Konvertering > MS

Varvtalssignal, ojämn - varför? *LÖST*

(1/1)

simlar:
Ja bilen vill inte gå som den ska, misständer utav bara fan.

Se bifogad datalogg.

All hjälp uppskattas :)


Misstänker starkt att vevaxelgivaren är felet då givaren är okänd och kontakten på givaren är en kontakt från en vattentempgivare från en saab om jag inte minns fel när jag sökte på bosch-nummret.
Så ska försöka hitta en givare som redan har bosch-kontakt, frågan är då vilka bilar som har en VR-givare som passar till MS?

simlar:
Löste felet. Det  var löjligt enkelt fel :P

Löste det på detta sättet:
Googlade lite, fick då reda på att vissa haft problem då dem haft förkopplingsmotståndet inkopplat (har ju förkopplingsmotstånd på min bil då det satt brytarspetsar original).

Gick sedan ut till bilen, öppnade huven och flyttade utgående kabel från förkopplingsmotståndet till den ena av två kontakter på ingående sida av förkopplnigsmotståndet, och vips så gick bilen som den skulle :D
Har varit och kört i en timme och det verkar funka utan problem. Och tunerstudios autotune-funktion funkar riktigt bra med bredbandslambda inkopplad och målvärden i AFR-table, riktigt imponerad faktiskt, fullversionen av tunerstudio är lätt värd sina 59,95$ då pengar sparas in i både tid och soppa.

FREJ:
Grattis till att du hittade "felet" så fort!

Navigering

[0] Meddelandeindex

Gå till fullversion