Författare Ämne: 360 snik turbo " 05-27" Till Salu  (läst 14690 gånger)

knoddas_87

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
360 snik turbo " 05-27" Till Salu
« skrivet: april 18, 2008, 19:52:24 »
tjenna jag har skrivit litte här förut om diverse grejer, "och eftersom jag säkert har massa fler små frågor senare så gjorde jag en tråd istället"

gäller ialle fall en 4d 360 -88

recepet

orginal spis.

adapter på orginal grenrör "ombyggt motorfäste"
turbo gt28 "från nissan 200 s14"
391cc spridare "volvo blå"
Btr från "klracing"
intercooler saab 9000
tryckrör i 2,5tum
dump "aka snik jap"
biltema luftfilter "harcore på högnivå"

2.5 från turbo men "STor simons dämpare"

blir dubbla orginal 360 pumpar
och en 740 turbo tryckis och oginal lamell

bilen hoppas jag ska gå på ren etanol
kommer kanske sätte 1 - 2 spridare som tryckvakt på ett tryckrör


Kommer fota litte bilder imorgon. Då adaptern är så gott som klar å tryckrör på spjäll sidan saknar barar ett par klammer .

hoppas jag kan ödsla litte frågor här iställer för att strata massa trådar Mvh

har säkert glömt nått skit oxå


















« Senast ändrad: maj 27, 2008, 18:38:46 av knoddas_87 »

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: 360 snik turbo "NY NY NY"
« Svar #1 skrivet: april 18, 2008, 20:07:54 »
Registrerade dig som medlem, vilket medför att du kan bifoga filer på forumet.

Välkommen till 300power Club
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 snik turbo "NY NY NY"
« Svar #2 skrivet: april 18, 2008, 20:21:37 »
Kul! Mer turbo åt folket  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo "NY NY NY"
« Svar #3 skrivet: april 18, 2008, 21:59:40 »
Välkommen till klubben roligt med flera turbosar  :-*  men nu vill vi ha mycket bilder  ;D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

knoddas_87

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« Svar #4 skrivet: april 20, 2008, 16:52:18 »
.
« Senast ändrad: april 20, 2008, 21:54:30 av knoddas_87 »

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« Svar #5 skrivet: april 21, 2008, 00:55:57 »
Tack för visning av bilder!

Stor IC, är det 740 eller  S##B 9000?

Snygga fälgar... bak  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

GITB

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 21
  • Gasoline in the Blood
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« Svar #6 skrivet: april 21, 2008, 07:56:18 »
Tack för visning av bilder!

Stor IC, är det 740 eller  S##B 9000?

Snygga fälgar... bak  ;)


intercooler saab 9000





 8) 8) 8)
-Mes? Jag...?
-Ja, jag menar dig,  din mes!
-Det är ju inte konstig... Jag äter ju messmör på mackan varje morr´n!

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« Svar #7 skrivet: april 21, 2008, 14:30:43 »
Manligt med en fet Ic i fronten  8)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

knoddas_87

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« Svar #8 skrivet: april 21, 2008, 18:17:58 »
jo rå brukar vell säga stor intercooler = stor , näsa? eller:P

Nu när vi fått litte aktivitet här i tråden så får ni ta och svara på litte frågor:P

jag kommer köra dubbla orginal pumpar och har satt en "Y" gren före och efter pumparna

kan jag bara skarva orginal kabblarna till 2 .. eller kommer kablarna brinna , får pumparna för litte ström eller går säkringen. vad tycker ni man ska göra på den delen eller är det bara köra?

sen så satt det ju "JÄTTE STORA" orginal för filter till pumparna,,, som var sopp slut nån bil som har lämplig stort filter med vanlig slang klammer skarvar omkring 12-13mm


ska slänga upp litte fler biler,, men det jag pysslat med efter bilderna togs är ju sån som inte syns så mycket,, som spridar byta Btr , ska nu 18,16 ut å koppla litte mätare och Ev riva ner tråget. ska förbi mekonomen imorgon och köpa litte fler avgas böjar så avgassystemet kan ta fart oxå:P


komentera gärna på ..


