Tjena, har som rubrken lyder fått lite problem. Har läst runt här på forumet och letat lösningar men inte hittat något som stämmer överens med mitt problem.
Bilen är en 360 GLT - 87 sitter 200f (kat) med Renix.
De började med att bilen var hemskt svårstartad i torsdags efter jobbet men efter mycket om och men så startade den. På fredagen använde jag den utan problem hela dagen men på kvällen så vägrade den starta igen, dock lyckades jag få den starta på rullen nedför en backe. Sen stod bilen tills på söndag då jag skulle göra ett nytt försök, men den vägrade starta igen på nyckeln men jag lyckades bogsera igång den. Efter den startat på rullen så gick det stänga av den och starta med nyckel igen. Gjordes kanske fyra gånger under en 2 timmars period. Dock igen på kvällen då jag skulle hem så vägra den starta på nyckeln, fick hjälp av en kompis och skulle bogsera igång den men bilen vägrade då även på rullen. Väl hemma efter bogseringen så kollade jag och märkte att jag inte hade någon gnista på stiften, har dock bytt rotor, fördelarlock och stift nu men fortfarande ingen gnista. Har även rengjort och sprutat kontanktspray på varenda relä, kontakt och säkringsdosa som jag kommit åt utan resultat. Startmotor drar runt motorn utan problem, kollat att stiften luktar bensin efter startförsök, provat med startgas med utan lycka. Hör dock inte att bränslepumpen går heller, har även provat bygla den som jag läst här på forumet mellan 87b och 30 tro jag det var.
Någon vänlig själ som har några idéer eller tips till mig?