Tjena klubben, här kommer en färsking i behov av er expertis!
Jag köpte en 360 för två veckor sen, utförde lite service där jag bytte olja, kylarvätska, olje- och bränslefilter samt tändstift och den har gått som en dröm! Nu innan helgen fick jag dock problem. Helt plötsligt började den "bluddra", för att sen dö helt. Försöker man starta den direkt efter att den har dött så står startmotorn och snurrar utan resultat, men om man väntar några minuter så går den igång. När den väl går så går den helt felfritt och jag kan inte finna någon 'gemensam nämnare' för de gånger motorn har stannat, det sker helt slumpmässigt. Ibland när man precis har fått igång den efter ett stopp och testar varva lite på tomgång så märker man att den inte riktigt får soppa som den ska.
De trådar jag har hittat där folk har problem med bränslepumpen eller reläet verkar inte riktigt ha samma problem som mig, då deras bilar inte verkar starta alls. Är det någon som har nån idé om vad det kan vara som spökar?
Kanske bör tillägga att det är B200F-motorn i kärran! Har även bytt fördelarlock och rotor.