Tack ERMR men det visade sig faktiskt igår att det inte var pumpen i allafall.
Bilen startade och hostade till och dog och ville sen inte starta när man körde på starten.
Jag blev mycket glad och for in under huven med en mekhandbok och en bygel.
Slet loss pumpreläet och byglade pumpen i sockeln mellan stift 30 och 87b. Efter en liten tvekan hoppade pumpen igång.
Då tryckte jag ned bygeln i sockeln och lät pumpen gå.
Fladdrade runt lite med sladdarna under sockeln utan störning.
Rörde lite vid sladdarna som går in i säkringshållaren som sitter på innerskärmen bakom batteriet.
Då stannade/startade/stannade/startade pumpen.
Drog bort en av sladdarna (de sitter med flatstiftskontakter på säkringshållaren). Inget hände. Satte tillbaka.
Drog bort en sladd ur andra paret (på min bil sitter två säkringar i hållaren.) Då stannade pumpen.
Sattet tillbaka sladden igen så pumpen startade. Öppnade säkringshållaren.
Det visade sig att när man bryter kabeln i en viss vinkel så tappar säkringen kontakten/hamnar på en yta med dålig kontakt.
Så jag ska ta och putsa upp stiften i hållaren samt ändarna på den säkringen och kanske bunta fast kablarna bättre så de inte rör sig och bryter lite på stiften i säkringshållaren så ska det nog bli en störningsfri framtid när det gäller dessa säkringar och dess glapp i allafall.
Happy boy!
