Författare Ämne: 360 Sedan 0-Budget  (läst 61746 gånger)

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #80 skrivet: juli 26, 2008, 11:39:48 »
Motgångar är inte roligt  :-[ men det är bara att Bita ihop och försöka lösa det!  ;)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #81 skrivet: juli 26, 2008, 22:22:35 »
Nu har turbon kommit etc men har tappat suget lite för turbon tar i oljelocket tillomä när man pallat upp den 10 mm med en t3 fläns till o kan säga de blir knökigt med en downpipe  >:(  Får ta mej i kragen o börja göra nåt snart igen..

Ta dig i kragen ;)
Du får bygga om ventilkåpan med TIGen  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #82 skrivet: augusti 02, 2008, 16:16:20 »
Hehe ja igår tog jag ett riktit tag i kragen o byggde om grenröret så hämta man tryckrör,dump m.m o fick ihop tryckröret på insugssidan med dumpen o allt,Ska ut o ta lite kort nu tror jag  :P
Overpressure is the shit

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #83 skrivet: augusti 02, 2008, 16:41:10 »
haha roligt att du tog dig i kragen!  ;D så ge oss bilder nu! haha  :)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #84 skrivet: augusti 02, 2008, 16:55:26 »
yes hehe


Ladda upp 3 bilder men bara en kom upp suck!  >:(
Overpressure is the shit

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #85 skrivet: augusti 03, 2008, 17:15:44 »
ååh vad är det mitt öga skådar om inte en stiga garden från 1900-frysitfast ;)

ps. har hafft 2st å det är lite drygt när styrningen går sönder vart eller vart annat år..

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #86 skrivet: augusti 03, 2008, 20:43:13 »
Jaru de är gubbens Värsting hehe,

Nu har man varit t Feltema o skaffat klammor slangar m.m

Fixat oljematarledning o börjat dra ihop den igen  8)

Snart dags för start nu  ;D
Overpressure is the shit

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #87 skrivet: augusti 03, 2008, 21:09:20 »
Snart dags för start nu  ;D

Så gött! Kan tänka du är sugen nu?!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #88 skrivet: augusti 07, 2008, 13:50:12 »
Hehe ja jag är "Lite" sugen på o få igång den nu kan man säga hehe
Overpressure is the shit

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #89 skrivet: augusti 07, 2008, 15:16:46 »
börjar närma sig uppstart nu eller?!  ;D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #90 skrivet: augusti 08, 2008, 10:45:38 »
Nja med tanke på de ska fyllas på Vätskorna,göras en downpipe med lamda i kvar så e den nog klar för start snart HeHe  ;D
Overpressure is the shit

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #91 skrivet: augusti 08, 2008, 11:14:09 »
nå vad väntar du på då?  ::) haha
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #92 skrivet: augusti 08, 2008, 21:22:11 »
STARTAD o PROVKÖRD  ;D Inge läkage på olja men de läcker ur kylaren
så får ta o kolla över den lite o se fall de går o tätta den eller om man
lär skaffa en ny kanske..
HKS dumpen verkar funka skaplit oxå hehe men har nog typ inge laddtryck
än så den låter inte Jättemycke än  ;D
Overpressure is the shit

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #93 skrivet: augusti 10, 2008, 11:27:00 »
Lite drygt var tvungen o skära upp huven igår innan man drog ut på ett driftingvarv hehe  8) Tänkte vara på säkra sidan eftersom den stod på
lean lamdamätarn sist så satte i dom Gula saabspridarna men då orka
den inte vara ur ett dugg,Varva Max 4000rpm så jag stanna mitt i skogen
o på med pannlampan o bytte t orginalspridarna igen o då gick den
Ganska bra kan ja säga  ;D Åkte på 4;an i 80 o klappa i 3:an på grusvägen
o sköv ut den i en långkurva haha men ja vill ha mer ändå för den laddar
0,5 bara men vill int ladda mer med dom orginala spridarna jue  :P
Går rätt ypperligt o bränna däck oxå den diffar 100% så ja bara njöt
o pumpa på gasen o bromsa upp den  ;D Dumpen funkar hur bra
som helst om nån undrar o den låter som Zyklonens  8)
Overpressure is the shit

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #94 skrivet: augusti 10, 2008, 19:56:54 »
STARTAD o PROVKÖRD  ;D Inge läkage på olja men de läcker ur kylaren
så får ta o kolla över den lite o se fall de går o tätta den eller om man
lär skaffa en ny kanske..
HKS dumpen verkar funka skaplit oxå hehe men har nog typ inge laddtryck
än så den låter inte Jättemycke än  ;D

