Ja du har jobbat på du
Hinns mycket på en vecka ifall man är ledig.
Jag vet inte hur man ska få ut det svarta från insidan av insuget, det är väl att fylla det med bensin eller något lämpligt lösningsmedel och låta stå någon/några dagar och sedan skölja ur med ännu mer lösningsmedel.
Har du värmt som ett tok på drivknuten runt bulten? För utan värme är det inte lätt att få lös bultarna. Om det ändå inte går så är det att kapa bort skallen eller borra ur bulten som gäller, kapa av skallen hjälper endast om du redan fått lös ena drivknuten på axeln från medbringaren så det går att dra ner axeln och sedan dra ut den andra drivknuten från bulten.
Det var en fin turbo du fått hem.
Att den var segladdad för säljaren kan ju vara lite olika orsaker, t.ex dåliga packnigar så det läker avgaser vid topp eller vid turbo, läckande wastegateventil, för stort avgashus för motorn den satt på, sliten turbo eller läckage någonstans mellan kompressor och förbränningsrum så laddtrycket läker ut.
Sen har jag en liten request åt dig ifall du har 398-toppen liggandes någonstans:
Det jag vill att du gör är att mäta diametern på kylkanalerna i toppen som går ut till A-insuget.
(dvs kylkanalerna som sitter just under 1ans insugskanal och 4ans insugskanal)
Jag behöver måtten på dem kanalerna så jag kan leta reda på lämpliga frostpluggar och knacka i, men eftersom jag behöver kunna använda min bil under tiden jag letar efter frostpluggar så kan jag inte ta loss insuget och mäta på min egna bil.