Författare Ämne: lackera kofångare fram och bak  (läst 9787 gånger)

jonte123

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 19
  • He ska gå nå jävla brätt på vintern!
    • Visa profil
lackera kofångare fram och bak
« skrivet: september 29, 2013, 18:10:08 »
Tjenare, har en röd 360 och då är det ju så att plasten fram och bak är svart och röd men röd förgen började bli så jävla ful så jag slipade ner tvättade och körde på primer sen gjorde jag alltihopa svart tycker att det blev grymt mycket snyggar än tidigare! problemet är att färgen blev ljus flammig när den hade torkat så då undrar jag varför blir det så? jag har gjort ett ordentligt jobb före eftersom att det är biltema grejor och dom brukar ju behöva lite extra kärlek för att sitta och se bra ut!

en kompis gjorde likadant på sina backspeglar och fick samma ljus flammiga resultat!

MvH/Jonte

jonte123

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
SV: lackera kofångare fram och bak
« Svar #1 skrivet: oktober 02, 2013, 02:38:34 »
Hejsan igen tänker  svara på min egen fråga nu om någon annan har samma problem!
Hadde en lite teori om promlemet som visade sig stämma väldigt bra Problemet var det att när burken börjar ta slut så kommer det bara lustgas eller vafan det är så då trycks det ytersta
Och otorkade lagret bort och det blir fläckar osv!

Så när burken börjar ta slut stå inte och skaka ut den sista färgen som kommer i vågor med luft ta en ny istället! !
Hoppas det kan hjälpa någon:-)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #2 skrivet: november 13, 2013, 16:15:34 »
Hejsan igen tänker  svara på min egen fråga nu om någon annan har samma problem!
Hadde en lite teori om promlemet som visade sig stämma väldigt bra Problemet var det att när burken börjar ta slut så kommer det bara lustgas eller vafan det är så då trycks det ytersta
Och otorkade lagret bort och det blir fläckar osv!

Så när burken börjar ta slut stå inte och skaka ut den sista färgen som kommer i vågor med luft ta en ny istället! !
Hoppas det kan hjälpa någon:-)

Tack där jonte!  :)
Alltid uppskattat med feedback och avslutning på frågeställningen i en sån här typ av tråd!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

jonte123

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: november 27, 2013, 21:07:41 »
Att hjälpa andra glada 300 ägare är alltid  roligt! :)
« Senast ändrad: december 02, 2013, 00:00:27 av jonte123 »