Grattis! Köp kylarcement om du inte är så rädd om motorn eller täta med kladd utvändigt om du kommer åt. Det sistnämnda funkade bra när jag slagit hål på min kylare med LMM  ;)

Lite drygt var tvungen o skära upp huven igår innan man drog ut på ett driftingvarv hehe  8) Tänkte vara på säkra sidan eftersom den stod på
lean lamdamätarn sist så satte i dom Gula saabspridarna men då orka
den inte vara ur ett dugg,Varva Max 4000rpm så jag stanna mitt i skogen
o på med pannlampan o bytte t orginalspridarna igen o då gick den
Ganska bra kan ja säga  ;D Åkte på 4;an i 80 o klappa i 3:an på grusvägen
o sköv ut den i en långkurva haha men ja vill ha mer ändå för den laddar
0,5 bara men vill int ladda mer med dom orginala spridarna jue  :P
Går rätt ypperligt o bränna däck oxå den diffar 100% så ja bara njöt
o pumpa på gasen o bromsa upp den  ;D Dumpen funkar hur bra
som helst om nån undrar o den låter som Zyklonens  8)

Låter som du haft riktigt kul då  ;D

Byta spridare i skogen med pannlampa? Hårding där haha
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #95 skrivet: augusti 17, 2008, 11:15:23 »
Ja då var BTR:en påväg då en likadan Peter kör med  8)
Här är lite nya pics hur de blev

Var tyvärr tvungen o kapa i huven  ::)

Tryckröret med dumpen

Turbon o allt
Overpressure is the shit

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #96 skrivet: augusti 17, 2008, 11:29:56 »
Snyggt jobbat, tack för bilderna!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #97 skrivet: augusti 17, 2008, 11:58:31 »
Tackar hehe  ;) More 2 come ska försöka få fatt i nån filmkamera tror jag
 ;D
Overpressure is the shit

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #98 skrivet: augusti 17, 2008, 13:01:28 »
Tackar hehe  ;) More 2 come ska försöka få fatt i nån filmkamera tror jag
 ;D

Sånt gillar vi  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #99 skrivet: augusti 17, 2008, 15:12:20 »
Ja hehe men vet inte vad man ska kolla på kan inge om kamror :-[
Vet ju jag vill ha en sån med minneskort men de ska ju inte bli pisskvalité
o såndär bildstabelisator schofräs är nog en bra grej antar ja o ha i
kameran om man ska filma me kameran i bilen  8)
Overpressure is the shit

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #100 skrivet: augusti 17, 2008, 15:32:42 »
Ja hehe men vet inte vad man ska kolla på kan inge om kamror :-[
Vet ju jag vill ha en sån med minneskort men de ska ju inte bli pisskvalité
o såndär bildstabelisator schofräs är nog en bra grej antar ja o ha i
kameran om man ska filma me kameran i bilen  8)

Har du ingen du kan låna? Kan ju vara bra med nån som håller i kameran ändå  ::)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #101 skrivet: augusti 17, 2008, 16:19:32 »
ser Mycket Gött Tobbe!  :D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #102 skrivet: augusti 17, 2008, 17:45:30 »
hehe  ;D nja får försöka låna eller köpa nån grunka hehe
Overpressure is the shit

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #103 skrivet: augusti 21, 2008, 14:30:38 »
Äntligen hemma från norge igen  8) O ja kolla allt postlådan o där låg
en söt liten BTR som nu ligger på bordet i väntan på montering  ;D
Även Micrans Fuelrail har kommit t posten  8)
Overpressure is the shit

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #104 skrivet: augusti 21, 2008, 19:58:02 »
Äntligen hemma från norge igen  8) O ja kolla allt postlådan o där låg
en söt liten BTR som nu ligger på bordet i väntan på montering  ;D
Även Micrans Fuelrail har kommit t posten  8)

Kul post  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #105 skrivet: augusti 21, 2008, 21:43:27 »
Hehe ja o nu har jag monterat den o varit ut på en grusväg  ;)
Har dragit upp laddtrycket t drygt 0,6-0,7 nu o den går skaplit men lamdamätarn e lite jobbi zzzz...Den visar typ ingenting ju???
Är en smalbandslamda från Realcar..Ska ja sätta en extra jord te
downpipen må tro ell?Står på lean näst intill hela tiden även när den
totaldränkte sej stod den på lean o var däromkring hela tiden...Mysko
Overpressure is the shit

