Författare Ämne: Volvo 360 med bmw låda, bur och 240 bakaxel säljes billigt! Rullande chassi  (läst 7983 gånger)

ERMR

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 194
    • Visa profil
Säljer nu min projekt bil då jag inte får någon tid till den.
Bilen är köpt av Peter Schmidt och var när jag köpte den ombyggd med bur, 240 bakaxel med lamelldiff, bmw växellåda 6-växlad som är anpassad för B230, kardan finns och sitter på plats. 3-skivig koppling som passar växellåda och B230 finns också.

Bakaxeln är ombyggd till 4 bult och med skivor och ok med inbyggd handbroms. Vajrar är dragna och fungerar.

Kardantunneln är självklart breddad så att lådan får plats. Lådan, kardan bakaxel mm sitter monterat på bilen.

Hela framvagnen är renoverad. Balken, bärarmarna och lite fästen lämnades in på blästring och pulverlack. Ser bättre ut än nytt. Ihopsatt med polybussningar. Finns även polybussningar till hela bakvagnen.

Det behövs en del eljobb, skulle uppskatta 2 helger om jag själv skulle göra det (är inte så duktig på el) samt att få i en passande motor och att bygga bromsar fram.

Till bromsarna fram så finns det Wilwood ok. Finns även en turbo BW S200 som klarar ca 550hk.

Slumpar iväg den med alla delar för 10000kr vid snabb och smidig affär. Det är tokbilligt men helt ok om den går till någon i klubben som vill bygga klart den. Måste hämtas på trailer då den saknar motor. Chassit är fullt rullande så det är inga problem.
Växellådan får man 6000kr för, koppling med svänghjul 2500kr, turbon 1500kr, Wilwood oken 2000kr bara här är man över de 10000kr. Men tycker det är tråkigt att sälja en fin, 98% rostfri 360 i delar. Då kommer delarna med största sannolikhet i en 940 eller 240 och inte i en 300.

Bilen är vit och 3-dörrars. Har inga bilder då min förra telefon dog. Men ni vet nog hur en vit 300 ser ut.

Bilen finns i norra Stockholm.

Första kontakt på PM där kan ni få mitt telefonnummer.

Jag kan tänka mig att byta till mig tillbehör till en 344. Se min köpesannons. Så har du servo, vinge, c-lås, elspeglar, jalusi, kjolpaket eller något annat kul så kan det tas som dellikvid.

Omlin

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Finns denna kvar?

ERMR

• Medlem
  • Medlem
  • **
    • Visa profil
Japp. Den står i garaget.

TobbeBobbe

• Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
Hade den varit närmare hade jag köpt denna på stört  :) Hoppas verkligen att denna inte slaktas till delar  :-\
Overpressure is the shit

ERMR

• Medlem
  • Medlem
  • **
    • Visa profil
Lutar tyvärr mer och mer åt att den kommer gå på skroten om ingen vill köpa den. Då får jag plocka bort de saker som är av värde först bara. Har inte plats för den...
Kan även ta en 940 sedan manuell årsmod 91 som byte. Behöver en att köra krutcupen med.

TobbeBobbe

• Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
Antar du inte har nån kompis med biltransport som har vägarna förbi värmland ?  ::) :) Har en 745 92:a samt en 945 96 ltt men de är ju inte sedaner men  :P
Overpressure is the shit

Soulfly

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
Finns det någon möjlighet att få det chassit inreggat på väg?

ERMR

• Medlem
  • Medlem
  • **
    • Visa profil
Min plan har hela tiden varit att ta det via SFRO.
Det som behöver göras är att anpassa bromsarna fram efter motoreffekten. Ev byta huvudbromscylinder beroende på vilka ok man väljer fram. Min plan var bromsvåg så har inte räknat på original cylindern som sitter där nu. Övrigt är ju redan ombyggt så pass att det ska räcka för ombyggtfordon. Sen måste man ju hålla sig inom vikt/effekt så en B230FT bör gå igenom utan problem. Lite roligare är ju B204FT så får man in 16v och turbo i papperna men svårare att få tag i den motorn.

Ser absolut inga hinder med dagens utseende och att ta den genom SFRO.

Frellumstad

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 119
    • Visa profil
Håper virkelig noen kan gjøre den ferdig.. Virker å kunne bli en skikkelig heftig 300  :D
Har dessverre ikke plass til enda en bil, eller kronene til overs per dags dato :(

Det å kunne herje med bilen uten å ha girkassehavari i tankene hele tiden må være herlig.
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
x Mazda Demio 1.5i '98
  Opel Astra F 1,7TDS '97
  Hyundai Matrix 1,6i '04
  Volvo 360GL B200K`84

ERMR

• Medlem
  • Medlem
  • **
    • Visa profil
Den är med 99% säkerhet såld.
Har fått handpenning så jag tror absolut att den kommer byggas klart.
Personen finns här på forumet så hoppas det blir en projekttråd som man kan följa 😃

ERMR

• Medlem
  • Medlem
  • **
    • Visa profil
Då var bilen såld.
Nya ägaren finns här på forumet men skriver inte så ofta.
Som jag sagt tidigare så hoppas jag på en projekttråd.

Frellumstad

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 119
    • Visa profil
Fantastisk  :D
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
x Mazda Demio 1.5i '98
  Opel Astra F 1,7TDS '97