Författare Ämne: Drog på mig onödiga böter inatt..  (läst 4354 gånger)

Sandvik

  • Medlem
  • Antal inlägg: 176
  • Lägst ET vinner
    • Visa profil
    • NRCC.se - Civic 2G
Drog på mig onödiga böter inatt..
« skrivet: januari 25, 2009, 10:17:59 »
Måste bara få skriva av mig lite, grymt irriterad.

Var ute och körde inatt, kunde inte sova.
Körde på Riks8'an mellan Jakobstad och Kronoby, för er som är från Finland och vet var det är.
Höll ca 120km/h, är 80 begränsning där på vintrarna, klockan var 4 på natten och inte en bil på vägen.
Ser en bil som kommer från en utfart men tänkte att de ändå bara är en taxi som kört hem folk efter krogen, så jag fortsätter i samma fart förbi, kollar backspegeln och fan om inte bilen slår på blåljus och sätter iväg efter mig. Jahapp, där rök kortet tänkte jag och kör till sidan.

Tur att det var riktigt trevliga poliser, fick 500€ fortkörningsböter, 50€ för olagligt xenonljus i strålkastarna och 50€ för dimljus som jag glömt på.  :-\
Tur i oturen var ju att jag fick behålla körkortet som egentligen borde rykt vid dom hastigheterna. Men dom tyckte att böter räcker eftersom det var mitt i natten och jag inte orsakade någon fara för andra bilister.

Dit rök ju surt inarbetade pengar som jag lagt undan för att köpa en 360...  :-[

Volvo 340 -90............."Vinterpulkan"
Honda Civic ED3 -91......."JDM Brukis"
Honda Civic 2G -80..."Banbils projekt"

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Drog på mig onödiga böter inatt..
« Svar #1 skrivet: januari 25, 2009, 11:02:51 »
härre jäklar vad böter :o hoppas det inte hindrar dina 300 planer nu bara :-[
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Sandvik

  • Medlem
  • Antal inlägg: 176
  • Lägst ET vinner
    • Visa profil
    • NRCC.se - Civic 2G
SV: Drog på mig onödiga böter inatt..
« Svar #2 skrivet: januari 25, 2009, 11:06:26 »
Ja, inga roliga summor inte... Kunde nog köpa 300 fortfarande men har lite räkningar och sånt också. Blir nog att vänta till nästa lön, lite mindre än 2 veckor dit, på fredag om 12 dagar alltså..

Volvo 340 -90............."Vinterpulkan"
Honda Civic ED3 -91......."JDM Brukis"
Honda Civic 2G -80..."Banbils projekt"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Drog på mig onödiga böter inatt..
« Svar #3 skrivet: januari 25, 2009, 21:00:04 »
Surt!

Men mätte dom din hastighet verkligen?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Sandvik

  • Medlem
  • Antal inlägg: 176
  • Lägst ET vinner
    • Visa profil
    • NRCC.se - Civic 2G
SV: Drog på mig onödiga böter inatt..
« Svar #4 skrivet: januari 25, 2009, 21:32:39 »
Ja, 122km/h visa han på radarn..

Volvo 340 -90............."Vinterpulkan"
Honda Civic ED3 -91......."JDM Brukis"
Honda Civic 2G -80..."Banbils projekt"

Turbotobbe

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 70
    • Visa profil
SV: Drog på mig onödiga böter inatt..
« Svar #5 skrivet: januari 28, 2009, 22:29:46 »
Fick själv böter i måndags. Stod på en gästparkering med bilen och jag bor alldeles utanför den. Överklagade den eftersom det står att jag har en 363 på boten när jag har en 343, dessutom så nämnde jag att jag stod där för att lasta ur bilen och ville inte stå utanför porten för att det finns många barnfamiljer med barnvagn och en rullstolsbunden gubbe och det blir trångt om man står vid porten..

Tycker iaf att om dom ser vart man bor så borde de vad man har för bilmodell oxå. Det står ju Volvo 343533 i regpapprena men på bakluckan står det 360.. Får se hur det går.
Volvo 850 turbo -94 [300 hk 502 Nm]
Volvo 343 DL -86

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: Drog på mig onödiga böter inatt..
« Svar #6 skrivet: januari 28, 2009, 23:06:08 »
Fick själv böter i måndags. Stod på en gästparkering med bilen och jag bor alldeles utanför den. Överklagade den eftersom det står att jag har en 363 på boten när jag har en 343, dessutom så nämnde jag att jag stod där för att lasta ur bilen och ville inte stå utanför porten för att det finns många barnfamiljer med barnvagn och en rullstolsbunden gubbe och det blir trångt om man står vid porten..

Tycker iaf att om dom ser vart man bor så borde de vad man har för bilmodell oxå. Det står ju Volvo 343533 i regpapprena men på bakluckan står det 360.. Får se hur det går.

Vad är gästparkeringen tänkt att användas till om man inte får parkera där :o eller är det för att du bor där som du inte får parkera på gästparkeringen, så t.ex jag får parkera där?
Går det inte att säga att någon jävel parkerat på din plats så du var tvungen att parkera på gästparkeringen eller att din kompis som lånat din bil var gäst hos dej och parkerade därför på gästparkeringen?

Turbotobbe

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 70
    • Visa profil
SV: Drog på mig onödiga böter inatt..
« Svar #7 skrivet: januari 28, 2009, 23:29:48 »
Fick själv böter i måndags. Stod på en gästparkering med bilen och jag bor alldeles utanför den. Överklagade den eftersom det står att jag har en 363 på boten när jag har en 343, dessutom så nämnde jag att jag stod där för att lasta ur bilen och ville inte stå utanför porten för att det finns många barnfamiljer med barnvagn och en rullstolsbunden gubbe och det blir trångt om man står vid porten..

Tycker iaf att om dom ser vart man bor så borde de vad man har för bilmodell oxå. Det står ju Volvo 343533 i regpapprena men på bakluckan står det 360.. Får se hur det går.

Vad är gästparkeringen tänkt att användas till om man inte får parkera där :o eller är det för att du bor där som du inte får parkera på gästparkeringen, så t.ex jag får parkera där?
Går det inte att säga att någon jävel parkerat på din plats så du var tvungen att parkera på gästparkeringen eller att din kompis som lånat din bil var gäst hos dej och parkerade därför på gästparkeringen?

Gästparkering är till för gäster, ej för de som bor där. Du får parkera där, men inte jag. Kunde iofs ha skyllt på att vår min parkeringsplats var upptagen eftersom sommarbilen står där. Får se om de godtar min urlastning eftersom man får lasta i och ur en bil på vissa ställen i 15 min. Det som störde mig mest var ändå att de såg var jag bodde när de slog på regnr, emn att de fick det till en 363 när det står 343 i regpapper.
Volvo 850 turbo -94 [300 hk 502 Nm]
Volvo 343 DL -86

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Drog på mig onödiga böter inatt..
« Svar #8 skrivet: mars 05, 2009, 12:24:36 »
Tur för er att ni inte fick sånahär böter: http://www.vasabladet.fi/story.aspx?storyID=37353

112000€ böter för 82km/h på 60.

Endast 80km/h hade gett 115€, men över det så gick det enligt årsinkomst  ;D
« Senast ändrad: mars 05, 2009, 15:50:01 av Girder »