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #106 skrivet: augusti 21, 2008, 22:42:14 »
Hehe ja o nu har jag monterat den o varit ut på en grusväg  ;)
Har dragit upp laddtrycket t drygt 0,6-0,7 nu o den går skaplit men lamdamätarn e lite jobbi zzzz...Den visar typ ingenting ju???
Är en smalbandslamda från Realcar..Ska ja sätta en extra jord te
downpipen må tro ell?Står på lean näst intill hela tiden även när den
totaldränkte sej stod den på lean o var däromkring hela tiden...Mysko

Du verkar gilla grusvägar, gör jag med. Fast känns tryggare med fast mark under hjulen  ;)

Du kan ju prova att mäta spänningen från sonden så du vet att det inte är mätarn som ljuger för dig..
Men går den inte i cloosed loop (växlar mellan att visa inget till att visa minst halvt utslag med typ 1 sekunds intervall) när du står på tomgång eller kör riktigt lugnt och jämt tex på femman på 90-väg..?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #107 skrivet: augusti 22, 2008, 11:41:00 »
Ja grussmisk e kul hehe den e ju obesiktad oxå  ::)
njaej den står på lean på tomgång oxå så kan ju va sonden som e lite knäpp kanske?Ska mäta upp o kolla lite får man se fall den e skit..
Kom på de sitter ju ingen bricka på den så ja körde på endel rödklet
istället så den kanske inte jordas ordentligt ?  :P
Overpressure is the shit

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #108 skrivet: augusti 22, 2008, 12:08:51 »
Ja grussmisk e kul hehe den e ju obesiktad oxå  ::)
njaej den står på lean på tomgång oxå så kan ju va sonden som e lite knäpp kanske?Ska mäta upp o kolla lite får man se fall den e skit..
Kom på de sitter ju ingen bricka på den så ja körde på endel rödklet
istället så den kanske inte jordas ordentligt ?  :P


Kan vara så att jorden fattas!
Har du en multimeter kan du mäta direkt i kontaktstycket och mot sondens metallskal.
För att vara på den säkra sidan kan du koppla bort lamdan från bilen så det inte är nåt (tex den nya ev. defekta mätaren) som drar ner signalen till 0.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #109 skrivet: augusti 22, 2008, 18:57:14 »
Va nog inge fel på mätarn ändå..Lamdans volt va 0,5 volt o den visa nu när jag o Flinty varit ute på tur den står i mitten hela tiden förutom på maxladd då går den upp pyttelite mer men aldi på rich så de måste nog va ganska bra nu  ;) Vill ha röda spridare o börja köra på den billiga drycken istället jue hehe  8)
Overpressure is the shit

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #110 skrivet: augusti 22, 2008, 22:54:54 »
Va nog inge fel på mätarn ändå..Lamdans volt va 0,5 volt o den visa nu när jag o Flinty varit ute på tur den står i mitten hela tiden förutom på maxladd då går den upp pyttelite mer men aldi på rich så de måste nog va ganska bra nu  ;) Vill ha röda spridare o börja köra på den billiga drycken istället jue hehe  8)

Okej.. men min sond ger upp till 0,7-0,8V när det går riktigt fett, och så måste det ju bli 0V ibland oxå, den kan ju inte ge 0,5V hela tiden, möjligtvis innan den är uppe i arbetstemp..
Sen vet du ju att det inte går att säga hur fett det går om sonden ger >5V, bara att det går fetare än lambda 1..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #111 skrivet: augusti 23, 2008, 12:08:27 »
Okey nja min hann nog aldri bli uppvärmd för starta typ bara o kolla
att de var 0,5 volt men den går bra iallafall..dock så är tändkablarna så slut så dom slår mellan värmeplåten (Vid tändstiften) o fläcktkåpan haha  :D
Är ruskit sugen på o skaffa ett Vems alternativt MS2V3 men känns onödit
egentligen me tanke på de funkar såppas mä orginalgrejerna..
Är en aning sugen på o sätta i D-kammen ja har liggandes o se hur den
funkar  ;)
Overpressure is the shit

