Författare Ämne: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --bildUpdate 280812--  (läst 1268212 gånger)

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1160 skrivet: augusti 05, 2009, 21:17:46 »
Fan va skummt.. har du satt LMM:en åt fel håll så det blir vacum?  ;D
varför köra in så länge? när peter bytte motor så körde vi bara knaptt nån mil!
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1161 skrivet: augusti 05, 2009, 21:53:30 »
haha ja shit ..13 mil va lite smått ansträngade!  ;D

hmm nä fattar fan inte va problemet är!! men de suger på bra där borta vid filtret antar ja! =)

får väl helt enkelt ta fram smideskunskaperna o göra mig en egen böj i plåt då...  för verkar va stört omöjligt o få tag på 4" formböjd slang i typ 163 graders vinkel..  ::)

haha varför ja kör in så länge?? visst de må va ett gäng mil men ja kör ju inte kärring hela tiden heller ;) vill få allt o lira till 100% innan ja kör stolle.. e allt för mycke tid o pengar bakom för o köra sönder skiten nu =/
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1162 skrivet: augusti 05, 2009, 21:54:56 »
Okej jag är med, inkörning för mig är typ 90 på landsväg  :P
förstår om du inte vill köra sönder nu ;)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1163 skrivet: augusti 06, 2009, 00:24:43 »
hehe mm.. nä de kanske inte riktigt är sån inkörning längre iaf... har ju kört 43mil nu o de e ju inget i motorn som har börjat klaga än va ja märkt =) ...

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1164 skrivet: augusti 06, 2009, 07:05:25 »
Okej jag är med, inkörning för mig är typ 90 på landsväg  :P
förstår om du inte vill köra sönder nu ;)

Inkörning för mig är varierad körning på varierande varvtal som inte är för höga och inte för hög belastning på låga varv.. men ingen monoton livräddkörning i samma hastighet i 13 mil  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

HBSS

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1165 skrivet: augusti 06, 2009, 10:35:12 »
Jäklar vad snyggt motor-rum. respekt :)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1166 skrivet: augusti 06, 2009, 11:32:09 »
nä precis frej..ingen monoton gubbkörning.. försöker variera varvtalet så gott de går.. o har ju börjat smiska på den ganska rejällt nä man drar ut från korsningar etc.. så de får lite belastning stundtals. o då skiter man i byxan  ;D ;D

HBSS: Tack så mycket! kul att höra!!  :D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1167 skrivet: augusti 06, 2009, 16:11:38 »
NU jäklar hoppas ja mitt slangbekymmer är löst!..för stunden iaf =)

fixade fram ännu en aluslang med förstärkt ståltråd samt överdrav av pvcplast.. monterade dit den o justerade in allt. sen var det dags att plasta in hela slangen i glasfiberpolyester! blev tillslut 4 lager så det borde bli stabilt o fint nu =)..

men de skiter sig nog som allt annat!!  ;D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1168 skrivet: augusti 06, 2009, 20:42:27 »
NU jäklar hoppas ja mitt slangbekymmer är löst!..för stunden iaf =)

fixade fram ännu en aluslang med förstärkt ståltråd samt överdrav av pvcplast.. monterade dit den o justerade in allt. sen var det dags att plasta in hela slangen i glasfiberpolyester! blev tillslut 4 lager så det borde bli stabilt o fint nu =)..

men de skiter sig nog som allt annat!!  ;D

Gött, vilken specialare  8)
Ta patent fort som faan och starta egen speedshop  :P

Håller tummarna för att slangen håller, finns roligare och häftigare grejer att pilla kanske..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1169 skrivet: augusti 07, 2009, 22:21:13 »
hehe mm får hoppas de håller lite längre iaf...

nu blir de till o meka bmw ett tag.. ska byta diffen o lite ge den lite allmän kärlek =)

btw.. har provat o ladda på lite hårdare me volvon nu.. hamnade runt 1.5 - 1.6 bar o då sköt de på nått så in i helsike!! haha =)

låg bakom en bil i 90.. taggade om på 3an och sen 4an.. när jag svängde in igen efter bilen ja körde om så hade ja 195 på mätarn..  ;D ;D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1170 skrivet: augusti 07, 2009, 23:57:20 »
1.5-1.6 bar, då förstår jag att Peter sätter ut sin nya fina 2.3a på annons!  ;D

