Update ännu en gång
I Fredags så var jag en sväng ner till Skellefteå för att träffa OlleR, se på hans bilar och verkstad och även köpa lite 300-delar av han. Åkte hem med mycket mer saker än jag räknat med, men har nu alla delar jag behöver till att få färdigt min 360 inför besiktning
Fick med mig 8st fälgar med slitna däck, 2st strålkastare, ett fungerande rattlås, en torkarspak, en blinkersspak och 2st dugliga gasdämpare till bakluckan. Endast fälgar och strålkastare som är till min bil, resten är till lillbrorsans.
Fälgarna är då 4st 16" 5-ekrade och 4st 15" 6-ekrade 440-fälgar. Tanken är 16" till sommarfälgar och 15" blir eventuellt vinterfälgar, har inte bestämt mig om jag kommer köra denna bil på vintern ännu.
Och strålkastarna så fick jag en vänster strålkastare med reflektor i nyskick och en höger strålkastare med reflektor i gott skick.
Idag Lördag så började jag med att tvätta av hjulen jag köpte i Fredags och sen ta loss och jämföra mitt rattlås med det "nya" för att se vad som är slitet i min, visade då sig att det räcker att ta ut pinnen/sprinten till låset för att rattlåset alltid ska gå i och det går då i så fort man vrider nyckeln till 0, så nu har jag ett 100% fungerande rattlås på bilen
Har bifogat bilder, video och information i rattlås-reparationsguiden här på forumet.
Sen blev det att byta ut vänster strålkastare på bilen till den jag köpte av Olle så nu har jag ljusbild som klarar besiktningen
I samband med detta polerade jag även stötfångaren fram, tyvärr inga bilder på varken strålkastarbytet eller stötfångarpoleringen.
Tänkte även montera snowcapen men visade sig inte passa, hålen för vindrutespolarmunstyckena var felplacerade då jag har nya modellen med munstycken monterade i gallret istället för i värmepaketet så den kommer återmonteras på den vita.
Efter allt det var gjort tog jag och förberedde en strålkastare med dålig reflektor inför framtida projektorlins-konvertering, lackade på både reflektor och strålkastarhuset svart invändigt och monterade på glaset, ser faktiskt bra ut tycker jag.
Har tyvärr inte fått mina projektorlinser ännu så kan ej göra färdigt någon strålkastare, förhoppningsvis kommer det paketet till veckan.
Sen var dagen slut och kan inte göra så mycket mer på bilen förrän jag fått paket.