Nu vare klart. Alla delar jag behöver skall finnas. En polare ringde och hade fått nys om en 360 -87.
Jag skyndade mig ringa, kastade mig i bilen och åkte iväg å hämtade den.
Den hade stått på en tomt i några år. Jag satte i ett batteri, slog i lite olja och vred på nyckeln. Den startade utan att tveka.
Motorn går som en klocka. All el i bilen fungerar, inredningen var hyffsad. Från November 2004 finns kvitton på olika renoveringar för dryga 12000kr. Nya fjäderben, motorrenovering, kamrem, avgassystem m.m.
Jag for ut en sväng för att testa den. Både motor, koppling och växellåda känns kanonfräsch. Så jag kände direkt att bilen var värd varenda krona. Det jag behöver fungerar klockrent.
Det fanns dock rost enligt sista besiktningsprotokollet i vissa bärande delar. Sen är bilen tagen ur registret sedan några år tillbaka då bilen var från ett dödsbo. Hade den inte varit det så hade jag lätt satsat på en vardagsbil och en herrdagsbil, självklart båda 300or.
Imorgon skall jag börja slakta bilen. Skall behålla stolar, instrumentering, motor, drivlina, kanske även flyttar över framvagnen, det beror på hur mycket rost det finns och arbete det blir.
Tror även att jag skall flytta över hela instrumenteringen till 340in, men får se. År 2003 kostade det 436kr att byta en lampa i mätarhuset på verkstad. Nu vet ni det!
Det var allt från denna trehundrades kväll.
Mvh Linus