Författare Ämne: behöver tips te att rensa 940 kabelhärva för en b230ft  (läst 9130 gånger)

adam

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
behöver tips te att rensa 940 kabelhärva för en b230ft
« skrivet: februari 12, 2013, 10:58:19 »
som jag skrev ovan behöver hjälp hur jag ska rensa kabelhärvan som e från en 945 är de någon som försökt sig på detta? 

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: behöver tips te att rensa 940 kabelhärva för en b230ft
« Svar #1 skrivet: februari 12, 2013, 17:22:11 »
Har för mig att många får problem med elen efter dem rensat härvan. Många som har förstört sina härvor, har för mig det har något att göra med hur härvan är kopplad till boxen och främst jordpunkterna som är väldigt kinkiga att vara kvar.

Men finns säkert någon som gjort det med lyckat resultat, jag har inte ens haft en lös 940 kabelhärva utan vet bara det man läst bland olika projekttrådar på diverse forum.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

adam

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
SV: behöver tips te att rensa 940 kabelhärva för en b230ft
« Svar #2 skrivet: februari 13, 2013, 10:06:20 »
jupp tyvärr var de ju så också att jag inte tog ut härvan från 940 själv vilket hade underlättat de mesta för mig då man vart mer säker på var allt ska gå.....
vet ungefär vilka jag ska använda mig av med har två kontakter som är lite okända för mig. en del är att en stor del av kabelhärvan går in i bilen till tre flerpoliga kontakter men är osäker på om jag ska behöva använda dem. då 360 sytem är tvådelat så en del sitter ju ff kvar med säkringsbox mm.