Det är bara att gasa på; vem vet, du kanske hinner tröttna och skruvar upp laddtrycket ännu mer innan vi hinner till Moholmsstrippen!
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1171 skrivet: augusti 08, 2009, 07:07:43 »
hehe mm får hoppas de håller lite längre iaf...

nu blir de till o meka bmw ett tag.. ska byta diffen o lite ge den lite allmän kärlek =)

btw.. har provat o ladda på lite hårdare me volvon nu.. hamnade runt 1.5 - 1.6 bar o då sköt de på nått så in i helsike!! haha =)

låg bakom en bil i 90.. taggade om på 3an och sen 4an.. när jag svängde in igen efter bilen ja körde om så hade ja 195 på mätarn..  ;D ;D

Vad blir det för diff i bmw:n då? Original eller diffbroms?

Ojojoj, fastest 360 on the Swedish road right now!!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1172 skrivet: augusti 08, 2009, 09:29:05 »
haha satan vad den verkar gå :D Jag har sett en rätt rolig tråd om inkörning. Några som testar att köra in två exakt likadana motorcyklar, den ena kör dom lungt med och den andra kör dom stenhårt med från dag 1 och när dom sedan öppnar motorerna efter ett visst antal mil så ser den hårdkörda 100 gånger bättre ut :) Men det är ju väldigt stor skillnad på en modern MC motor och en gammal rödblockare.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1173 skrivet: augusti 09, 2009, 23:04:05 »
haha ja de öser på fint ;) får väl se va som havererar först!

nej de blir en vanlig diff i den.. det är ju min åka o äta glass bil, så de får gå me original där! fick ner den idag iaf.. o den va inte heelt friskt.. va svårt att vrida medbringarna åt varsitt håll =/

ja de finns nog en mängd olika sätt o köra in en bil! men vill va på den säkra sidan så allt funkar innan ja matade på me full effekt..inkörd eller ej! ;)


jo! jag har beställt rallystolar och driftingratt!.. så de blir lite mer känsla o köra monstret! =) bilder kommer när dessa anlänt!

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1174 skrivet: augusti 13, 2009, 00:22:29 »
Frej: nu har ja inskaffat ny diff till bmwn o de blev en lamelldiffad historia ;)

sen så sög ja hål på min fina slang IGEEEEN!! så nu blev ja förbannad o började svetsa ihop krökar för o få till en böj i stål.. blev faktiskt helt ok! ska fixa lite pix till er imorrn lr nått! =)

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1175 skrivet: augusti 13, 2009, 00:47:27 »
Kanske börjar bli dags med större Lmm; om du har så mycket undertryck efter den lär den ju strypa en del...
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1176 skrivet: augusti 13, 2009, 11:32:24 »
ja nått är de ju som inte stämmer!...  men tycker att den borde räcka till?

vilken skulle man kunna köra med annars då? 3"  ?? 
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1177 skrivet: augusti 13, 2009, 18:29:18 »
Frej: nu har ja inskaffat ny diff till bmwn o de blev en lamelldiffad historia ;)
Grattis! Är det BMW original eller eftermarknad?


sen så sög ja hål på min fina slang IGEEEEN!! så nu blev ja förbannad o började svetsa ihop krökar för o få till en böj i stål.. blev faktiskt helt ok! ska fixa lite pix till er imorrn lr nått! =)
Haha, femtioelfte gången gillt?

