Äntligen blir det en uppdatering här!
Börjar från förra uppdateringen.
Väntade så gott som hela oktober på relän för att kunna fortsätta med elsystemets grund. Har nu 3st 100A relä med skruvterminaler och 5st slutande relän med dubbla utgångar att bygga med.
Under tiden jag väntade på elkomponenter har jag klurat på framvagnen och försökt få tag i en omodifierad e36/e46-framvagnsbalk.
Har fått nys om totalt 5st men varje gång jag kommit överens med säljaren om pris och ber dom räkna på frakten så slutar dom höra av sig...
Så ger snart upp och svetsar om min nuvarande framvagnsbalk igen så jag sedan kan göra om framvagnsmonteringen för att förhoppningsvis få bukt på mitt bump-steer problem.
När jag äntligen fick alla relän i början på November så fanns inte tid att börja med bilen då vi höll på och fixa med brorsans Volvo 944.
Sen den 14/11 så lyckades jag klanta mig i garaget. Skulle slå ut en spik från en trasig lastpall för att använda plankorna till annat, skulle hålla fast brädan med benet men fick något hjärnsläpp och gick ner med vänster knä på brädan istället för höger knä.
Spetsade då mitt vänstra knä med spiken jag skulle hamra ut...
Slutade med ett besök på akuten och ett recept på 10dagar med antibiotika.
Tog en vecka innan jag kunde röra benet tillräckligt för att ens kunna ta mig in i förarplatsen på min bil, tur jag har automatlåda i Amaroken.
Sen i slutet på min antibiotika-kur så vände sig magen upp och ner och fick först då veta att antibiotikan slår ut tarmarna och blev då rekommenderad probiotika-tabletter, fil/yoghurt, äta mild mat samt undvika kaffe.
Så var sjukskriven fram till den 1/12 och kände mig inte tillräckligt kry för att vara i garaget.
Har nu jobbat i två veckor och knät är ännu inte helt hundra men blir bättre för varje dag
Däremot så kunde jag i helgen äntligen fortsätta med bilen
Byggde ihop en reläbox, denna kommer få en kontakt på kabelstumpen och sedan monteras boxen i handsfacket och kontakten monteras längst bak i handsfacket.
Denna box innehåller relä för kupéfläkt läge 3, kylarfläkt 1, kylarfläkt 2, helljus och halvljus.
Blir sen också en säkringshållare som rymmer säkringar till det mesta som då kommer matas direkt av ett 100A relä som aktiveras av KL15 från tändningslåset.
Hann även stifta kontakterna till strålkastarna, blinkers och dimstrålkastarna ute i motorrummet.
Blev också att förbereda kablaget till baklyktorna.
Totalt 10m släpvagnskabel och det verkar räcka till precis.
Ser lite kaotiskt ut inne i bilen när man bygger elsystem men allt kommer kläs med kablagetejp/tygtejp senare
Allt för denna gången