förövrigt ska jag försöka få på fälgarna fram oxå ,,tar i fjäder bennet nu så måste spaca ca:1cm men då blir bulltarna för korta,, men polarn är däck moj å skulle försöka fixa nått åt mig:.. men den som lever får se Mvh,

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« Svar #9 skrivet: april 22, 2008, 19:00:19 »
gött bygge!! den knuffar väll på bra när man trycker? 8)
får du tid nån gång så skulle det va kul å veta hur många häst du fått ur den :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« Svar #10 skrivet: april 23, 2008, 00:52:41 »
jag kommer köra dubbla orginal pumpar och har satt en "Y" gren före och efter pumparna

kan jag bara skarva orginal kabblarna till 2 .. eller kommer kablarna brinna , får pumparna för litte ström eller går säkringen. vad tycker ni man ska göra på den delen eller är det bara köra?

Hmm säkringen är väl på 8-10 Ampere nånting men vet inte vad pumpen drar för ström.. kan hända att säkringen går..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knoddas_87

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« Svar #11 skrivet: april 23, 2008, 21:07:27 »
jo ,, nu är soppa systemet helt klart bara ett par slangklämmer jag sakna i rätt dimesion,, fixa den imorgon,, och sen börjar trilskas med avgassystemet,, jobbigt å ligge skjälv på pallbockar å försöka fixa,, kom fram till att jag behöver en litten krök över drivaxel skiten,, får fixa det imorgon..


Sen är det generator måste på,, då jag snodde den från den här till bruks 360. men har en ligger med helt nya kol i som ska ditt,

Och det där förbannade olje tråget måste jag ha dän å göra en retur i :D får ont i huvudet att tänkte på att ta dän tråget för att montera en litten rör bit:P

sen är det litte mätare "tar vell ingen längre stund," sen ska det nog vara att slå i ett par liter e85. ett batteri å försöka starta "jag har förövrigt intalat mig att massa saker kommer läcka osv,, vet redan ett par grejer som inte är 100 ., som jag förövrigt inte kan göra så mycket åt.


men men får vrida på nyckel och se vad som händer,, inte mycket mer att göra,,, håller er updaterade.. Mvh

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« Svar #12 skrivet: april 23, 2008, 21:18:19 »
ååh roligt att det går frammåt :) kör du med orginal bensintank eller en cell? sku va roligt att veta hur du drog systemet :)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

knoddas_87

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« Svar #13 skrivet: april 23, 2008, 21:30:52 »
haha:P orginal tank så där drog jag system

pumparna sitter så gott som på samma ställe,, men en ny skydds plåt måste jag mecka imorgon..


från slang till ett T kort in i 2 st orginal filter in i 2 orhinal pumpar till ett T kors och in i röret som går fram till SPISEN:p

sen Undrar jag vad är det för skit behållare som är stor som 2:a på stureplan "vevhus ventelation"?.. eller:P


zlobban

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 292
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« Svar #14 skrivet: april 24, 2008, 01:52:15 »
sen Undrar jag vad är det för skit behållare som är stor som 2:a på stureplan "vevhus ventelation"?.. eller:P

Kolkanister? Vart sitter den?

knoddas_87

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« Svar #15 skrivet: april 24, 2008, 22:01:20 »
behållaren jag mennar sitter under insuget rätt långt ner,, går en grövre slang från den..

Nu är avgas system klart, har inte monterat tillbaka det en,, men är klart för montering.

sen har jag även rivit dän tråget känns skönt,, mvh

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 snik turbo "nya Bilder och frågor 04-20"
« Svar #16 skrivet: april 25, 2008, 19:21:17 »
behållaren jag mennar sitter under insuget rätt långt ner,, går en grövre slang från den..