Kanske börjar bli dags med större Lmm; om du har så mycket undertryck efter den lär den ju strypa en del...
Juuust ja, den stackars kraken kör med LMM... glömde helt det i tidigare diskussioner.. då är det väl där 90% av undertrycket uppstår, den är ju inte allt för fet + ett spjäll med fjäder som motar luften! 10% effekt på en sugmotor stryper den ju, typ. Undra hur mycket det blir på en turbomotor modell mäktig  ???
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1178 skrivet: augusti 13, 2009, 23:36:48 »
det är faktiskt en bmw oiginal.. fixade till den o lackade o grejjer.. blev skitfint =)


Ja jag kör ju me LMM!!  :'( det måste ju vara den som stryper lr??? för det kan ju inte vara luftfiltret? kan man på något sätt bygga bort den lr blir de krångligt 2k??


Glada nyheter iaf!! =) Mina rallystolar har kommit och även min mocka ratt!!
det var ett jäkla meck att få dit stolarna ..då skener och fästen som följde med inte stämde med hålbilden på våra bilar.. fick bygga om en hel del men det blev kanon sen! =) stolar + ratten gjorde att de blev en jäkla skön känsla o sitta i bilen!! =) racing som tusan =)

Bilder kommer!! =)
« Senast ändrad: augusti 14, 2009, 11:15:33 av zyklon »
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1179 skrivet: augusti 14, 2009, 12:01:43 »
ja ni vill väl kanske ha lite bilder o kika på =)

det är iaf lite bilder på när jag krånglade med min gamla slang mellan turbon o LMM samt lite nya bilder på de nya röret..
Sen är det lite bilder på dom nya stolarna och ratten, samt monteringen av dessa =).. tror ja missat att lägga med någon bild på min nya växelspak ja svarva oxå..
o sen nån bonus bild på BMW diffen oxå =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1180 skrivet: augusti 14, 2009, 12:02:44 »
pix
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1181 skrivet: augusti 14, 2009, 12:04:00 »
pix
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1182 skrivet: augusti 14, 2009, 12:05:01 »
pix
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --FilmUpdate 270709--
« Svar #1183 skrivet: augusti 14, 2009, 12:06:50 »
Bmw diffen
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1184 skrivet: augusti 14, 2009, 13:13:59 »
Snacka snits, ser snyggt ut, som Mulle Meck skulle säga... Nu kommer du sitta stadigt i bilen i vart fall, då gäller det bara att skaffa väghållning som matchar stolarna!  ;)

Med LMMen finns det ju flera vägar att gå; till vissa bilar vet jag att det finns kit för att byta ut LMM mot Map + IAT sensor, det lär dock inte finnas till 360. Dessutom är det ju dyrt... Andra alternativ är att skaffa en större LMM, t.ex. BMW 535 verkar vara populär och sedan eventuellt flytta över elektroniken från originalgrejerna och labba lite med spridarstorlekar, LMM fjädrar och liknande för att få det att funka. Sista alternativet är att bygga ett nytt hus och ny klaff till den befintliga LMMen för att få lite bättre flöde, sedan lär man ju få labba med inställningar och dylikt för att få det att funka som det ska också.

Det riktigt fina alternativet är ju annars att köpa eftermarknadssprut, men då drar det ju iväg i pris en smula...
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1185 skrivet: augusti 14, 2009, 13:40:10 »
Fan vad snyggt det blev :D Du ljög inte, jag har haft en sjukt lång dag på jobbet då jag velat komma hem och se hur det blev :P Hoppas det bjuds på åktur i slutet av månaden när jag ska hämta delarna :)

svensson

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1186 skrivet: augusti 14, 2009, 17:34:22 »
Ser riktigt bra ut och angående lm har jag sett på andra forum att folk har kapat bort "mätkroppsdelen" och satt fast den i ett större rör tex ett 3" vet inte riktigt hurvida det efter det mäter rätt men kan ju vara värt att kolla runt lite

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1187 skrivet: augusti 14, 2009, 19:58:50 »
Nice nice!

Och vilket pill med ett litet rör för insugsluften... men nu lär det ju hålla och  blev ju tom. snyggare än en slang!

Lite flödesdödande krök men finns ju inte plats till annat och kanske inte spelar nån roll då det inte är SUGIS vi snackar i denna tråden..

