Författare Ämne: knotans 360, "såld  (läst 436230 gånger)

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
knotans 360, "såld
« skrivet: juni 14, 2009, 11:51:41 »
köpte denna för att den var så billig å jag hade kört min gamlöa bruksfård till skroten.

lite fick man ju börja med så den såg respektabel ut.

nybesiktad å skattad nu så var den ju helt klart värd 1800 kr.
dock kostade man ju på några kronor för fälgarna men dem kan ju inte räknas i bilens pris iofs,

lagom bögglig motorhuv, lite spacklade skärmkanter men det va väll igebntligen dem ända felen, etyt bra objekt att börja bygga på skulle jag vilja påstå, enda nackdelemn är att de saknas styrservo.
men ska kuckla lite med inställningarna på framvagnen så ska det nog funka bättre, lite mer toein å cambervinkel så ska dety nog blir mer lättstyrt,

har beställt ett MS nu så kanske hittar in en liten turbo vartefter med...

ALLA BILDERNA JAG HAR LIGGGER NUMERA PÅ DENNA LÄNKEN

http://www.projekteffekt.nu/media/?p=159
« Senast ändrad: maj 15, 2011, 21:32:19 av knotan »

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: nya 360in
« Svar #1 skrivet: juni 14, 2009, 19:51:19 »
Kul knotan! Å så snygg han blev med fälgarna!  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: nya 360in
« Svar #2 skrivet: juni 14, 2009, 23:23:58 »
jo fälgarna var ju ett rejält lyft för utseendet på bilen faktiskt.

fan är gött sugen att börja bygga på denna bilen men den måse fungera som brukis tills vidare, men planerna att den ska gå med turbo på mantorp gatebilshelgen är ricktigt lockande...
är ju trots allt två veckor kvar så det är inte omöjligt...

börjar väll med å snickra insug för dubböa spridarrader så kan jag montera i MSet direkt när det kommer.

lutar åt å testa sätta en catchtank i motornutruymmet som fylls av mekaniska pumpen å sen en k-jet pump som matar två orginal fuelrails...


kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: nya 360in
« Svar #3 skrivet: juni 15, 2009, 00:06:18 »
Är det plast det där svarta du monterat på skärmkanterna ??? skulle dölja lite skavanker på min bruks 360 om jag monterade något sådant :)
MS och turbo på två veckor :o hoppas det lyckas men det kan ju ta tid att få det mappat och klart, men om allt fungerar som det ska så ska det ju inte vara omöjligt.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: nya 360in
« Svar #4 skrivet: juni 15, 2009, 15:50:51 »
fin kärran blev!! =)

undrar oxå vart du fick tag på skärmkanterna!! =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: nya 360in
« Svar #5 skrivet: juni 15, 2009, 16:46:05 »
Jag gissar på Golf skärmbreddare, till I eller II
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: nya 360in
« Svar #6 skrivet: juni 15, 2009, 21:01:38 »
mycket riktigt så är det Wv, men osäker om det är golf eller jetta, (dem har lite olika utseende mot dörrlisten) dessa sittter som handen i handsken på volvon :o
man kunde nöästan tro dem va designade för volvon asså ,

installation å mappning av ms har jag gjort under 12 timmar förr (en hel lördag i garaget)
sen firar man med krogen på kvällken om det gick vägen, alt deppsuper på krogen om den inte ville starta  :P

funderar på om man ska köra med edis 4 eller om man ska håla det enkelt å köra med b230a tändning å dubbelverkande klocka,.   lutar å t det sista til en blörjan men bygga MSet med dubbla vb921 å vr ingång ändå.. det kostar ju nästan inget extra, sen finns det möjlighet att trimma vidare med mer ladd om man  sen vill....


zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: nya 360in
« Svar #7 skrivet: juni 16, 2009, 16:04:29 »
oki =) vart hittar man lättast skärmbreddarna då? =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

grovsnus

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
SV: nya 360in
« Svar #8 skrivet: juni 17, 2009, 13:47:43 »
den här bilen går i åby/ättetorp va?
trevligt med en till 360 i området i så fall  :)

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: nya 360in
« Svar #9 skrivet: juni 17, 2009, 22:55:37 »
japp det dör den  ::)

jag skulle nog leta på skropten efter breddarna till en början  ;)
känns som det bör stå gott om sönderrostade 90 tals wv bilar där å ta dessa från  ;D

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: nya 360in
« Svar #10 skrivet: juni 21, 2009, 13:49:38 »
ah så det är gti original breddarna från golf etc ? =) ska genast kika! =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

hoool

  • Medlem
  • Antal inlägg: 164
    • Visa profil
SV: nya 360in
« Svar #11 skrivet: juni 21, 2009, 15:16:08 »
Är det samma knotan som är från stan och har en mk3a:)?