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #112 skrivet: augusti 23, 2008, 13:36:23 »
Skönt att höra att du har fått bilen att gå bra ;D och jo varför röra någge som funkar ;) haha
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #113 skrivet: augusti 23, 2008, 17:20:29 »
HeHe ja de är rätt skoj o köra den nu  8)
Overpressure is the shit

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #114 skrivet: augusti 30, 2008, 13:06:26 »
Jaha nu börjas de  :( Nu har man vridit upp laddet t drygt 0.8 o då börja
kopplingen slira+ja sköt av luftslidsslangen o nåt har hänt med dumpen
så den inte håller tätt även fall man dragit den i bott..Blir så trött..
Har funderat på o avveckla den istället+Micran har kommit in i en sån period
nu...
Overpressure is the shit

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #115 skrivet: augusti 30, 2008, 14:29:33 »
Jaha nu börjas de  :( Nu har man vridit upp laddet t drygt 0.8 o då börja
kopplingen slira+ja sköt av luftslidsslangen o nåt har hänt med dumpen
så den inte håller tätt även fall man dragit den i bott..Blir så trött..
Har funderat på o avveckla den istället+Micran har kommit in i en sån period
nu...

är det kolven i dumpen som sugs upp? så det tjuvluftar?
isåfall kan du väl lägga lite brickor bakom fjädern så borde den bli tätare :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #116 skrivet: augusti 30, 2008, 22:40:30 »
Jaha nu börjas de  :( Nu har man vridit upp laddet t drygt 0.8 o då börja
kopplingen slira+ja sköt av luftslidsslangen o nåt har hänt med dumpen
så den inte håller tätt även fall man dragit den i bott..Blir så trött..
Har funderat på o avveckla den istället+Micran har kommit in i en sån period
nu...

Det är ju bra att kopplingen slirar, då vet vi att du har effekten  ;)
Inte avveckla, det låter så tråkigt. Utveckla är mer utvecklande  :-*
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #117 skrivet: augusti 31, 2008, 14:55:04 »
Jyllskar nja de är ju en liten plastsak som är sekundärkolven eller vad man ska säga den är hur glapp som helst o den går inte o palla eller nåt  :(
Har pluggat den nu så den kvittrar i luftfiltret istället..

Frej:Mjo ifsej men drygt o börja byta koppling redan jag har ju inte ens
blåst blockpackningen än  :D


Hm kan säga den låter lite ansträngd vid fullladd i sidepipen hehe
För att få ner ljudnivån skarva ja ju ihop med 2" o de är lite väl klent märks  8)

Får se när lusten packar på igen så får man kanske införskaffa 740 tryckplatta o ny 360 lamell,Va ska mna köra för utrampslager?740 turbon
eller 360in?Nån som har koll kanske ?
Overpressure is the shit

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #118 skrivet: augusti 31, 2008, 22:01:52 »
Jyllskar nja de är ju en liten plastsak som är sekundärkolven eller vad man ska säga den är hur glapp som helst o den går inte o palla eller nåt  :(
Har pluggat den nu så den kvittrar i luftfiltret istället..

Frej:Mjo ifsej men drygt o börja byta koppling redan jag har ju inte ens
blåst blockpackningen än  :D


Hm kan säga den låter lite ansträngd vid fullladd i sidepipen hehe
För att få ner ljudnivån skarva ja ju ihop med 2" o de är lite väl klent märks  8)

Får se när lusten packar på igen så får man kanske införskaffa 740 tryckplatta o ny 360 lamell,Va ska mna köra för utrampslager?740 turbon
eller 360in?Nån som har koll kanske ?


Toppackningen ska bara gå sönder om motorn spikar efter vad jag läst mig till.

360 urtrampningslager är väl det enda som passar i kopplingsarmen utan modifikationer, dock har jag aldrig sett ett urtrampningslager från tex. 740 så jag kan inte säga säkert.
Jag kör med tryckplatta från B21ET och Opel-lamell samt 360 urtrampningslager, samt 1,5mm shimsning av tryckplattan.
Men shimsen behövs nog bara för att jag har ett lättat svänghjul dvs. svarvat så det är tunnare än original misstänker jag.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

TobbeBobbe

  • Medlem
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
SV: 360 Sedan 0-Budget
« Svar #119 skrivet: september 05, 2008, 13:44:53 »
Okey de gör den nog inte för kör på 98 oktan än så länge  8)

Ska nog ut o ta mej en tur nu o skruva upp laddtrycket o se om man lyckas

skjuta packningen hehe  ;D
Overpressure is the shit