Författare Ämne: D-qvist`s Volvo 360 GL-86  (läst 33679 gånger)

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #40 skrivet: juni 13, 2012, 11:10:53 »
Riktigt kul att läsa. Känns lite som mitt första projekt med allt slipande och spacklande :)

Såg att du funderade på var man kan sätta neon i instrumenteringen. På min bil sitter det mellan ramen och tavlorna. Jag flyttade bak instrumentdelen några millimeter och monterade slingor så de belyser tavlorna framifrån, men ändå inte synligt från förarplatsen. (De sitter alltså på baksidan av plasthuset) För bästa effekt bör tavlorna vara ljusa, helst vita.
Kan tipsa om att det fungerar lika bra med LED-list över tavlorna, som man enkelt gömmer bakom en plastlist, eller bara en bit eltejp om det ska vara enkelt.

Lycka till med bygget. Kommer följas :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #41 skrivet: juni 13, 2012, 11:50:28 »
Så bra:) ja men nu hart satt på stötfångaren fram igen, tappa lusten lite för det blev typ bublor som man kunde trycka in så skär jag bort där det är så och lägger i spackel så blir det stället bra mmen då är det självklart ett annat ställe som är likadant på så jag tappade lusten lite nu men den kommer nog tillbaka innom en månad eller nåt:) och så funderar jag ändå på att nita dit en stötfångare från någon annan bil så det blir som en framkjol och då känns det ju onödigt att göra klart den nu om man ändå ska göra om den om en eller två månader igen:/ fast jag ska ju ändå ha listen som den är nu med spackel runt sig men känns lika bra att göra det på en gång:)

Sen har jag en fråga till er som har gjort egna sidokjolar, dom sitter la fast på bilen med hjälp av plats eller spackel eller nåt, alltså inte med skruv? då kan man ju inte ta bort framskärmen om det skulle behövas? eller ska man inte tänka så lång när man gör sånt kanske? anledningen till att jag frågar är att jag funderar på att göra det men jag vill kunna ta loss framskärmen om man behöver laga rost:/

Okej tack så mycket:) får köpa en sån ledlist någon dag då och klämma in där:) men jag har kollat på dedär med vita tavlos och jag fattar inte hur man gör, jag har läst den tråden om det men alla vita tavlor finns ju inte och jag vill ju inte bara ha hastighetstavlan vit:/ och sen hur man får den i rätt format mm, men jag får kolla på det lite noggrannare:)

Kul att den kommer följas:)
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16851
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Bilder! Gör om stötfångaren fram:D
« Svar #42 skrivet: juni 14, 2012, 10:04:20 »
Vet inte hur många som är intresserade men halva stötfångaren är färdigslipad nu så det är bara andra halvan kvar och sen lite lackning:) Fyfaaan för att slipa spackel, att man inte kan nöja sig med originallooken ibland:/ men men det blir kul att se när det blir klart:) och på måndag 18juni så fyller jag 18år och kl 8 på morgonen så ska jag åka och hämta mitt körkort så blir det ut och bränna med bettan;) antagligen utan stötfångaren men vafan bilen går framåt utan den på:)

Jag är intresserad! Se till att få färdigt fångaren nu så du kan ut och glida i bettan med kofångare på sedan! Kan vara bra att ha om du mot förmodan krockar med något hårt  ::)

Grattis till körkortet!!

Visa gärna bild på ditt arbete så här långt och sen när det är fint och färdigt  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Bilder! Gör om stötfångaren fram:D
« Svar #43 skrivet: juni 15, 2012, 14:21:32 »
Vet inte hur många som är intresserade men halva stötfångaren är färdigslipad nu så det är bara andra halvan kvar och sen lite lackning:) Fyfaaan för att slipa spackel, att man inte kan nöja sig med originallooken ibland:/ men men det blir kul att se när det blir klart:) och på måndag 18juni så fyller jag 18år och kl 8 på morgonen så ska jag åka och hämta mitt körkort så blir det ut och bränna med bettan;) antagligen utan stötfångaren men vafan bilen går framåt utan den på:)

Jag är intresserad! Se till att få färdigt fångaren nu så du kan ut och glida i bettan med kofångare på sedan! Kan vara bra att ha om du mot förmodan krockar med något hårt  ::)

Grattis till körkortet!!