Det låter som vevhusventilationen, en svart burk med grov slang upp till en anslutning före spjället.
Vevhusventen sitter i/ovanpå ett hål på blocket.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knoddas_87

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo " 04-26" Snabba Svar behövs !!!!":D
« Svar #17 skrivet: april 26, 2008, 12:40:27 »
okej och slangen fråm blocket tänkte jag dra ner i en cola flaska med ett par hål i,, funkar vell så länge.. mest det jag undrar över ,, hoppas på en uppstart idag:D.. ska ut nu å fixa hänga ditt avgasssytem och litte slang klämmer,,

"A just det".. kan man spänna Lmm litte standard spänning om ni förstår,,

typ ska man spänna 2varv 10 varv 50varv

förstår jua tt det är rätt olika ,, men tänkte man kanske kan spänna litte till en början :  MVH



PS: om nån mer mer snik konvertering har msn, får dom jätte gärna adda mig för litte snabbare svar på små frågor. Knoddas_87@hotmail.com

nu måste jag ut och skruva Hej hej:P
« Senast ändrad: april 26, 2008, 12:44:25 av knoddas_87 »

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 snik turbo " 04-26" Snabba Svar behövs !!!!":D
« Svar #18 skrivet: april 26, 2008, 20:53:03 »
"A just det".. kan man spänna Lmm litte standard spänning om ni förstår,,

typ ska man spänna 2varv 10 varv 50varv

Kolla i zyklons projekttråd, eller ännu bättre sök på LMM och spänna typ så får du nog flera träffar, frågan har varit uppe förr!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knoddas_87

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo " 04-26" Snabba Svar behövs !!!!":D
« Svar #19 skrivet: april 27, 2008, 00:38:01 »
Sådär ja. när allt var klart, slägde i det "trodde jag " ny laddade batteriet.. inte ett liv i den,, start kablar från min bruks 360,, motorn går runt, men hör inte att pumparna går.

slutar å börjar mäta å fel söka "mätarn på BTR rör sig inte heller"

va fan tänker jag å letar och letar å tänker å tänker, men vi provar å nöta på starten ett tag till , efter 5 - 10 secunder hoppar den igår låter som den går sjukt fett.

men olje trycks mätare vissar inget tryck. börjar styra å ställa med det där skiten . och märker att +en jag advände inte funka så ful drar 2 sladdar från batteriet å prov startar "dock utan belysning inkopplad,, och vipsss så funkade mätare och vissa normal tryck,, drar om sladdarna på en orginal säkring grej där + finns på tändnig kopplar in skiten. och startar bilen går igång på 0 secunder "vissar fortarande inget soppa tryck på BTR" och oljetrycks mätaren funkar inte heller. kompisarna som var där tycker jag ska prova köra den istället "eftersom oljetrycket fanns ju förut och det är säkert mätaren "troligt ialle fall".

Provar och koppla om skiten en gång till och får ingen ordning på den och klockan börjar närma sig 7. så vi drar och käkar , när vi kommer tillbax startar jag den tomgång finns dock inte så små varvar för att ha den vid liv har ställt ladda skystering på snålt med ladd och åker iväg,, känns lätt körd "låter som den går sjukt fett".. har satt i en muliti meter som står på volt "ska man mäta lik eller växel ström, för den ska vell stå på att mäta volt".

den vissar typ tre siffrigt uttan , täcken.

typ 765..  567.. kommer inte ihåg exakt värderna men antar att det är helt fel, man ska vlel jorda kabeln från multi metern i karrosen (-)

ialle fall åker bort en bit från kåken och provar och gasa litte lätt 1 - 2 -(3)

och den laddar 0,4 känns redan att den går bättre en förut,, men känns inte som krafter trycker iväg bilen som den ska, kanske är kopplingen .

och jag har inte rört Lmm och BTR. en vet i fan vad som är det skumma med, + att jag hadde ju ingen olje trycks mätare,, men stannar flera gånger å kollar efter läckade men ser inget en så länge ialle fall,, snurrar upp laddet till 0,9 å gasar på , men känns forfarnde som att den inte trycker iväg bilen som den ska,


Så jag provar den skjälv klara burn testen,, dumpar på litte koppling på ettan å den börjar rita på ett hjul uttan större bekymer så jag slänger i 2 an och släpper på bromsen då forsätter den spinna jävligt lätt . 205  / 16 , men 5-8 mm kvar på.


så imorgon blir det förmodligen köpa ny multimeter eller kolla vad felet kan vara.

å sen sätta i andra oljetrycks mätaren har en exakt lika dan till,,

sen blir det vell kollla varför Btr.en inte vissar nått utslang

men allt verkar ju fungera .

