Författare Ämne: volvo 345 dls bygga gatbil  (läst 314268 gånger)

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #280 skrivet: september 07, 2014, 11:48:28 »
update igen då  ;)

har varigt fullt upp med allt möjligt men nu tar jag mig tid å uppdaterar lite. Bilderna får tala för sig själv den här gången

Pysventilen, Biltema spolen är på plats, kapat hål i huven för turbon, slipat rost och måla bak på bilen,
Höger tryckrör är ihop punktat, dp är klar och rostlagning fortsätter...
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #281 skrivet: september 07, 2014, 11:49:35 »
 ;D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #282 skrivet: september 07, 2014, 11:50:37 »
 8)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #283 skrivet: september 07, 2014, 11:51:38 »
 8)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #284 skrivet: september 07, 2014, 11:52:17 »
Man får bju på en helhetsbild  :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #285 skrivet: september 16, 2014, 18:05:56 »
update  :D

Tog å lagade klart tröskeln på höger sida och tog lös förstärkningsplattorna för dragkroksbalken i skuffen och under..... rost ,dock inte så mycket som det ser ut så jag slipade och målade over med den ätande Roststoppsfärgen jag använder  :)

byggde ställbar shortshift, monterade upp växellådan tillfälligt för att passa in saker, gjorde hål i tunneln för spaken och började på växellådsbalk  8)
dessutom fick jag tre tändkabelstrumpor av min fordonslärare, han skulle fixa en fjärde men dom räcker ändå är så långa så ja kan dela på dom  ;D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #286 skrivet: september 16, 2014, 18:07:28 »
 :)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #287 skrivet: september 16, 2014, 18:08:59 »
 :)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #288 skrivet: september 23, 2014, 19:29:00 »
hej alla update igen  ;D

ja rostlagningen fortsätter och växellådsbalken är klar, även svetsat 6mm plattor i golvet för infästningen till balken det syns på bild 4
En luftning till oljereturen är nu byggd i locket till ventilkåpan, eftersom oljereturen är under oljenivån vill man vara på den säkra sidan och ha luftning så det ska funka felfritt direkt. (locket är bara grundat på bilden). Det var nog allt för denna gång, förhoppningsvis är rostlagningen klar i slutet på denna vecka. börjar bli så kallt så bilen får vänta till våren. inte kul att hålla på i kylan då inte garaget har värme än, var -8 i dag på morronen  >:(. Småfix blir det men större saker får vänta tills nästa säsong.

över till lite bilder  ;)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #289 skrivet: september 26, 2014, 15:38:50 »
update

har funderat lite på bränslesystem gjorde en skiss så nu vill jag höra erat utlåtande på de hela  :P
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #290 skrivet: september 26, 2014, 16:03:09 »
Verkar vettigt, skulle däremot rekommendera att tillägga en catchtank på några liter också så slipper du att pumpen suger luft vid hård kurvtagning när du har lite soppa.

Ska fuelcellen sänkas ner i baljan? Tänk på att soppapumpen måste vara i samma höjd eller lägre ner än utloppet på tanken för att det ska funka utan bekymmer.
« Senast ändrad: september 26, 2014, 16:07:02 av simlar »
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #291 skrivet: september 26, 2014, 18:45:32 »
Verkar vettigt, skulle däremot rekommendera att tillägga en catchtank på några liter också så slipper du att pumpen suger luft vid hård kurvtagning när du har lite soppa.

Ska fuelcellen sänkas ner i baljan? Tänk på att soppapumpen måste vara i samma höjd eller lägre ner än utloppet på tanken för att det ska funka utan bekymmer.

någon catchtank blir det inte nu i början, att pumpen måste vara i samma höjd visste jag inte! blir till å fundera ut en helt annan placering på allt  :P
tack för kommentaren  :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #292 skrivet: september 30, 2014, 18:03:15 »
update nu då  ;)

Gjorde här om dagen en riktigt seriös dragning och placering av spolar systemet för framrutan, gjorde fäste för pumpen och bockade en guldeloxerad stålledning efter mina mått för att slippa så långa slangar. Och idag bytte jag ut vakuum slangarna till wg.n till stålomspunna an4, dom gamla var nån billig Jula slang som var stygg och ändrade sig efter temperatur. Rostlagningen fortsätter blir en vecka till eftersom jag inte haft tid i veckan som varigt. över till billder
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #293 skrivet: oktober 04, 2014, 21:00:22 »
update!

