Författare Ämne: Brukis - 360 SÅLD! Elleshar fortsätter i sin tråd!  (läst 114913 gånger)

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
Brukis - 360 SÅLD! Elleshar fortsätter i sin tråd!
« skrivet: maj 18, 2009, 20:07:39 »
Köpte en ny bil idag och med ny så menar jag NY! 5k på mätarn och INGEN rost och båda ägarna har varit ensama så ingen har nog suttit i baksätet  8)
blir lite "brukisstuk" alltså jätte sänkt med vita MIM juventus och tyskstuk med 165/45-15 på 7" fälg
sen blir det nog nån liten enkel turbo konvertering med kankse 150-200hk  :)

Bilder:




Fälgarna


egentligen gillar jag inte sedaner men vafan en sån pärla kan man ju inte lämna bort till nån galen tonåring med turboplaner!  ::)
« Senast ändrad: september 10, 2009, 19:50:30 av Fredrik Forsberg »
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #1 skrivet: maj 18, 2009, 20:09:26 »
oooh herregud. Fruktasvärt fin :D Avundsjuka deluxe från min sida, inte lätt att hitta så fina fälgar heller ;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Brukis - 360
« Svar #2 skrivet: maj 18, 2009, 20:12:40 »
Ojojoj, kul att se och höra!

Fattade att du kanske skulle turbokonvertera men kanske slipper denna bli uppkapad för annan växellåda!?  ;)

Keep up, vilken tidsplan har du för bilarna nu när du har 2?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #3 skrivet: maj 18, 2009, 20:14:34 »
denna blir det inget kapande i! blir en högst enkel turbosats som tar en helg att bygga typ :P
jag vet inte.. är ju arbetslös nu så jag har inga pengar till den blåa :( blir kankse klar i slutet på sommarn eller i vinter!  :-\
men lite därför jag köpte denna för att ha nått kul att åka med på alla våra feta 300 powerträffar i sommar ;)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #4 skrivet: maj 18, 2009, 20:22:50 »
va i heliga birgitta vad fräch den såg ut innuti!  :o varför ser inte min inredning sådär ut haha
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: Brukis - 360
« Svar #5 skrivet: maj 18, 2009, 20:43:32 »
Grymt fräsch! Snygg färg på inredningen också!  ;D
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #6 skrivet: maj 18, 2009, 20:48:34 »
Tack för kommentaerna!  :)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #7 skrivet: maj 18, 2009, 21:10:14 »
Fräsch!

Vilken årsmodell är det? 85 gissar jag på med tanke på gamla utseendet men med b200 istället för b19.  :)

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #8 skrivet: maj 18, 2009, 21:11:32 »
stämmer bra det!  :) hade hellre haft B19  8)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Essbee

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 25
  • Pärlan
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #9 skrivet: maj 19, 2009, 09:39:59 »
Wow. Vilken pärla!


Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #10 skrivet: maj 19, 2009, 10:23:57 »
tack! :)

skulle byta vattenpumpen idag för den va dålig och efter jag tagit bort den fick jag reda på att det är inte samma pump som på B19.. roligt.. jag som hade en fin låg!
men får köpa en ny helt enkelt!
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Tonta_

  • Gäst
SV: Brukis - 360
« Svar #11 skrivet: maj 19, 2009, 10:55:09 »
ojojoj grymt fräsch liten "killer" ;D
riktigt fin 8)

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #12 skrivet: maj 19, 2009, 20:49:31 »
Vattenpump till B200 är dyr om man inte gör som jag och tar bort höfläkten och sätter en pump till en B230 med tillhörande remhjul, bara plocka från någon bil på skroten och oturligt nog så hade jag en fin liggandes till en B200 men den rök när vi städade ur garaget.. :(

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #13 skrivet: maj 20, 2009, 09:55:48 »
Jo jag kolla på en pump till B230 dom kosta 80kr mer på mekonomen än på biltema och sen har jag rabbat på mekonomen så den blir billigare än biltema! inte ofta!  8)

vad ska man ha för fläkt då lämpligast?
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #14 skrivet: maj 20, 2009, 13:05:15 »
IC plancering, sitter rätt bra där! vet dock ej hur det blir med kylingen! men ska montera ett luftintag, sen lite avskärmningar från grenröret.