391cc spridare och dubbla orginal pumpar och e85.. så den borde ju gå rätt fett tycker jag.

men men hoppas nån kan svara på om nått jag skrivit är fel, tex: Multimeter skiten Osv,, nae nu blir det sova och upp i Ottan i greja osv.:P

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 snik turbo " 04-26" Snabba Svar behövs !!!!":D
« Svar #20 skrivet: april 27, 2008, 18:17:48 »
"låter som den går sjukt fett".. har satt i en muliti meter som står på volt "ska man mäta lik eller växel ström, för den ska vell stå på att mäta volt".

den vissar typ tre siffrigt uttan , täcken.

typ 765..  567.. kommer inte ihåg exakt värderna men antar att det är helt fel, man ska vlel jorda kabeln från multi metern i karrosen (-)

så imorgon blir det förmodligen köpa ny multimeter eller kolla vad felet kan vara.

men men hoppas nån kan svara på om nått jag skrivit är fel, tex: Multimeter skiten Osv,, nae nu blir det sova och upp i Ottan i greja osv.:P

Det verkar stämma och se bra ut! Multimetern ska stå på Volt DC eller likspänning på svenska.. det som förmodligen visas på din display är millivolt alltså har du 0.7 volt från sonden och det är ju bra då den ska ligga över 0.45-0.50 under belastning, vid fiskörning ska den pendla mellan 0 volt och nånting över 0.5 volt. Så din går inte för snålt i allafall om du haft värde över 500 på din multimeter vid fullgaskörning!


Citera
391cc spridare och dubbla orginal pumpar och e85.. så den borde ju gå rätt fett tycker jag.

Mina 337cc spridare räckte inte till på min B200F på E85 med original bränsletryck. Bränslet tog slut vid 5950rpm. Men efter höjning av bränsletrycket till ca 2.9bar så räcker dom till. Men du har ju turbo.. och laddar nästan 1 bar..

Bränslepumpar påverkar inte hur fett den går så länge de klarar av att hålla bränsletrycket som är inställt. Alltså har du för liten/för få pumpar kan den gå snålt men hur stor/många du än sätter dit får ju inte motorn mer sås om du inte ändrar bränsletrycket  ::)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knoddas_87

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo " 04-26" STARTAD!!!!!!!!!!
« Svar #21 skrivet: april 27, 2008, 19:04:52 »
nu har jag fått litte klarhet i det här. jag som är litte korkad bara.

på multimeter står det , sen tre siffror.. jag trodde det skulle stå 0,5 och sen den skulle vissa mellan ca: 0,1 - 0,9 typ den skalan, men nu förstår jag , Dock så går den fett enligt lamdan typ- 0,75 0,85. nån ting mätaren står ju itne jättte stilla på nåra värden .

och på tomgången går den ju litte som den vill mätaren.

jag har bränsletryck på 3,5 nu. och spännt fjädern ca "3cm". nu förstår vell ungifär kanske 1 /5 varv.

och allt annat är fixat. bilen är startklar och körbar,, men jag sköt loss en spridare förut så det regnade e85:P.. så var bogsering hem, men det är fixar nu oxå,, så har slängt på froten och allt,  ska åka och tanka skrotet snart och prova litte bättre,, har inte kört på mer en 3,an en.

men men ska se om jag kan löse nån film nån dag.

och i helgen blir det nog AGA diffen och turbo tryckplattan. då det känns som att kopplingen säger ifrån redan nu. Mvh

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 snik turbo " 04-26" STARTAD!!!!!!!!!!
« Svar #22 skrivet: april 27, 2008, 20:09:25 »
nu har jag fått litte klarhet i det här. jag som är litte korkad bara.

på multimeter står det , sen tre siffror.. jag trodde det skulle stå 0,5 och sen den skulle vissa mellan ca: 0,1 - 0,9 typ den skalan, men nu förstår jag , Dock så går den fett enligt lamdan typ- 0,75 0,85. nån ting mätaren står ju itne jättte stilla på nåra värden .

och på tomgången går den ju litte som den vill mätaren.

jag har bränsletryck på 3,5 nu. och spännt fjädern ca "3cm". nu förstår vell ungifär kanske 1 /5 varv.