Visa gärna bild på ditt arbete så här långt och sen när det är fint och färdigt  :D
så här är en bild som det ser ut nu, ocj jag får ha det såhär i en månad eller två:/ men sen blir den fin:) och jag har inte berättat om mitt lilla scoopjobb som jag har grejat med men när jag slipade huven för lackning så märkte jag att det var genomrostat längst fram på huven( altså jag kunde köra lillfingret igenom så jag spacklade där det va som värst och så la jag underredsmassa på baksidan, vet inte om det hjälper men det kändes som att jag va duktig när jag gjorde det;) och så la jag på lacken som jag ändå hade köpt:)  och det värsta är ju inte rosten ( för jag kan ju köpa ny huv) det värsta är allt jävla slipjobb på spacklet runt scoopet och så måste jag köpa ny huv så jag får ju göra samma sak en gång till om jag nu ska ha scoop:/
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #44 skrivet: juni 18, 2012, 00:18:05 »
IDAG FYLLER JAG 18 OCH FÅR KÖRKORTET OM CA 8 TIMMAR:D:D:D
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3517
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #45 skrivet: juni 18, 2012, 11:54:54 »
IDAG FYLLER JAG 18 OCH FÅR KÖRKORTET OM CA 8 TIMMAR:D:D:D
Härligt :D
Grattis på födelsedagen och lycka till med körkortet ;)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #46 skrivet: juni 22, 2012, 00:02:42 »
Jag fick ett erbjudande att köpa en serostyrning till min 360:) är det värt 1500 kr?? och om det är värt det, är det svårt att sätta på bilen?
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3517
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #47 skrivet: juni 22, 2012, 00:07:49 »
Om det är komplett med pump, slangar och styrväxel är det säkerligen värt det. Det verkar vara väldigt ovanlig med servo på 300-serien.
Men frågan är om du tycker det är värt det?

Personligen skulle jag inte orka bygga om till servo som har samma utväxling som original (4,5 varv fullt höger till fullt vänster), skulle jag lägga tid och pengar på att bygga om till servo så skulle jag montera styrväxel med modern utväxling, dvs 2,5 varv fullt höger till fullt vänster. Jag tycker ändå inte att min bil är trögstyrd, men det kan vara för att jag hade en Opel Kadett E tidigare som var lika trögstyrd när bilen rullade som min 345a är när jag står still ::)

Hur gick det med körkortet? Klarade du det?
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2087
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #48 skrivet: juni 22, 2012, 00:40:22 »
Personligen skulle jag inte orka bygga om till servo som har samma utväxling som original (4,5 varv fullt höger till fullt vänster), skulle jag lägga tid och pengar på att bygga om till servo så skulle jag montera styrväxel med modern utväxling, dvs 2,5 varv fullt höger till fullt vänster.
Vill minnas att det inte är samma utväxling 300 med servo som de utan , minns inte hur många varv det är med sevo men det är lite snabbare styrning. Jag har en på gården med servo så jag kan testa.
Zyklon kör med bmw E36 styrservo och med den i en 360 blir det nog snabbare styrning än i bmwn den kommer från .
« Senast ändrad: juni 22, 2012, 00:45:01 av kullke »