Är också rätt sugen på att byta motor till en B230 eller dylikt har inte så bra erfarenhet av K motorn och den har väl rätt högt komp redan från början?
« Senast ändrad: juni 02, 2009, 21:43:15 av Fredrik Forsberg »
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #15 skrivet: maj 20, 2009, 15:33:48 »
ta en tripp till åland har en b200 som jag köpte av jyllskar. färdig svetsad oljeretur i tråg och allt :P ett tillhörande sprut med. vet bara inte hur det ska kopplas haha ;D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Brukis - 360
« Svar #16 skrivet: maj 20, 2009, 15:56:40 »
IC plancering, sitter rätt bra där! vet dock ej hur det blir med kylingen! men man kan kankse hitta nån annan huv och göra nått smidigt scoop? sen lite avskärmningar från grenröret.

Är också rätt sugen på att byta motor till en B230 eller dylikt har inte så bra erfarenhet av K motorn och den har väl rätt högt komp redan från början?

Till dina 150-200hk behöver du ju varken IC eller B230 eller lågt komp! Snarare så att du vill ha högt komp för att kompensera för lågt laddtryck  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #17 skrivet: maj 20, 2009, 16:40:38 »
jodu anton en tripp till åland är nog för långt för en B200  8)

IC går alltid åt med turbo och B230 gör ju att det inte behövs så mycket laddtryck!  ;)
men ska använda K motorn för den ska tydligen ha bra kanaler i toppen! bättre än 531 enligt Peter  8)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Brukis - 360
« Svar #18 skrivet: maj 20, 2009, 19:56:43 »
IC går alltid åt med turbo
Jasså  :-\
[/quote]

Citera
B230 gör ju att det inte behövs så mycket laddtryck!  ;)
Jo marginellt  :P

Citera
men ska använda K motorn för den ska tydligen ha bra kanaler i toppen! bättre än 531 enligt Peter  8)
Du menar 631-toppen från B230K? Din B200K har vanlig fulkanalad 530-topp ju  :-\
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #19 skrivet: maj 20, 2009, 19:58:52 »
tyckde det stog 631 när jag kolla men kan ju ha sett fel! men det gör inte så mycket med turbo går allt bra!  8)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Brukis - 360
« Svar #20 skrivet: maj 20, 2009, 20:15:55 »
tyckde det stog 631 när jag kolla men kan ju ha sett fel!
Du är inte den förste  :)

Citera
men det gör inte så mycket med turbo går allt bra!  8)
Precis, skruva upp trycket bara
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #21 skrivet: maj 20, 2009, 20:57:06 »
631 har väl inga förbränningsutrymmen i toppen? Kör du med Pump och remskiva från en B230 så får du nog inte in någon fläkt inne i motorutrymmet utan sätta en elfläkt innanför grillen och kofångaren.

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #22 skrivet: maj 20, 2009, 21:28:05 »
nu börjar det dra iväg! haha..
skit samma vad det är för motor! turbo blir det i alla fall! det kommer bli ny vatten pump! troligtvis en till b200 så jag slipper krångla med elfläkt och så!  ;)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

zlobban

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 292
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #23 skrivet: maj 23, 2009, 05:15:57 »
Är också rätt sugen på att byta motor till en B230 eller dylikt har inte så bra erfarenhet av K motorn och den har väl rätt högt komp redan från början?
Tror inte du behöver oroa dig över att K-motorn skulle va sämre än något annat Volvo uppfunnit. Men om du har en b200 i en 360 med 631-topp har dom nog gjort nå fel på fabriken. Inget konstigt i och för sig då dom stundvis verkat slumpa ut både förgasare å innertak.
Enligt Haynes har en b200k 9,2:1 eller 10,0:1 i kompförhållande. Å kamaxeln ska tydligen heta -L- i k-motorn (aningens mesigare än A).
Jag har hört att det finns b200or med helt platta kolvar, kanske är det dom som har 9,2 i komp (katalysator?). Har iallafall en b200k från -87 å den har bulor på kolvarna, lika på min b19 från -83 å den har 10,litegrann:1 i komp. Skruva ur ett stift å kolla om du har nå bulor på kolvarna.
Om du tänker plåga motorn hårt så kan det va vettigt att byta vevstakarna mot nyare (grövre) å kanske kolvarna mot lågkomp - vilka jävla motorer som nu har det.

Jag har iallafall en huv som är gratis å som lämpar sig utmärkt till att kapa sönder.... Skitbrun i färgen å den står i vägen.  Tyvärr kommer den från en bil med det nyare värmepaketet men om du vill ha den så är den din + frakt  ;)

Snälla.... Behåll k-förgasaren när du turbokonverterar.

