Författare Ämne: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --bildUpdate 280812--  (läst 1268275 gånger)

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #960 skrivet: maj 03, 2009, 22:05:42 »
haha!
håller med, bara sälja BMWn ;)
ser väldigt bra ut! bra jobbat!  :)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #961 skrivet: maj 03, 2009, 22:07:44 »
haha neeej då ;)

NI ANDRA... DET ÄR BILDUPDATE PÅ FÖREGÅENDE SIDA!!  :D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #962 skrivet: maj 03, 2009, 22:08:16 »
Snyyyyyygt!!

Verkligen skitsnygg motor!  :)

MadOla

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #963 skrivet: maj 03, 2009, 22:11:07 »
Det där blir förbannat najs du!

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #964 skrivet: maj 03, 2009, 22:22:47 »
Nu kan det inte vara långt kvar till första provturen!
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #965 skrivet: maj 03, 2009, 22:44:11 »
tack alla!! kul att höra! =)

kurre: mja det är nog en bra stund kvar tills provturen! ska ju bygga om hela drivlinan o sådär.. sen är de ju massa tryckrör o sånt jux som ska fixas =/
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #966 skrivet: maj 04, 2009, 11:30:21 »
Det är ju bara småsaker, det fixar du på en kafferast!  ;D
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #967 skrivet: maj 04, 2009, 12:58:06 »
haha jo precis!! =) de ja gjort hittils har ja ju gjort på en lunch så ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #968 skrivet: maj 12, 2009, 23:46:18 »
har visst missat att uppdatera efter helgen..så det kanske är dags nu =)

helgen började med att åka till skroten och leta efter ett kyl som skulle kunna ersätta det mindre bra originalkylet.. och efter väldans massa letande så fick det bli ett kyl till en Saab 900 från -94..en TDI 2.2L.. kylet var nästan dubbelt så tjockt som original och super fräsht.. behövde dock flytta några anslutningar och fixa lite med fästen.. men efter lite pill så satt kylet på sin plats! Klockrent!!  ;D

när kylet var provmonterat så svetsade jag tillbaka fronbalken och lackade upp hela fronten.. Den nya intercoolern monterades åter och Div. nya vattenslangar monterades. Passade även på att montera nya pinnbultar till grenröret eftersom det var ner monterat..

Sen var de dags för lite putsbögsinslag igen.. lackade den extra fuelrailen till tillsatssprutet och bränsletrycksregulatorn, spridare, tryckrören osv. när det hade torkat var de äntligen dags o montera allt på insugssidan!!
tryckrör monterades, vevhusventilationen, fuelrail, bränsleslangar, vakum osv. så nu är det faktiskt ganska klart på den sidan =)

hinkar väl med ett antal bilder som vanligt...  8)
« Senast ändrad: maj 12, 2009, 23:59:44 av zyklon »
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #969 skrivet: maj 12, 2009, 23:52:21 »
pix
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #970 skrivet: maj 12, 2009, 23:54:12 »
pix
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #971 skrivet: maj 12, 2009, 23:56:02 »
o en sista på helheten =)...

ser dock jäkligt rörigt ut på bild.. men ser betydligt renare o ordnat ut i verkligheten  :-\
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Kurre86

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2438
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #972 skrivet: maj 13, 2009, 08:13:58 »
Usch vad avundsjuk man blir när man ser dina bilderpå nylackade delar... Så vill jag också att det ska se ut under huven!
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

svensson

  • Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #973 skrivet: maj 13, 2009, 08:47:17 »
Ser ju ruskigt snyggt ut riktigt bra färgval tycker jag sådär lagom bling

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #974 skrivet: maj 13, 2009, 09:32:58 »
Snyggt jobbat!

SaabIC har man ju sett men Saabkyl? Blev ju skitbra i allafall  :P

En fråga angående tillsatssprutet, hur sitter spridarna fast  ???
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #975 skrivet: maj 13, 2009, 10:14:48 »
tack alla! kul att höra! =)

Frej: Fuelrailen till extrasprutet är "bultat" i tryckröret och håller spridarna tryckta mot rören i tryckröret.. syns nog dåligt på dessa bilder men du kan se det i tidigare inlägg där jag monterade den första gången..

