Hur mycket effekt hade du tänkt dig?
Jag är precis klar med min turbokonvertering på en b200F motor med turbo och grenrör från en 740/940 och jag kan säga att 0.5 bar ladd är en vääääldig skillnad från orginal, spinner 1an 2an och en bit in på 3an på torr asfalt, det enda jag gjort med bränslet är att öppna Luftmängsdmätaren och släppa kugghjulet 3 kugg, det ger väl ungefär 20% mer bränsle och det räcker till att börja med iaf
, vill man ha lite mer bränsle endå så skall det gå att ta en vanlig hylsa och pressa ihop orginal regulatorn så får man upp trycket till 3 bar, ställbar BTR känns lite overkill om man ska göra en budgetkonvertering
Justera LMM:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3064.80Finns en bild sen tror jag att Zyklon även skrev hur han gjorde
Jag gjorde så att jag tog en vass kniv och skar runt kanterna så det gamla siliconet lossnade det var lite pilligt med det gick, förstör inte locket bara för fukt + LMM = inget bra alls, tog sendan bort det svarta locket och där inne sitter det ett svart kugghjul, på kugghjulet sitter det en metallpille ner i kuggarna på utsidan, för att få mer bränsle så ska man släppa spänningen på fjädern i kugghjulet o då släppte jag kugghjulet 3 kugg moturs
Trycka ihop orginalregulator:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2847.msg33017#msg33017Lycka till!!