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #24 skrivet: maj 23, 2009, 11:00:30 »
Tack för infon!  :)
Huven låter intressant! hör av mig när det är dags!

Den förgasaren som sitter på säger dom inte går att trycka igenom för den ska ha flotörer i mässing som blir som russin vid laddtryck  :-\

dock så har jag en  weber 32 DAT på gång och dom sitter orginal på några turbobilar dock ska han ha 1500kr så vi får väl se!

men vad är det för fel på Stromberg?  ??? urlätta att trycja igenom det funkar fint också!
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

zlobban

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 292
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #25 skrivet: maj 24, 2009, 00:07:03 »
men vad är det för fel på Stromberg?  ??? urlätta att trycja igenom det funkar fint också!

Nä det är väl inget fel på Stromberg, tänkte bara att det skulle va lite coolare med original fallgropsförgasare.
Är det verkligen mässingsflottörer i den? Jag har bara tagit isär en sån där förgasare, men i den var det då plastflottörer. Kanske är olika beroende på årsmodell?

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #26 skrivet: maj 24, 2009, 09:14:16 »
Det kankse är plast flotör i om du säger det! i weber är det mässing i alla fall!
men jag vet inte hur man bygger om en sån förgasare så det funkar med laddtryck  ???

men för att göra dig glad zlobban så har jag en weber 32dat på gång som kommer från en lancia turbo!
inte orginal men det är i alla fall en fallgropsförgasare  8)
dock så kosar den rätt mycket men kankse kan pruta lite  :)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #27 skrivet: juni 02, 2009, 21:31:35 »
Uppdejt  ;)

Turbobyggandet är påbörjat och övrig ombyggnad av bilen pågår  8)
ni som tycker att alla fina 360 ska bevaras som dom är kan sluta läsa NU! och jag menar det  8)

Sakerna har kostat:
*Bosch dumpventil = 0kr
*Förgasare = 50kr
*Turbo = 700kr
*Insug = 0kr
*IC = 0kr
*R-sportpump med nippel = 0kr
*Avgas adapter = ca 100kr
*Turbogrenrör = 200kr
*Y-kors för oljetryck = 50kr

= 1100kr  :D
+ tryckrör + lite avgasdelar.

och kom nu inte och säg att ni inte har råd att turbokonvertera  ;) ;)


Bilder:
Nya stolarna monterade, klarar inte att sitta i orginal då dom är på tok för mjuka  :-\ men dessa tycker jag om!  :)
I passagerarsätet skymtar ni det som ska bli min avgasadapter! blev riktigt bra med den konan! :D



växelknopp som inte passade men som numera är lite ombyggd  :P
Och nya golvmattor :)


Saker som jag samlat på mig till turbobygget  8)
och mina omsmidda fjädrar kommer sänka 70mm  8) nån som kört med det?


Soppapumpen med nippel.


OJ är det lättning på G?  ???


Nej det är mitt luftintag till ICn och ja det är orginal huven men jag är nöjd  :)





Har också fått mina fälgar från Elleshar och dom är iväg på blästring nu! ska lackas denna veckan!  :)
Har också fått nytt jobb på Bilbutricks som vi brukar säga men får väl börja säga biltema nu! men det är deltid så kommer ha tid med bilen och tjäna pengar så jag är nöjd  :D
ska köpa nya dämpare runt om i veckan med!

Tack och bock!  :-*
« Senast ändrad: juni 02, 2009, 21:34:37 av Fredrik Forsberg »
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #28 skrivet: juni 03, 2009, 08:48:57 »
Härlig update :) Grattis till jobbet med, kan ju inte bli bättre än att börja med halvtid så att vi får se lite händelser här med.

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #29 skrivet: juni 03, 2009, 08:50:20 »
Tack!  :)
jo det är bra!  ;)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Brukis - 360
« Svar #30 skrivet: juni 03, 2009, 09:46:07 »
Grattis till jobbet, kul att jobba där misstänker jag men nöjet att gå och skrota och leta kul prylar på shoppingrundorna kanske minskar?  ;)
Personalrabatt??

Kul att bygget tar fart och tar lätt på ekonomin!

Ditt luftintag såg ballt ut på håll, lite väl brutalt på nära håll men men, gör ju nytta så då går det väl an.
Blir nog tufft med en fräsch originalbil som turbokonverterats och fått några få men tuffa attribut utvändigt så som luftintaget, sänkningen och fälgarna!