Det svensson snackar om låter som LuftMASSEmätare som sitter i större volvos, alltså en hettråd istället för ett fläskigt spjäll som i våra luftMÄNGDSmätare.
Där är det väl enklare att applicera den tekniken i ett simpelt 3"-rör..  ::)
« Senast ändrad: augusti 14, 2009, 22:38:50 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

svensson

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1188 skrivet: augusti 14, 2009, 21:19:34 »
Ops så var de ju.... totalt tankefel

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1189 skrivet: augusti 15, 2009, 02:03:44 »
tack för kommentarerna =)

idag har de hänt lite mer grejjer.. men de får ja uppdatera med imorrn ;)

verkar som LMM funkar fint nu iaf.. e fortfarande lite dåligt me bränsle dock.. me 3.8bars tryck =/ så de får blir lite större extraspridare istället!

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1190 skrivet: augusti 15, 2009, 17:39:26 »
Hur högt tryck klarar dina spridare av utan att sabba spridarbilden?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1191 skrivet: augusti 16, 2009, 13:27:26 »
Hur högt tryck klarar dina spridare av utan att sabba spridarbilden?

Hur vet man sånt? Spruta i luften och kolla?

Annars lägger ju förmodligen originalpumpen av om man pressar på för hårt men vill minnas att i denna megabil inte sitter nån pytteklen pump  ::)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1192 skrivet: augusti 17, 2009, 16:52:13 »
Det brukar väl vara specifierat för varje spridare hur högt tryck dom klarar max?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1193 skrivet: augusti 17, 2009, 18:36:01 »
Nu vill vi ha en förklaring till varför familjebilen slog  ut 360:n i konbanan, om det var så som Kurre beskrev det i sin projekttråd!?

Edit: Vad har ni för familjebil? BMW va?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1194 skrivet: augusti 17, 2009, 21:52:52 »
hehe den förklaringen är inte så svår.. en Bmw 530 M-tech med M chassiekitt o allt. ca 280hk och en farsa som är gammal rallyförare  ;)

Min 360 är ju inte direkt optimerad för för konbana! ;) utan servo och stumdiffad så styr den inte in så superbra i kruvorna och sedan kommer baken direkt..samtidigt som mastodontladdtrycket kommer och den blir heeeelt okörbar på en sån liten bana! haha ..så de blev bara ett litet försiktigt varv som slutade med 2 slutkörda bakdäck..

ni får fråga kurre hur den går raktfram istället =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1195 skrivet: augusti 17, 2009, 22:48:05 »
Hehe, jag nöjer mig med den förklaringen  ;)

Ingen FILM?  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1196 skrivet: augusti 17, 2009, 23:59:29 »
hehe bra de..

nä ingen film från detta =/ hade fixat riktigt kamerastativ i bilen o allt =/
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1197 skrivet: augusti 18, 2009, 00:10:34 »
Jag ska slänga upp en liten bild på hur bakdäcken såg ut efter ett varv i konbanan... Det var ingen vacker syn!

Hur gick bilen då? Vi kan säga som så, man tycker den går bra på ettan och tvåan där den inte riktigt får upp laddet innan det är dags att växla, sedan tror man att man känt vad den har att ge när laddet kommmer på trean... Ack vad man misstar sig, när det väl greppar på fyran när laddet kommer, det är då det bär iväg! Jag har då aldrig varit med om något brutalare på fyra hjul!
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1198 skrivet: augusti 18, 2009, 22:02:55 »
Hur gick bilen då? Vi kan säga som så, man tycker den går bra på ettan och tvåan där den inte riktigt får upp laddet innan det är dags att växla, sedan tror man att man känt vad den har att ge när laddet kommmer på trean... Ack vad man misstar sig, när det väl greppar på fyran när laddet kommer, det är då det bär iväg! Jag har då aldrig varit med om något brutalare på fyra hjul!

Låter ju helt brutalt underbart  :D
Eller så låter det som om han har för stor turbo och för dåliga däck  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0! --BildUpdate 140909--
« Svar #1199 skrivet: augusti 19, 2009, 08:56:35 »
Jag röstar på brutalt underbart, men kanske en aning svårkört om man inte åker 402m rakt fram...  ;D
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82