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3517
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #49 skrivet: juni 22, 2012, 01:19:47 »
Personligen skulle jag inte orka bygga om till servo som har samma utväxling som original (4,5 varv fullt höger till fullt vänster), skulle jag lägga tid och pengar på att bygga om till servo så skulle jag montera styrväxel med modern utväxling, dvs 2,5 varv fullt höger till fullt vänster.
Vill minnas att det inte är samma utväxling 300 med servo som de utan , minns inte hur många varv det är med sevo men det är lite snabbare styrning. Jag har en på gården med servo så jag kan testa.
Zyklon kör med bmw E36 styrservo och med den i en 360 blir det nog snabbare styrning än i bmwn den kommer från .
Ok, tänkte att det var som med 740. Där är det iaf samma utväxling på icke servo som på servo. Men det är ju bara att återkomma när du testat hur många varv det är på 360-servo, alltid intressant med info om 300-serien :)
Jag har för mig att E36-styrservo är 2,5varv, men styrstagen kanske måste kortas för att passa 300-serien så att man på det sättet får snabbare styrning än i en E36.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2087
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #50 skrivet: juni 22, 2012, 11:08:39 »
Personligen skulle jag inte orka bygga om till servo som har samma utväxling som original (4,5 varv fullt höger till fullt vänster), skulle jag lägga tid och pengar på att bygga om till servo så skulle jag montera styrväxel med modern utväxling, dvs 2,5 varv fullt höger till fullt vänster.
Vill minnas att det inte är samma utväxling 300 med servo som de utan , minns inte hur många varv det är med sevo men det är lite snabbare styrning. Jag har en på gården med servo så jag kan testa.
Zyklon kör med bmw E36 styrservo och med den i en 360 blir det nog snabbare styrning än i bmwn den kommer från .
Ok, tänkte att det var som med 740. Där är det iaf samma utväxling på icke servo som på servo. Men det är ju bara att återkomma när du testat hur många varv det är på 360-servo, alltid intressant med info om 300-serien :)
Jag har för mig att E36-styrservo är 2,5varv, men styrstagen kanske måste kortas för att passa 300-serien så att man på det sättet får snabbare styrning än i en E36.
Finns 740 utan servo :o
Är >3varv ca 3,2 rattvarv i min röda med servo.
Hur snabb styrningen blir med styrväxel från en annan bil beror på hur långt ut från centrum styrstaget sitter på fjäderbenet.

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #51 skrivet: juni 22, 2012, 12:20:07 »
Om det är komplett med pump, slangar och styrväxel är det säkerligen värt det. Det verkar vara väldigt ovanlig med servo på 300-serien.
Men frågan är om du tycker det är värt det?

Personligen skulle jag inte orka bygga om till servo som har samma utväxling som original (4,5 varv fullt höger till fullt vänster), skulle jag lägga tid och pengar på att bygga om till servo så skulle jag montera styrväxel med modern utväxling, dvs 2,5 varv fullt höger till fullt vänster. Jag tycker ändå inte att min bil är trögstyrd, men det kan vara för att jag hade en Opel Kadett E tidigare som var lika trögstyrd när bilen rullade som min 345a är när jag står still ::)

Hur gick det med körkortet? Klarade du det?
jag vet inte om det är värt det faktiskt, det kan ju vara bra att ha en liggandes:) och se om man orkar sätta på den, nån gång i tiden så ska jag ha servo på den:)

jodå det var bara att hämta eftersom jag går transportlinjen så får ju vi göra prov och uppkörning innan vi fyller arton så det var klart före jul:)
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #52 skrivet: juni 24, 2012, 12:41:51 »
Idag bär det av till Uddevalla för att köpa 14" alufälgar, det kommer nog en bild ikväll på hur det ser ut:)
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3517
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #53 skrivet: juni 24, 2012, 12:48:39 »
Idag bär det av till Uddevalla för att köpa 14" alufälgar, det kommer nog en bild ikväll på hur det ser ut:)
Det låter fint :) Sitter jävligt bra med 14" alu på 300-serien, längtar till vintern så jag får montera mina alufälgar igen :P
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #54 skrivet: juni 24, 2012, 17:49:12 »
Fan Fan Fan!!!!! vad jag blir sur:@ jag kommer till han så har han inte kvar dom fälgarna jag vill ha utan han har ett par 15" fälgar och så blir jag sur så jag sa bara att jag inte är intresserad och gick, sen ringer han och vill sälja saabfälgar till mig! vilket jävla knallarsle:@ så det blev tyvärr inga aluminiumfälgar:(
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3517
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #55 skrivet: juni 24, 2012, 18:01:44 »
Fan Fan Fan!!!!! vad jag blir sur:@ jag kommer till han så har han inte kvar dom fälgarna jag vill ha utan han har ett par 15" fälgar och så blir jag sur så jag sa bara att jag inte är intresserad och gick, sen ringer han och vill sälja saabfälgar till mig! vilket jävla knallarsle:@ så det blev tyvärr inga aluminiumfälgar:(
Va fan :-X Vilken lirare. Man blir så less när folk ska gyra så där, hoppas du bad han dra åt helvete när han ringde och ville sälja saabfälgar.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #56 skrivet: juni 24, 2012, 19:01:30 »
AA speciellt när bara resan i bensin kosta ca 500kr :'( aa kan jag lova att jag gjorde
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3517
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #57 skrivet: juni 24, 2012, 19:07:33 »
Åh fyfan, verkligen inte kul. 500kr bränsle och sen blir det inte några fälgar :'(
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

