Jo det skall bli kul att sätta sig in i standalone ecu världen
Jag fick göra lite sista minuten arbete med bilen före besiktningen, dimljusen fungerar inte och lyckades inte hitta problemet. Får ingen spänning före dimljussäkringen, så är väl kabelbrott någonstans. Så jag fick plocka bort dem helt och hållet.
Så fick jag även spänna handbromsen och lufta bromsarna då jag inte riktigt fått det helt luftfritt i vintrast då jag fixade frmavagnen. Men nu är de luftade och tar finfint.
Sedan hade jag ett litet bränsleläckage på slangen mellan tank och bränslepump, slangen är orginal och var skarvad med en bit stålrör... Tyvärr kunde jag inte byta hela slangen då tanken var full, men fick bytt en del av slangen och fick fixat läckan. Då det var klart hade dock bränslepumpen dött
Men tur hade jag en ny på hyllan, måste väl ha lossnat en bit gummi från slangen och fastnat i pumpen gissar jag. Jag skall byta hela slangen samt installera ett filter före pumpen i något skede när tanken är tom.
Då fick jag även byta fälgar och blinkers för besiktningen.
Men bilen gick igenom, med nästan blanka papper, var endast en blinker på framkofångaren som hade dött som jag fick annärkning på.
Men det känns bra att den får rulla på vägarna ett år till.
Jag har redan hunnit skruva på turbon tillbaka, och började fundera lite på att bygga ett 2,5 tums avgasrör.
För att fira den godkända besiktningen så beställde jag centrumkåpor till finfälgarna.