Författare Ämne: Värdering 360 GLS-85 kanonskick  (läst 8544 gånger)

Splitwindow

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Värdering 360 GLS-85 kanonskick
« skrivet: mars 29, 2013, 11:58:30 »
Hej,

kommit över en 360 GLS 1985 i kanonskick.

En tant innan som haft den sedan 1985. Rullat 9100mil. Finns ingen rost på bilen, alls. Alltid stått i garage.

Hunnit köra den på allmän väg en gång bara, och då fick jag tummar upp av folk - lite roligt.

Vad är den värd egentligen? Tycker det är svinkul med en gammal bil i sånär på nyskick. Känns helrätt  :) Men kul och veta ungefär vad den är värd på "marknaden".

Glad påsk!
Jocke

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: Värdering 360 GLS-85 kanonskick
« Svar #1 skrivet: mars 29, 2013, 22:12:26 »
Om du lägger ut den på blocket så får du väl kanske en 6-8k om du inte väntar på rätt köpare som inser bilens värde, bilarna är så pass oönskade bland större delen av Sveriges befolkning så man nästan börjar gråta :( Har sett fler bilar än jag vill komma ihåg i fint skick som legat ute på blocket för 3-4k, men dem verkar faktiskt ha gått upp lite i pris nu senaste halvåret.

Är bilen i så pass gott skick som du skriver så skulle jag säga att den i mina ögon är värd runt 12-15k :) (men jag kanske är 300-skadad ::))


Grattis till en riktigt fräsch 300-serie :D Hoppas du tar väl hand om den och att du lägger upp några bilder :)
Jag förstår känslan, jag har tyvärr inte så fräsch bil men jag hade en DT50MX -93 i nyskick när jag var i moppeåldern för 5år sedan och det var riktigt härligt med så pass "gammal" maskin i så fint skick.

Välkommen till forumet och Glad påsk!
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75