var kan man köpa gummidelen som sitter på rattstången, fick nerslag på bes att den var sprucken...
Och sen behöver jag en givare till tempmätaren och tydligen så sköter den också insprutningen ..
Har haft den liggandes lös då den kom från org. motorn b 19 och då satt den i toppen och efter motor bytet så fanns det ej nåt hål för den  ??? eller var ska den sitta..
Utan den så verkar det som den får alldeles för mycket bensin.
Om det är nån snäll själ som kan mäta upp motståndet som den ska ge, så kan man ha den ställbar ...Som det nu är så går väl fett så lite lagom motstånd...
Och lite bra att ha saker också sump med oljepump  och trimgrejor kanske vi kan byta saker har en b 230 liggandes ...
Annars så går min som bara den hel nöjd känns som 150 hk , men kanske 120hk är mera troligt men känns väldigt rapp.
Ska effekt prova den , då jag har tillgång till g-mätare...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: delar
« Svar #1 skrivet: november 28, 2012, 01:08:01 »
Gummipucken på rattstången kostar 160:- och har Volvo art.nr: 3208578
Edit: Jag köpte den på Volvobutiken 2008. Säg till ifall den har utgått så ska jag lägga in den i listan här:
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: delar
« Svar #4 skrivet: december 18, 2012, 16:14:36 »
Hoppsan. Den var dyr på de länkade sidorna.

Köpte en nyss för 6,90€ dock utan bultar och muttrar.  :o

http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat;jsessionid=BC76A4B7A1529E98847BAD6A9091666B#query=18-1685

Den är nog så liten så den går i ett brev ifall ni får för er att försöka beställa därifrån.  :)