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #976 skrivet: maj 13, 2009, 17:39:48 »
Snyggt! men nu är du ju redo att komma och gäst meka hos mig nån helg  8)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #977 skrivet: maj 13, 2009, 18:39:24 »
haha näe du ..men du får gärna visa tips o trix på bakvagnen ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #978 skrivet: maj 13, 2009, 18:42:03 »
Klart jag kan komma med tips! men alla svar finns nog i tråden!

hur som måste du börja med att rensa bakaxeln från alla fästen! och det är inte allt för roligt!

ska du ha 740 eller 240 axel?

så du ta bort allt från som gammla fästena! med hjullager osv..
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #979 skrivet: maj 13, 2009, 19:44:25 »
Klart jag kan komma med tips! men alla svar finns nog i tråden!

hur som måste du börja med att rensa bakaxeln från alla fästen! och det är inte allt för roligt!

ska du ha 740 eller 240 axel?

så du ta bort allt från som gammla fästena! med hjullager osv..

du Fredrik tycks vara en hejjare på bakaxlar vad tycker du man ska ha för bakaxel då?  :) tänker då på Hållbarhet och längder och lite sånt :D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #980 skrivet: maj 13, 2009, 19:54:14 »
åh vilket smicker  :-*

men någon stjärna är jag inte  :P

240 axeln får inte plats om man ska ha U-fästena orginal men om man vänder U:na innåt som jag gjort så passar den perfekt!

740 är lite bredare och då kan man ha fästena orginal!
i breddstorlek så är det 240, 360, 740 och jag vet väl ingen nackdel med 740axel mer än att den väger lite mer  :P

sen finns det ju 1030 och 1031 som är relevanta.. jag har 1030 för det finns högre utväxling till den verkar det som 1031 finns ju orginal med slungdiff..

det är väl ungefär det jag vet om bakaxlar som är relevant i detta sammanhang  8)

men mitt tips är såklart att köra 240 axel och vända på fästena! för det är lättare att svetsa fast axeln i fästena! :)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #981 skrivet: maj 13, 2009, 20:25:33 »
får kika närmare på de då fredde =).. har iaf en 1031 axel ligger, ska bara kolla utväxlingen på den innan ja börjar riva ner den.

men som sagt har tänkt vända U-na.. 

ta bort hjullagrena? what do u meeean?  :D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #982 skrivet: maj 13, 2009, 20:28:25 »
vilken lyx  ;) troligen en 3,73 men du kan ju alltid hoppas på 3,15!  :D
själv har jag 3,53 eller nått sånt! lite lågt alltså!

alltså det fästet som håller navet och det.. hjullagret sitter med 4 bultar från baksidan svårt att förklara men du fattar nog? :P
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #983 skrivet: maj 13, 2009, 20:30:23 »
JXXXXar vad snyggt det blir  :D Bara bakvagnen kvar då  8)
"don't buy it if you can build it!"

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #984 skrivet: maj 13, 2009, 20:35:07 »
åh vilket smicker  :-*

men någon stjärna är jag inte  :P

240 axeln får inte plats om man ska ha U-fästena orginal men om man vänder U:na innåt som jag gjort så passar den perfekt!

740 är lite bredare och då kan man ha fästena orginal!
i breddstorlek så är det 240, 360, 740 och jag vet väl ingen nackdel med 740axel mer än att den väger lite mer  :P

sen finns det ju 1030 och 1031 som är relevanta.. jag har 1030 för det finns högre utväxling till den verkar det som 1031 finns ju orginal med slungdiff..

det är väl ungefär det jag vet om bakaxlar som är relevant i detta sammanhang  8)

men mitt tips är såklart att köra 240 axel och vända på fästena! för det är lättare att svetsa fast axeln i fästena! :)

aah bra nu fick jag lite att tänka på :p har en 740 axel liggandes så. ska se om man skulle kunna ragga upp en 240 axel istället om plånboken sammarbetar ;D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #985 skrivet: maj 13, 2009, 22:29:13 »
tack peter! ;) japp ska sätta fart med den snart.. när ja hinner  :P

hoppas den är lite lägre än 73an men vi får se! vill ju inte åka varvstopp ut på 402m...  >:(

ja jag får kika på bakvagnen närmare så förstår jag nog! ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #986 skrivet: maj 14, 2009, 19:07:22 »
fan vad snyggt :D Fattar inte hur jag kunde missat den updaten igår :) Men nu har jag sett och blir lätt tårögd och längtar till sommaren.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #987 skrivet: maj 14, 2009, 22:29:22 »
sen finns det ju 1030 och 1031 som är relevanta.. jag har 1030 för det finns högre utväxling till den verkar det som 1031 finns ju orginal med slungdiff..
det är väl ungefär det jag vet om bakaxlar som är relevant i detta sammanhang  8