rostlagningen är klar så bilen är nu rostfri  :o ;D ;D ;D
bjuder på lite bilder på lagningarna, en del ställen ska slipas till med den får bli nästa säsong.

fixade även en bit avgassystem från dp är punktat på bilden med är helsvetsat nu, gjorde även en fullständigt onödig täck plåt i motorrummet men snygg som f#n tycker jag att den blev  ;D

karossen får stå stilla tills våren då värmen kommer, men inte ger jag upp under vintern för det. ska köpa ms och fixa med det, även bygga klart avgassystemet.
över till bilder  :P
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #294 skrivet: oktober 04, 2014, 21:01:28 »
 :o
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #295 skrivet: oktober 04, 2014, 21:02:26 »
 :o
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #296 skrivet: oktober 04, 2014, 21:04:04 »
 :o
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #297 skrivet: oktober 04, 2014, 21:05:24 »
allt för denna gång  :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Kattens

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #298 skrivet: oktober 04, 2014, 22:22:59 »
Läckert må jag säga! :) den som ändå hade orken att va sådär nogrann och laga rost! :p
Tycker kåpan blev bra med :)
Jomensåattehnej?

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #299 skrivet: oktober 04, 2014, 22:49:31 »
Läckert må jag säga! :) den som ändå hade orken att va sådär nogrann och laga rost! :p
Tycker kåpan blev bra med :)

 :D

Tack för kommentaren!
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #300 skrivet: oktober 29, 2014, 14:22:58 »
update

ja vad ska man säga sitter här och uppdaterar och är less som f*n har jävlats hela tiden sedan förra updaten med bygget!
drevningen i rondellen sprängdes jävla Bosch!och borrmaskinen brann så nu kan jag inte göra annat än å måla tills pengar till nya maskinen finns.

hursomhelst så har jag monterat snabbkoppel använde hålet för gummidämpningen till huven för låspinnarna blev kanon,fixade även till fyrkanten mitt i grillen för Volvo emblemet var slut. Fick an8 nippeln på ventilkåpan svetsad så den målades och monterades. köpte rör och punktade ihop vänster tryckrör. ockuperade tvättstugan och målade lite bakvagnsdetaljer. lite bilder på köpta prylar, och slutligen tog jag av fronten för att fixa med elfläkten med då fans ju varken rondell eller borrmaskin så de tog stopp.
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #301 skrivet: oktober 29, 2014, 14:25:05 »
 :-\
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #302 skrivet: oktober 29, 2014, 14:26:23 »
 :-\
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #303 skrivet: oktober 29, 2014, 14:27:23 »
 :-\
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #304 skrivet: november 16, 2014, 20:11:37 »
update då  ;D

en hel del prylar har införskafats till bilen och småsaker har fixats  :P

plugg i bakkant till topp, kamrem, fäste till expansionskärl, momentstag mm

Ska fixa en värme sköld till expansionskärlet och momentstaget blev kanon tvärstumt, månterades då motorn var lite spänd till vänster.
en trogen skruvarkompis komm även på bild  :D

över till dom talande bilderna  ;)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #305 skrivet: november 16, 2014, 20:12:20 »
 ;D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #306 skrivet: november 16, 2014, 20:13:27 »
 ;D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #307 skrivet: november 16, 2014, 20:16:20 »
in med lite kommentarer nu  :D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #308 skrivet: november 16, 2014, 23:30:45 »
Det tar sig :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #309 skrivet: november 18, 2014, 17:26:35 »
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #310 skrivet: november 18, 2014, 17:36:03 »
har kommit till lite bryderier  ???

De är ju en motordämpare som ska sitta mellan generator och remskiva se bild 2, om jag fattat det rätt
så ska förstärkningsbiten sitta med 2 skruvar ut spacrad med distanser på vattenpumpen och sedan gå med en m8 bult typ en
deci lång genom bricka dämpare och generatorsjustering.

1 har jag fattat det rätt, minns inte hur det var förut och står inge i handboken ?
2 måste man ha dämparen?
3 vad fyller den för funktion?
4 varför skrev jag en fyra nu då...

har nämligen monterat den nymålade krängningshämmarbalken och då stötte jag på det lilla problemet och blev fundersam!
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #311 skrivet: november 18, 2014, 17:40:36 »
Den ska sitta som du visar.
Den långa M8an går genom den plattan, dämparen och generatorspännaren. Sen på vattenpumpen passar det bara på ett sätt.