och allt annat är fixat. bilen är startklar och körbar,, men jag sköt loss en spridare förut så det regnade e85:P.. så var bogsering hem, men det är fixar nu oxå,, så har slängt på froten och allt,  ska åka och tanka skrotet snart och prova litte bättre,, har inte kört på mer en 3,an en.

men men ska se om jag kan löse nån film nån dag.

och i helgen blir det nog AGA diffen och turbo tryckplattan. då det känns som att kopplingen säger ifrån redan nu. Mvh

Då låter det som det ska med lambdan, på tomgång eller lugn körning ska den visa allt mellan himmel och jord. Det viktiga är att den inte går under 0.5volt vid fullt pådrag.

Okej jo med det bränsletrycket och LMM-spänningen så borde den ju inte gå snålt i allafall!

Skjuta spridare, var den inte fastlåst med snäppena?

Film vore skoj  :D

Kopplingen testar du genom att ligga på högsta växeln (5an) och ge fullt vid det varvtal du har högst moment, nånstans mellan 3  & 5000rpm gissar jag utan att veta säkert.
Slirar kopplingen inte då så kommer den inte slira på nån annan växel eller annat varvtal heller!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knoddas_87

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo " 04-26" STARTAD!!!!!!!!!!
« Svar #23 skrivet: april 27, 2008, 20:22:31 »
att kopplingen inte pallar är jag nästan 100 på. tror att det är hårda uppdumpningar av koppling vid växlingar som den inte tycker om , men har ladd sjukt tidigt 2500 varv börjar det.

har inte vågat ösa på, bilen är ej påstäld eller försäkrad + att jag vill slänga i en bradsläckare innan jag ger mig på å köra stolle:D..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 snik turbo " 04-26" STARTAD!!!!!!!!!!
« Svar #24 skrivet: april 28, 2008, 01:56:01 »
att kopplingen inte pallar är jag nästan 100 på. tror att det är hårda uppdumpningar av koppling vid växlingar som den inte tycker om , men har ladd sjukt tidigt 2500 varv börjar det.

har inte vågat ösa på, bilen är ej påstäld eller försäkrad + att jag vill slänga i en bradsläckare innan jag ger mig på å köra stolle:D..

Okej, kanske en indikation på att kopplingen är nästan dålig då  :)

Gott med ladd från 2500!

Och bra att du tänker på säkerheten  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: 360 snik turbo " 04-26" STARTAD!!!!!!!!!!
« Svar #25 skrivet: april 28, 2008, 19:32:26 »
kul att du fått ordning på härligheten!!! =)
låter som du kör me ungefär samma uppställning som min nu.. o ja tycker min drar finfint =)

ang. frejs kopplings inlägg där vill ja nog flika in.. då min bil slirar väldigt mycket lättare på 3an vxl.. men de dagar den går riktigt bra så slirar den även på 5anvxl.. ink 4an då ;)

lycka till me allt justerande nu!!  ;D
« Senast ändrad: april 28, 2008, 19:34:35 av zyklon »
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

knoddas_87

  • Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo " 04-26" STARTAD!!!!!!!!!!
« Svar #26 skrivet: april 29, 2008, 18:34:55 »
jo va ute å öste på litte mer nyss,, men har litte svårt å checka lamda å gasa,, får säga åt far min i sätta sig i glo på den snart.

Btw, antar att vevhusventelation är den litte klumpen som sitter å blocket med en slang ifrån,, den har jag bara drag rätt ner i en cola flaska med nåra små hål ,, det duger vell för oss som inte är så fin kännsla OCH den där burken som sitter där under,, nått miljö skit lr? går en slang till den från spjället ska jag slitta ur slangen och plugga den,., eller skit fullständigt i den . Mvh

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: 360 snik turbo " 04-26" STARTAD!!!!!!!!!!
« Svar #27 skrivet: april 29, 2008, 23:15:22 »
Jag tror att det är ett kolfilter :) har inte öppnat å säkerställt men det är nog EVAP systemet..

Fungerar så att ångorna från tanken samlas i burken och renas. Men om motorn är igång ska ångorna ledas till insuget är det tänkt 8)