Är 1031 och 1030 lika bra axlar ???
Jag har alltid trott att 1031 varit grövre och hållbarare än 1030 :-\

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #988 skrivet: maj 14, 2009, 23:01:57 »
tack så mycket martin! kul att höra!! =)

jo det ska stämma kullke att 1031an ska vara hållbarare.. kraftigare kronhjul va?
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #989 skrivet: maj 15, 2009, 05:59:01 »
Jo det är någon annan typ av utväxling! men mig vetligt så är axlarna likadana! men om man kollar på bakaxel.se så finns inte 3,15 till 1031
och nu ser jag att 3,15 inte finns där heller men 3,07 finns det var den jag funderade på förut.. 3,15 finns på nån orginal 1030!

Slutväxel  Utväxling Volvo. 1031 5:85 5:43 5:28 5:13 4:88 4:56 4:10. Komplett lagersats medföljer. OBS 1031  7250 
Slutväxel  Utväxling Volvo. 1030 3:07 Dana 30. High Carbon-stål.  3300 
Slutväxel  Utväxling Volvo. 1030 3:54 Dana 30. High Carbon-stål.  3300 
Slutväxel  Utväxling Volvo. 1030 3:73 Dana 30. High Carbon-stål.  3300 
Slutväxel  Utväxling Volvo. 1030 4:10 Dana 30. High Carbon-stål.  3300 
Slutväxel  Utväxling Volvo. 1030 4:54 Dana 30. High Carbon-stål.  3300 
Slutväxel  Utväxling Volvo. 1030 4:88 Dana 30. High Carbon-stål.  3300 
Slutväxel  Utväxling Volvo. 1030 5:38 Dana 30. High Carbon-stål.  3500

som ni ser så är lägsta slutväxel till 1031 4,10 vilket är lågt :P
och sen låter "high carbon-stål" rätt bra så den kankse är starkare än 1031 orginal, vad vet jag?
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #990 skrivet: maj 15, 2009, 10:53:45 »
hmm stämmer verkligen den där?? allt jag hört ska var tvärtom????  ???
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #991 skrivet: maj 15, 2009, 12:20:34 »
om du tänker på listan så är det inte jag som skrivit den! urklppt från www.bakaxel.se
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #992 skrivet: maj 15, 2009, 13:18:40 »
Nötter  ;) det där är bara eftermarknad grejer fattar ni väl  ;D

Org utv till

1030 axeln är 3,54 3,73 3,91 4,10 4,30 4,54 finns org i olika bil mod.

1031 axeln är 3,15 3,31 3,54 3,73 osäker men jag tror att 3,91 finns med  :-\ org i olika bil mod  :)

Sen finns den en hel drös med eftermarknads utv men jag tror inte nån ut av er tänker köpa en ny eller hur  :-*
"don't buy it if you can build it!"

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #993 skrivet: maj 15, 2009, 13:21:53 »
Klart jag fattar det är eftermarknad jag länka ju till sidan PUCKO  ;)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #994 skrivet: maj 15, 2009, 13:24:54 »
1030 har aldrig haft 3,15 org DIN MUPP  ;) hur många gånger måste jag säga saker till dej innan du fattar  ;D  ;)
"don't buy it if you can build it!"

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #995 skrivet: maj 15, 2009, 13:54:40 »
undrar vem som är mupp  ::)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #996 skrivet: maj 15, 2009, 23:37:59 »
haha det är ni två som är nötter! =)

peter du som kan allt.. typ baka kakor o sånt.. vilken axel är bäst o ha? om man bortser från utvx. ?? =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #997 skrivet: maj 17, 2009, 15:07:34 »
Filip, jag kom på att jag har ju en extra av den större slanganslutningen om du vill ha två st 2,5tums? bara att säga till isf så får du den.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #998 skrivet: maj 17, 2009, 20:56:53 »
hmm vilken tänkte du på?? =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Emanuelsson

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. Nu version 3.0 - Monstermotorn
« Svar #999 skrivet: maj 17, 2009, 22:10:14 »
slanganslutningarna till icn,den ena är ju 2,5 tum och den andra 2 tum? jag köpte 4st av dom större och fick en över efter att jag byggt om allt så om du vill ha 2,5 tum rak över ist för att gå ner till 2 tum vid ena anslutningen så kan du få den.