super_motard

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 283
  • 360 GLT Drifter
    • Visa profil
« Senast ändrad: juni 24, 2012, 21:30:56 av super_motard »

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #59 skrivet: juni 25, 2012, 00:14:42 »
dom första va ju 15" vet inte om det får plats:/ och dom andra är nästan ett helt års studiebidrag så det är lite över min prisklass:( annars va dom feta:)
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

super_motard

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 283
  • 360 GLT Drifter
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #60 skrivet: juni 25, 2012, 14:07:36 »
dom första va ju 15" vet inte om det får plats:/ och dom andra är nästan ett helt års studiebidrag så det är lite över min prisklass:( annars va dom feta:)

Man får plats enda upp till 17" med rätt profil, jag kör 16" med 55profil på min ;)

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #61 skrivet: juni 25, 2012, 19:26:46 »
Jag mailade henne med dom fälgarna som du nämnde först så får la se vad som händer:D
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #62 skrivet: juni 26, 2012, 21:48:41 »
Nä hon ville inte sänka priset och däcken var gamla och slitna så jag skiter i dom.

SNABBT SVAR UPPSKATTAS!!!! passar dom här i hjulhuset på 360??

http://www.blocket.se/goteborg/Sommardack_pa_alufalgar_Volvo_460_41206896.htm?ca=15&w=1
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3517
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #63 skrivet: juni 26, 2012, 22:00:02 »
Nä hon ville inte sänka priset och däcken var gamla och slitna så jag skiter i dom.

SNABBT SVAR UPPSKATTAS!!!! passar dom här i hjulhuset på 360??

http://www.blocket.se/goteborg/Sommardack_pa_alufalgar_Volvo_460_41206896.htm?ca=15&w=1

Med tanke på att dem endast är 2cm högre i diameter så skulle jag säga att JA det passar (jämfört 195/55r15 med 175/70r13). Så på höjden passar dem. Dem borde även passa på bredden med tanke på att jag sett flera här på forumet med 195er. (men vet inte vilken ET, 400-serien har iaf ET38 dvs samma som 300-serien, även navhålet är samma diameter.

Skulle gärna ha de fälgarna, men är bara "lite" långt bort ::)
« Senast ändrad: juni 26, 2012, 22:01:51 av simlar »
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #64 skrivet: juni 26, 2012, 22:07:16 »
Tack så mycket:) ringer han nu med en gång:)
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #65 skrivet: juni 27, 2012, 11:49:10 »
Jag ska åka och köpa dom på torsdag så då kommer en bild på hela bilen med dom på:D
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3517
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #66 skrivet: juni 27, 2012, 17:40:27 »
Jag ska åka och köpa dom på torsdag så då kommer en bild på hela bilen med dom på:D

