Da er bilen oppe og går igjen
Ble en bratt læringskurve på Idle settings, og nå går den på tomgang. Hvor pent avhenger veldig av kjølevæske temperatur for nå. Må justere og lære mer om dette i Tunerstudio for å få det bra hele tiden
Merket veldig stor forskjell på bunndrag og mellomregister med de nye delene!
Håper at min hjemmeportede topp, at dysene er montert i toppen, e-innsuget og KLR T3 kammen fungerer så bra som det kan sammen.
Har ikke prøvd å dra motoren lenger enn 5000rpm og 1-1,2 bar. Portet wastegate fungerer utmerket(ingen bleedventil på første prøvetur). Status er at den går med for fet AFR stort sett hele veien og ingen tenningsbank å høre. Trolig fordi at motor havner på annet sted i mappet på de fleste turtall med full gass nå, etter bytte til gasspjeld fra turbomotor(hadde en solid trykklekkasje fra det andre
Monterte også oljerestrikor på 2,5mm istedenfor fullsize AN4 for å spare pakningene i turboen litt og et håp om raskere spool.
Blir nok et par timer med tuning før jeg skal prøve å se hvor langt kammen klarer å varve
Kjørte uten tilkoblet dumpventil i mangel på nippler/uttak på E-innsuget, fikk gåsehud av turbolyden når jeg slapp opp gassen etter fullt øs
Viftestyring er endelig på plass, etter mange utsettelser..
Gjenstår å sveise inn lyddemper nr.2 da den støyer for mye, og koble opp elektronisk ladetrykkontroll type MAC ventil. Mulig noe spool up å hente her også på sistnevnte.