Keep up the good work!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Brukis - 360
« Svar #31 skrivet: juni 03, 2009, 10:43:23 »
kanon fredde! blir ju svinbra de där!! =)  när får du ihop motor tror du?
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #32 skrivet: juni 03, 2009, 19:26:01 »
tack Frej! är inte så stor skillnad på att jobba där från innan :P förut när jag kom i jobbarkläder var det alltid ca 5 pers som fråga om jag kunde hjälpa dom  :P
luftintaget blev brutalt men det funkar som sagt!  8)

Tack Filip! räknar med att motorn blir klar nästnästa vecka! för nästa vecka är jag borta! :) sen kommer jag och besäker dig på moholm! mest för att bara få en tid  ;)
hur går det för dig? blir du klar i sommar?
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #33 skrivet: juni 03, 2009, 20:11:33 »
Då tar vi ett race när jag är hemma från Norge och jag fått klart en turbokonvertering på cykeln :D

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Brukis - 360
« Svar #34 skrivet: juni 04, 2009, 14:25:47 »
ja jag ska göra allt få o få klart min =).. men rasade växellådan på bmwn i veckan oxå så fick lite mer jobb =/
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

V-Man

  • Medlem
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #35 skrivet: juni 04, 2009, 14:42:10 »
Hei, det var bil i fin stand! Tror ikke jeg har sett en så strøken 360 før. Liker skilt nummeret og, CAR 652.
Luftinntaket ble bra ja, blir arti å se hvordan den blir med senking og felger :)
V.W.L.

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #36 skrivet: juni 04, 2009, 18:06:18 »
ja jag ska göra allt få o få klart min =).. men rasade växellådan på bmwn i veckan oxå så fick lite mer jobb =/
VA?! har du inte sålt den än? vi kom ju överens om att 360in är både snyggare och snabbare?  ;)

Hei, det var bil i fin stand! Tror ikke jeg har sett en så strøken 360 før. Liker skilt nummeret og, CAR 652.
Luftinntaket ble bra ja, blir arti å se hvordan den blir med senking og felger :)
Tack! jo den är fin och regnummret passar bra  :D
jo det ska bli spännande vet att någon mer på forumet haft likadana fälgar!
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #37 skrivet: juni 04, 2009, 18:49:12 »
Uppdate.

Har fortsatt med turbo konverteringen och så är fälgarna klara!  8)

Hände en lite rolig sak när jag och Peter hämta förgasaren! vi var i hallsberg och jag tog ut pengar då kom den en 360 på bärgare och så sa vi att den kanske skulle till skroten, vi tänkte inte mer på det utan åkte tillbaka till östansjö (nån mil typ)
sen kom vi till skroten och vad kommer inte dit också jo den 360 vi såg i hallsberg för 20min sen :P
dom har så jävla mycket bilar på skroten så vi suckade när vi åkte dit för att vi visste vi skulle få klättra över 50 bilar för att hitta en förgasare och sedan skruva bort den! men nu öppna vi bara huven på bilen som kom på bärgare och hitta en perfekt förgasare direkt :D
det var en 360 GLS så Peter tog lite prylar till R-sporten med :)

Dom obligatoriska bilderna:
Turbo renovering.


Ombyggning/renovering av förgasaren.


Opolerat lock.


Polerat  :D


Förgasare och insug.


Turbo och adapter grenrör.


Blästrade fälgar.


Grundmålade.


Färg och klarlack.



Och där står racebilen och ser ledsen ut  ::)


Har också fått min grenrör så nu är allt en komplett enhet och väntar på att landa i bilen  :)
förgasare och insug är färdigt!
nu saknas bara en tryckbox till förgasaren sen är det bara börja montera!  8)

« Senast ändrad: juni 04, 2009, 19:13:54 av Fredrik Forsberg »
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Brukis - 360
« Svar #38 skrivet: juni 04, 2009, 21:24:18 »
jo det ska bli spännande vet att någon mer på forumet haft likadana fälgar!

Flinty! När han driftade på rudskogen!

Snygg gasaren blev! Och fälgarna!
Är det fälglack eller hammarlack?

"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: Brukis - 360
« Svar #39 skrivet: juni 04, 2009, 21:30:00 »
Tack!
det är fälglack såklart! tycker fortfarande inte att hammarlack hör hemma på bilar  ;)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!