Författare Ämne: B200f turbo, linjär eller progressiv btr?  (läst 11734 gånger)

Örneholm

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
B200f turbo, linjär eller progressiv btr?
« skrivet: januari 11, 2012, 01:16:02 »
Hejsan! Håller på och ska bygga ett budgetbygge i min 360  :)

Med setup:

940 grenrör
900intercooler
T3/t04 turbo
Oranga 310cc spridare

Då till frågan. Ska jag körande linjär eller progressiv btr? :)

Tacksam för många svar!:)

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: B200f turbo, linjär eller progressiv btr?
« Svar #1 skrivet: januari 11, 2012, 20:17:26 »
Hejsan! Håller på och ska bygga ett budgetbygge i min 360  :)

Med setup:

940 grenrör
900intercooler
T3/t04 turbo
Oranga 310cc spridare

Då till frågan. Ska jag körande linjär eller progressiv btr? :)

Tacksam för många svar!:)

om du ska köra orginalsprut så rekomenderar jag en progressiv. om du inte ska ha extraspridare som du kan styra separat då ::)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Koett

  • Betalande Medlem
  • Nykomling
  • *****
  • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
SV: B200f turbo, linjär eller progressiv btr?
« Svar #2 skrivet: januari 18, 2012, 23:02:55 »
Hur mycket effekt hade du tänkt dig?
Jag är precis klar med min turbokonvertering på en b200F motor med turbo och grenrör från en 740/940 och jag kan säga att 0.5 bar ladd är en vääääldig skillnad från orginal, spinner 1an 2an och en bit in på 3an på torr asfalt, det enda jag gjort med bränslet är att öppna Luftmängsdmätaren och släppa kugghjulet 3 kugg, det ger väl ungefär 20% mer bränsle och det räcker till att börja med iaf :P, vill man ha lite mer bränsle endå så skall det gå att ta en vanlig hylsa och pressa ihop orginal regulatorn så får man upp trycket till 3 bar, ställbar BTR känns lite overkill om man ska göra en budgetkonvertering :)

Justera LMM:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3064.80
Finns en bild sen tror jag att Zyklon även skrev hur han gjorde

Jag gjorde så att jag tog en vass kniv och skar runt kanterna så det gamla siliconet lossnade det var lite pilligt med det gick, förstör inte locket bara för fukt + LMM = inget bra alls, tog sendan bort det svarta locket och där inne sitter det ett svart kugghjul, på kugghjulet sitter det en metallpille ner i kuggarna på utsidan, för att få mer bränsle så ska man släppa spänningen på fjädern i kugghjulet o då släppte jag kugghjulet 3 kugg moturs

Trycka ihop orginalregulator:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2847.msg33017#msg33017


Lycka till!!
" De flesta lögner om blondiner är falska. "

Kolla gärna in mitt b200F turbo projekt och ge kommentarer och synpunkter!

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7217.0

Koett

  • Betalande Medlem
  • Nykomling
  • *****
  • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
SV: B200f turbo, linjär eller progressiv btr?
« Svar #3 skrivet: januari 18, 2012, 23:04:05 »
Såg nu att du hade andra spridare och då kanske det blir lite annorlunda kom jag på, men de kan ju alltid vara värt att testa iaf :)
" De flesta lögner om blondiner är falska. "

Kolla gärna in mitt b200F turbo projekt och ge kommentarer och synpunkter!

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7217.0

Perka

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
SV: B200f turbo, linjär eller progressiv btr?
« Svar #4 skrivet: maj 24, 2012, 21:44:15 »
Hur mycket flödar orginal spridarna då?? Antar att dom orkar med detta?

Hur skulle setupen bli om man valde etanol då?
Indalrägers :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: B200f turbo, linjär eller progressiv btr?
« Svar #5 skrivet: augusti 04, 2012, 00:09:48 »
Hur mycket flödar orginal spridarna då??

Tillverkare | Part Number   | cc/minute | Ohms | hp/st | Test Press.PSI  | Veichles

Bosch       | 0 280 150 734| 200         | 16.0  | 40     | 36.3 PEUGEOT   |PEUGEOT 1.9L/2.2L/2.85L V6(IC-574)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.