Härligt :D Kommer nog sitta som en smäck :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #67 skrivet: juni 28, 2012, 23:52:44 »
Sitta som en smäck var ordet:D fyfaan vad bra det blev tycker jag:) dom fyllde ut riktigt bra:) och fick dom för 700 istället för 750:) visst en 50lapp e ju inte mycket men en 50lapp hit och en dit blir mycket tillslut. ja här kommer iaf tre bilder, en före och en efter och även en som man ser fälgarna från närmare håll:) och säg inte att det inte blev bra nu för jag är så otroligt glad för dom nya fälgarna;) ni får säga vad ni vill, bara kul med kritik:)
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3517
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #68 skrivet: juni 29, 2012, 17:27:11 »
Fyfan satt som en snöboll i skrevet :P Nu blev jag ännu mer sugen på likadana fälgar :D
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #69 skrivet: juni 29, 2012, 19:35:20 »
AA jag är riktigt nöjd med dom:)
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #70 skrivet: juli 05, 2012, 22:21:30 »
idag fick jag hem lite ledbelysning:D och monterade det direkt efter maten:) här kommer lite bilder på hur det blev, min tjej tycker det ser ut som en cirkus inne i bilen:/ och även en bild på hela bilen
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #71 skrivet: juli 08, 2012, 10:18:00 »
Jag tycker det har verkat lite dött här inne nu det senaste:/ jag trodde iaf jag skulle få någon mer komentar för fälgarna men men.

En liten fråga bra: hur mycket behöver man göra för att konvertera till e85? det är la ett ganska enkelt jobb va? har nämnligen börjat märka hur dyrt det är att tanka:/
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3517
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #72 skrivet: juli 08, 2012, 12:32:30 »
Jag tycker det har verkat lite dött här inne nu det senaste:/ jag trodde iaf jag skulle få någon mer komentar för fälgarna men men.

En liten fråga bra: hur mycket behöver man göra för att konvertera till e85? det är la ett ganska enkelt jobb va? har nämnligen börjat märka hur dyrt det är att tanka:/
För att E85-konvertera måste du öka bränsemängden med ca 30%. Har du insprutning räcker det med att ställa upp bränsletrycket, finns två olika sätt det ena är att trycka ihop original-bränsletrycksregulatorn (http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2847.msg33017#msg33017) det andra är att köpa en justerbar btr och öka bränsletrycket med den.

Har du förgasare så är det olika beroende på vad för förgasare du har.
Med Stromberg (även Pierburg) så är det förgasarnålen som måste slipas ca 30% smalare än original.
Med Weber så är det munstycket/styckena som måste bytas/borras upp så de ger 30% mer flöde.

Så du har märkt att det är dyrt att tanka :P Jag kör E85 i min 345a och det är riktigt skönt att fylla fullt för runt 500kr ;D
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #73 skrivet: juli 08, 2012, 23:03:59 »
Jag har en förgasare, vet inte vilken det är men jag vet att när jag skulle sätta på sportluftfilter så satt det inte som på en moppeförgasare utan att luftingången sitter uppepå förgasaren om du fattar vad jag menar, vet du vilken förgasare det skulle kunna vara?

Kan man tanka typ 35liter bensin och 15liter e85 och köra som det är nu innan jag orkar fixa med munstycken mm för det är denna månaden som ser ut att jag behöver ta från pengar som inte finns för att komma till jobbet:/
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3517
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #74 skrivet: juli 09, 2012, 12:24:00 »
Jag har en förgasare, vet inte vilken det är men jag vet att när jag skulle sätta på sportluftfilter så satt det inte som på en moppeförgasare utan att luftingången sitter uppepå förgasaren om du fattar vad jag menar, vet du vilken förgasare det skulle kunna vara?

Kan man tanka typ 35liter bensin och 15liter e85 och köra som det är nu innan jag orkar fixa med munstycken mm för det är denna månaden som ser ut att jag behöver ta från pengar som inte finns för att komma till jobbet:/
Ok då har du en stående Weber och en B200K-motor.

