Jag tror inte du har ventilflyt vid 5800rpm
Nej det har du nog rätt i.. ventilflyt är det beroende eller oberoende av belastning?
För släpper jag bara på gasen lite så varvar den vidare. Kanske är gnistan som sviker..
Nu när jag körde hem från jobbet "sent ikväll" (20:00) så var bilen kall och luften kall. Då fick jag tillbaka en del tändstörningar. Så det är nog på gränsen att biltema-tändspolen räcker till oxå. Verkar gå tyngre att göra jobbet då motorn är kall.
Något roligare: I morse före jobbet testade jag lite 0-100-mätningar med hjälp av laptopen och loggfunktionen i Megatune. Tiderna tog jag sen ut i efterhand med MegaLogViwer (programmet som läser/visar loggfilerna grafiskt med fina kurvor att titta på).
Första starten resulterade i för mycket hjulspinn (ett ensamt sträck i säkert 10 meter, max 60% öppet spjäll & 3,6s till uppväxlingen till 2an). Tid: 10.98s
Andra försöket gick bättre.
Tid: 9.13Tredje försöket backade upp nian trots lite mycket hjulspinn. Tid: 9.29
Roligt att gasa men rejäl antiklimax då man möter snuten precis efter repa 3!