Hej, Det bästa du kan ha med en lmm är att ha den före turbon (sugsidan) . risken med att ha den på trycksidan är att klaffen öppnar fel med turbons tryck, samt att du kan spränga lmm då dom inte e så kraftiga (Tjocka Väggar) har gjort det själv o andra har också lyckats med det, Bilen blir o gå fetare när du har den på tryck sidan också, Som sagt alltid bäst o ha den på sug sidan där den inte har något tryck att stå emot. så spänn upp lmm lagom sen kör du !
skitfull men ska försöka förstå...
Det som händer när man sätter en flödesmätare (den vi har på våra älskade b200f) är att bilen går som vanligt till den får ladd..
När laddet kommer mäter den fortfarande samma flöde utan att förstå att luften har högre densitet, blandningen blir således snål..
Det man kan göra för att åtgärda detta är att ha en btr som ökar trycket i förhållande till turbotrycket för att kompensera..
Utifrån min senaste erfarenhet tål våra lmm inte tryck och det är väl därför som de flesta satt dem på sug-sidan..
Tror dock att det är lättare att få motorn att svara och gå bättre med lmm på tryck-sidan så längen den håller för det och att man har en btr som är anpassad för det..