Det är bara att prova, börjar den rycka och ha sig så får du hälla i mer bensin. Det som händer är att bilen blir slöare när du tankar i etanol utan att öka bränslemängden som åker in i motorn. Men börja först med endast 5L E85 och sen öka med 5L för varje tankning tills du hittar den blandningen som bilen går bäst på.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #75 skrivet: juli 09, 2012, 14:26:09 »
OKEJ, B200K MOTOR VISSTE JAG ATT JAG HADE IAF:)

OKEJ MEN HUR ÖKAR MAN BRÄNSLA MÄNGDEN PÅ EN SÅDAN DÅ? HUR HAR DU GJORT PÅ DIN? JAG HAR FÖR MIG ATT JAG LÄSTE I DIN TRÅD ATT DU HADE BANKAT NER MUNSTYCKET NÅGON MILIMETER, LÄSTE JAG RÄTT ELLER ÄR JAG HELT UTE OCH CYCKLAR, JAG VILL KONVERTERA NU!! (NÄR JAG KOMMER HEM, SITTER JU PÅ JOBBET NU:/)
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3517
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #76 skrivet: juli 09, 2012, 17:22:52 »
OKEJ, B200K MOTOR VISSTE JAG ATT JAG HADE IAF:)

OKEJ MEN HUR ÖKAR MAN BRÄNSLA MÄNGDEN PÅ EN SÅDAN DÅ? HUR HAR DU GJORT PÅ DIN? JAG HAR FÖR MIG ATT JAG LÄSTE I DIN TRÅD ATT DU HADE BANKAT NER MUNSTYCKET NÅGON MILIMETER, LÄSTE JAG RÄTT ELLER ÄR JAG HELT UTE OCH CYCKLAR, JAG VILL KONVERTERA NU!! (NÄR JAG KOMMER HEM, SITTER JU PÅ JOBBET NU:/)
"Caps lock day" var den 28e Juni :P

Jag har en Stromberg 175 CD som man kan fulkonvertera genom att banka ner munstycket, men för att få den att gå riktigt bra så måste man slipa nålen. Så vill du konvertera på samma sätt som mig så måste du byta insug och förgasare.

Du har en Weber och enda sättet jag vet är att borra upp/byta munstycke så förgasaren ger ut 30% mer soppa.
http://etanol.nu/ombygg-forgasare.php Guide för att konvertera förgasare och även räkna ut vilken storlek munstycket måste borras till. Men du har två st munstycken i din förgasare, en för varje spjäll och båda munstyckena måste göras 30% större från deras originaldimension.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #77 skrivet: juli 09, 2012, 17:42:38 »
okej, du vet inte vad jag har för originalmunstycken in den va?? så jag kan räkna ut och åka och köpa borr, så behöver jag inte ta loss och kolla och sen åka och köpa borr och sen åka hem och borra. hade varit jättebra om du visste, eller det kanske står på forumet någonstans:)
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3517
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #78 skrivet: juli 09, 2012, 18:06:42 »
okej, du vet inte vad jag har för originalmunstycken in den va?? så jag kan räkna ut och åka och köpa borr, så behöver jag inte ta loss och kolla och sen åka och köpa borr och sen åka hem och borra. hade varit jättebra om du visste, eller det kanske står på forumet någonstans:)
Nä tyvärr vet jag inte det. Det är inte ens säkert att du har samma storlek på munstyckena i din B200K än vad någon annan har i sin B200K så det säkraste är att ta loss och kolla.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88

D-qvist

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« Svar #79 skrivet: juli 10, 2012, 06:44:44 »
okej, jag får ta isär och kolla det någon dag, men det står på eller? det är så jävla jobbigt bara för jag har ingenstans att stå och mecka:( där jag har parkeringen bor det bara massa nyfikna folk som sitter i sina fönster och då vill inte dom jag lånar parkeringen av att jag meckar där, och jag kan ju inte stå på en stor icaparkering (eller kan man med det) och grejja så då är alternativet att åka hem till mina föräldrar och den resan kostar 300kr:( så får se när jag gör detta men det ska göras iaf:) och beroende på hur mycket lön jag får nu den 25 juli så blir det 2,5" rör annars blir det de för nästa lön:) räknade ut att det hamnar på ca 2000 i slutändan och då är det från främre röret och bak om man säger så, så som simlar på forumet har det om ni vet hur han har det:)
Kolla gjärna in mitt projekt:D 360gl-86:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7491.0