Vet inte om det är nödvändig, jag har tagit bort den på min men då kör jag med hockeypuckar till motorkuddar då också.

Ska vara någon slags vibrationsdämpare har jag för mig.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #312 skrivet: november 18, 2014, 18:23:46 »
Den ska sitta som du visar.
Den långa M8an går genom den plattan, dämparen och generatorspännaren. Sen på vattenpumpen passar det bara på ett sätt.

Vet inte om det är nödvändig, jag har tagit bort den på min men då kör jag med hockeypuckar till motorkuddar då också.

Ska vara någon slags vibrationsdämpare har jag för mig.

tack för det snabba svaret! då ska ja ut å fixa det där nu
med min motordämpare är motorn också i stort sätt stum. Då tar jag också å skippar den dämparen eftersom jag inte hittar bultarna, lite vibration får det va  ;)
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #313 skrivet: december 11, 2014, 06:47:29 »
update då  ;D

Fick ny insperataion till bygget och beställde hem lite prylar så jag kan klargöra grenrör och dp

avgasbandage
en 8mm silikonslang till expansionskärlet
3"-4" reducering för inloppet till turbon
lamdamuttter
m12-an4 banjo
an8 adapterplatta till oljefiltret
och en 38mm flexrör till röret mellan wg och dp

sedan monterade jag adapterplattan och silikonslangen till ex-kärlet,  drog även dit nya Volvo stift och Biltema tändkablarna
på lördag ska jag svetsa diffklump och grenrör hos mamma så efter helgen är turbon på plats för sista gången.
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #314 skrivet: december 14, 2014, 20:26:42 »
jaja update  ;)

Grenröret svetsade ja klart igår och lindade med avgasbandage, sedan blev det monterat likaså turbon hittade dit och är draget med packningar å kitt
nu återstår det att köpa rör till avgassystem och luftfilter som ska placeras på den kalla sidan där batteriet satt förut. Röret från wg`n som ska gå till downpipen ska jag svetsa klart i veckan som kommer, blir nog några bilder då också.
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #315 skrivet: december 14, 2014, 20:27:32 »
 ;D
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #316 skrivet: december 15, 2014, 00:26:22 »
Ser riktigt fint ut :)

Är hela grenröret svetsat med mig-svets och i svartstål?

Är inte grenröret felbyggt?
Pulssplitten kommer inte fungera optimalt då det inte är varannan puls i ena porten.
1an och 4an ska i en av pulssplitt-portarna och 2an och 3an ska i andra.

Men turbon din kanske inte var pulssplitt och då spelar det ingen roll.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #317 skrivet: december 15, 2014, 06:45:13 »


Tack  ;D
japp grenröret är svetsat med MAG esab 250,allt är i svartstål utom kolektorn som är gjord i vattenrör, med närmare eftertanke så är pulserna fel skumt då jag kollade på en del fabriksgjorda grenrör med pulssplitt å dom var gjord såhär  :-\ ajaja de första grenröret man bygger ska väll inte va bäst antar jag  ::)
« Senast ändrad: december 15, 2014, 06:46:55 av Teamduttmeck »
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #318 skrivet: december 15, 2014, 10:14:01 »
Okok då lär det ju gå fint när jag väl ska bygga mig ett grenrör :)

Jo har sett flera fabriksbyggda pulssplitt-grenrör som är felkopplade :/ Men men går ju alltid bygga ett till och då lär det ta hälften så lång tid när du redan har tekniken inne :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Tobias Granlund

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 564
  • 300Racing//
    • Visa profil
SV: volvo 345 dls bygga gatbil
« Svar #319 skrivet: december 15, 2014, 19:51:33 »
Okok då lär det ju gå fint när jag väl ska bygga mig ett grenrör :)

Jo har sett flera fabriksbyggda pulssplitt-grenrör som är felkopplade :/ Men men går ju alltid bygga ett till och då lär det ta hälften så lång tid när du redan har tekniken inne :)
ska jag va helt ärlig så har jag funderat ut ett nytt grenrör, turbo och plenum men man måste hålla sig å fixa hela bilen körklar först   :D
« Senast ändrad: december 15, 2014, 19:53:47 av Teamduttmeck »
gud som haver b19 kär, se på mig gasglad jag är, vart jag mig i världen ränner så ska jag gör svarta ränder