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: nya 360in
« Svar #12 skrivet: juni 21, 2009, 21:15:59 »
jo det är jag  :P

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: nya 360in
« Svar #13 skrivet: juli 06, 2009, 21:44:46 »
såja nu sätter vi igång.

motorn är numera skuren i supran å sen är avställd å ska inte köras nått mer  ;D

volvon inställd i garaget å ska börjas med imorrn, var precis å köpte mej en nissan micra som bruksbil så jag kan ta mej till jobbet.


först ut så monterade jag i ett b230a tändsystem i bilen igår, iom dte är kompatibelt med MSet som ligger å väntar.

ett nytt insug med spridare ¨plus en D-kam var å hämtades hos polaren.

påbörjat bygge med catchtank idag på jobbet så den blir klar imorrn.

räknar med å starta den med sugmotor till helgen å testa mappa den lite utan ladd innan jag börjar skruva dit turbogrejjorna.

ska ringa imorrn å beställa en bur från finess.
sen blir det såklart å rensa ur all inredning, kommer sno sportstolar å bredbanslamda samt avgastemp från supran

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: nya 360in
« Svar #14 skrivet: juli 06, 2009, 21:47:22 »
inte för att det har nån större betydelse men har även installerat xenonljus på bilen  ;D :-*

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: nya 360in
« Svar #15 skrivet: juli 06, 2009, 23:10:21 »
snygg bil fäljarna gjorde verkligen ett lyft på bilen vad är det för tum??
Old Volvo's never die, they only go faster!"

svensson

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: nya 360in
« Svar #16 skrivet: juli 07, 2009, 23:29:41 »
Låter som de kommer bli en kul busbil när du är klar

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: nya 360in
« Svar #17 skrivet: juli 08, 2009, 16:25:25 »
det är bara 17" , inte såå stort mer lagom rejsigt stuk.

tanken är å köra på mantorp den 15de samt 23 augusti( förhioppningvis iallafall...)

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: nya 360in
« Svar #18 skrivet: juli 08, 2009, 23:23:21 »
här kommer lite bilder då...

var visst tvungen att plugga vattenkanalerna till det gamla insuget,
en m14 å en m16 som jag bara pakade av sen fick duga.




sen snida till en catchtank som fick plats i motorutrymmet. biltema pumpen har jag plockat ut ur supran som ändå bara står.





sen va det dags å grejja med turbon lite, slängde i nya lager bara i en t3 som jag laggt på hyllan för sådär 4-5 år sedan (man brukar ju inte använda sånt smått skit igentligen men )

kona upp lite, tog visst lite mycket för det vart inte tätt runt exducern redigt, men jag misstänker att man tjänar effekt på varv med lite större exducer ,
å spoolen brukar ju sällan vara nått problem på så små agg så det blir nog bra ändå.



sen  kona lite till,
notera att jag även riktsvarvade hela flänsen som ligger mot avgashuset, man kunde iofs fräst det, men när det ändå var uppsänt så att säga  :hihi:



dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: nya 360in
« Svar #19 skrivet: juli 10, 2009, 01:27:48 »
ser bra utt fram steg i allfall..
Old Volvo's never die, they only go faster!"

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: nya 360in
« Svar #20 skrivet: juli 10, 2009, 22:57:43 »
såja nu idag blev sista klart mer eller mindre för upstart med sprutet som sugmotor, polaren hade bytt kammen medans jag dro klart sista elen till mset.

vad händer 
jo kamremmen hade visst kommit dit fel så krökte ett gäng ventiler  :hihi:

bara ta tag i det direkt å slita bort toppen, imorrn blir det å stå med slipen å porta upp en ny topp rejält å passar på å sätta dit turbon direkt såklart  :thumbright:

alltid är det nått, blev även ett stort hål i torpeden när man tog bort intaget för värmepaketet, blir väll å fixxa en täckplåt å svetsa dit där när topen är borta med.

finns ju iallafall potential för en lite större spis rent platsmässigt


här var det ett stort hål


här va den ju starklar et tag iallafall, finns massor av plats över som sagt


såja nu är det bara bygga vidare, tur man har ämnen til å bygga en ny lite fräsigare topp :roll:

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: nya 360in
« Svar #21 skrivet: juli 12, 2009, 12:35:08 »
undrar hur länge motorn skulle överleva med en eaton m90 istället för t3snurran,
vevstakarna är ju rätt klena, å andra sidan så är det ju rätt litet borr i den

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: nya 360in
« Svar #22 skrivet: juli 12, 2009, 13:30:53 »
Kul att det går framåt, tråkigt med toppen men inga sura miner verkar det som  ;)

Kör gärna med kompressor, ingen har gjort det på en volvospis vad jag vet om i allafall. (Peter Schmidt hade det i slutet av eran för sin 340 V12 om jag inte minns helt galet)

Stakarna tål väl 250hk cirkus på en klen B200/B230 botten? (Håller såklart lite bättre i 2-litersutförande som du sa)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #23 skrivet: juli 16, 2009, 23:49:44 »
nåja orkade int5e börja riva ner supran nu så får blir turbon i verision 1
Bilen är provkörd nu å den går fint som sugmotor, ska tätsvetsa tryckröret imorrn på jobbet(kommer köra utan intercooler i första steget)

nu sitter en urgröpt 530 topp å en D-kam. med likande topp å samma kam bromsade vi ur polarens b21 till 420 häst så den ska räcka bra mycket längre än min turbo (i polarens satt en kina t34a) 
men en sån turbo känns som overkill på orginal växelåda å bakaxel  >:(



har vart hemma ikväll för tjejen har jobbat,
så fick ta tag i lite sysslor som gick att sköta i hemifrån..


såååja, betydligt billigare än å köpa färdiga å dessutom modelanpassade, sen det rejsiga emblemet med  :D

har även fått tag på en rulle plast till bakrutor, fram skiter jag i helt...

nån som vet vad som är rimligt attt komma ner i för vikt med plastrutor, urrensad på inredning m en med bur å std skärmar osv???

jag satsar på ca 900 kilo vilket inte känns helt omöjligt. då borde effekten räcka bra

« Senast ändrad: juli 16, 2009, 23:54:25 av knotan »

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #24 skrivet: juli 17, 2009, 00:51:40 »
Snyggt jobbat med symaskinen!

Men fick inte barnet vara med och leka? Gasa den svarta pedalen under bordet i allafall?  ;)

Kul med progress, och steg för steg trim, det gillar jag
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #25 skrivet: juli 17, 2009, 17:52:00 »
såja nu är den grovmappad för 95 oktan upp till ca 0.5 bar, är rätt trevlig nu, går ungefär som en bmw 323 eller liknande,

hyffsat trött under 3000 med sen efter det känns den som en lite störrre sugmotor.

ska höjja laddet till typ 0.7-0.8 sen ge den så mycket tänding den tål, efter det byter jag till e85 å behåller samma tändkurva så lär jag ligga ganska lagom i effekt vs hållbarhet på stakarna

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #26 skrivet: juli 17, 2009, 20:30:55 »
såja nu är den grovmappad för 95 oktan upp till ca 0.5 bar, är rätt trevlig nu, går ungefär som en bmw 323 eller liknande,

hyffsat trött under 3000 med sen efter det känns den som en lite störrre sugmotor.

ska höjja laddet till typ 0.7-0.8 sen ge den så mycket tänding den tål, efter det byter jag till e85 å behåller samma tändkurva så lär jag ligga ganska lagom i effekt vs hållbarhet på stakarna

Härligt!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #27 skrivet: juli 17, 2009, 22:41:24 »
nu är nästan all inredning ur, enda är att kompisen råkade hjälpa mej att rensa bort nån kabel lr nått för huvudreläet drar inte längre när man slår på täningen, varken halvljus eller ström till tändspolen finns, sen går inte instrumentbelysningen igång på låset heller, bara om man vrider om till helljusläge på strömställaren   ???
nån som vet vilket relät det är som ska styra dem funktionerna eller som vet vart man kan hitta bra elschema till min bil online???



men fysatan lätt komer den bli 

gissar på 8xx kilo något med buren, asfalstamttorna är kuktrist däremot, mycket dubbelplåt å invändiga trösklar mm som kan tas bort när buren ändå ska dit

fan detta blir gött nice, måste nog fixxa ny koppling bara, den börjar ju slira redan innan man försöker drifta 2an till trean, kommer inte palla 2 varv på mantorp  >:(

blir nog nån lite kraftigare std kopplingh ( har för mej en b230 turbo kopling ska passa på svänghjulet?) å sen nån sinter, vad för sinternav är det som passar, nått golf har jag för mej jag läst???

hoool

  • Medlem
  • Antal inlägg: 164
    • Visa profil
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #28 skrivet: juli 18, 2009, 00:18:56 »
740 turbons tryckplatta passar, zyklone körde med det och det funka fint vad jag förstog.
Jag ska köra med 740 tic tryckplatta så det MÅSTE hålla:D

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #29 skrivet: juli 18, 2009, 15:52:05 »
hittade elfelet, huvudrelät hade gemensam jordpunkt med radion som åkte ut ::)

en 740tic platta får det bli då!!  ang sintern ån som visste vad det va för nav???

testa vägs bilen med nästan all nredning ur väger den fortfarande 980 kilo  :-\

måste sätta kapen i al dubbelplåt då mao  ;D

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #30 skrivet: juli 18, 2009, 18:14:39 »
byt tank?
glasfiberhuv?
360 Hybrid MKII

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #31 skrivet: juli 18, 2009, 22:18:13 »
ang sintern ån som visste vad det va för nav???

VW (golf mfl) har samma som volvo 360 som har 24 splines på 20,4 mm axel

Vissa opel har samma med, jag har lamell från nån gammal astra på min 360
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #32 skrivet: juli 19, 2009, 00:08:16 »
Tror VW T4 kör med samma, fast det kanske inte är så vanligt med sinter till dom ;)
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #33 skrivet: juli 19, 2009, 16:40:12 »
jo det blir nog en rostfri fuelcell nedsänkt typ istället för reservhjulsbaljan.
nu har jag ju std stolarna kvar än med, dem ska bytas med.
huven ska jag ha kvar plåt men ta bort alla stagen på undersidan,.

sen är det ju glasyrutan bak ska bli plast med

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #34 skrivet: juli 19, 2009, 23:50:18 »
sådär ja, nu är diffen svetsad med, 0.4 bar va gränsfall för va kopplingen klarar, spinner en stund på lamellen när man kastar in trean på ställ  :doh:

blir nog ett plant svänghjul å nån lite stabilare tryckplatta plus sinter ganska omgående.

behöver fixxa hem nya stolar å lite 4punbktsbälte med tänkte jag,

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #35 skrivet: juli 20, 2009, 08:57:13 »
740 tic plattan funkade fint för mig men började slira vid 1.2bars ladd.. dock funkar inte sinter på originalhjulet!! de kanske håller 100mil sen har den ätit sig igenom den!.. tyvärr =/
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #36 skrivet: juli 20, 2009, 12:59:22 »
sinter funkar utmärkt på gjutsvänghjul,
sliter den ned för fort är tryckplattan för klen alt du kör som en kärring, sinter får inte sliras på, då går det åt helvete fort...  :(

blir ett planat förgasarsvänghjul(b21/23)
saab 99 turbo tryckplatta å sen en golfsinter, det ska vara gott för 3-400 häst utan större bekymmer i en lättad 360 för va 25-3000 kr nya grejjor  ;D

tur man har gått tebax till volvo, koppling till supran var betydligt dyrare


Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #37 skrivet: juli 20, 2009, 23:04:28 »
Det försökte jag med påstå knotan men när några fler har läst så kommer du får hela forumet på dig! sinter ÄR hårdare än svänghjulet och kommer slita ner det även om man inte kör som en kärring som du säger.. det slirar alltid!
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #38 skrivet: juli 21, 2009, 13:59:44 »
precis fredde ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

knotan

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 803
    • Visa profil
    • www.projekteffekt.se
SV: knotans 360 verision 1
« Svar #39 skrivet: juli 21, 2009, 14:33:00 »
klart som fan det sliter lite,
men vad gör inte det på en trimmad bil.
ska man byta till mesigare bromsbelägg med för å inte slita ut skivorna tex  :o ???
ett par svänghjul får man väll räkna med å byta på en säsong, om man inte bygger eget svänghjul direkt dvs. i mitt fall behöver den bara hålla typ audusti ut så det är ju inget att ens behöva diskutera heller iofs...

blir 3 skivig sinter till nästa säsong oavsett., lär behövs lite värre tills dess.

 ;D


föresten nån som vet ifall det finns vindavvisare till 360in, ska köra hem från jobbet strax å det spöregnar ute  >:(   kunde va bra med nått typ av regnskydd när maninte har sidorutor, nätet står inte emot vattnet nått vidare   >:(
men desto roligare med svetsdiffen, hehe