Författare Ämne: Gulbrandsen Racing's Prosjekt *Nedlagt*  (läst 87787 gånger)

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 05.08.06)
« Svar #80 skrivet: september 03, 2006, 00:22:22 »
En liten oppdatering.

hvite blinkers


plate til noen av målerne mine, skal lage en plate til så jeg får plass til resten. (Har vanntemp og amp-meter, skal handle inn turbotrykks-måler etterhvert.)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #81 skrivet: september 06, 2006, 19:47:59 »
Djupa opelfälgar som skulle sitta bra på din 360:
http://www.hedberg-production.com/bildarkiv/vallakra_06/images/PICT0181.JPG
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #82 skrivet: september 08, 2006, 23:51:15 »
Ja, du sier noe.. får se til våren igjen, regner med at det blir lakkering og felger da..
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #83 skrivet: september 11, 2006, 20:44:30 »
hur går de me turbo motorn då..???
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #84 skrivet: september 12, 2006, 21:21:15 »
ingen stor fremgang enda, jeg har kun fått skaffet meg folk som kan plane grenrøret og slikt.

Bestille intercooler idag.
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #85 skrivet: september 15, 2006, 20:16:44 »
MÅ man vri olje-delen på eksosdelen, slik at olje inn/ut er rett over hverandre?
Skruene er så rusta fast at jeg runder de!
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #86 skrivet: september 16, 2006, 16:56:43 »
Ja, det måste du. Det finns ett generellt gränsvärde på det där, jag minns inte exakt men jag har för mig att olja-in/ut inte får avvika mer än ca 10-15grader från lodlinjen.
Förare TEAM EGON RACING

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #87 skrivet: september 16, 2006, 17:36:05 »
Perf: Tror du dette blir for mye da?


Midten/lödrett linje blir mellom olje- å vann-inntaket.
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #88 skrivet: september 16, 2006, 19:39:11 »
Det kan säkert fungera, men jag skulle nog inte chansa.
Köp ny turbo så slipper du jävlas med fastrostade bultar  ;)
Förare TEAM EGON RACING

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #89 skrivet: september 16, 2006, 22:26:41 »
Det kan säkert fungera, men jag skulle nog inte chansa.
Köp ny turbo så slipper du jävlas med fastrostade bultar  ;)

Jeg har sett på ny T03/4 turbo, hybrid. Men det får bli til sommeren igjen. Koster penger!

Mycket vill ha mer, skal ikke se bort ifra at jeg ender opp med FK-maskin. For å få det godkjent.
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #90 skrivet: september 18, 2006, 17:17:23 »
Ser ut til at jeg må kjøre med det slik det er nå.

Ingen fare, for da MÅ jeg kjøpe ny turbo hvis den ryker..  ;D
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #91 skrivet: september 19, 2006, 21:48:12 »
Har sett på disse også.. http://www.daekimporten.dk/faelg/faelg.php?f_id=44&finc=1&s_id=1637

Syns de er ultratøffe!!
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


V-Man

  • Medlem
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #92 skrivet: september 20, 2006, 01:30:42 »
Rått  8) hmm må vell nesten kaste meg rundt å bynne med noe sprell jeg og snart :o
V.W.L.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #93 skrivet: september 20, 2006, 21:57:46 »
Hehehe.. Bare å begynne ja.. Sa jeg og, når jeg fikk bilen.. for ett år siden.. :P

Fikk intercooler idag! :)


Skal kjøpe litt slanger og diverse etterhvert.
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Haak

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #94 skrivet: september 20, 2006, 22:19:03 »
Der var den på plass ja :) Størrelse er det på den?

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #95 skrivet: september 21, 2006, 17:47:33 »
med tankene: 63x35x76 (BxHxD)

Hvis jeg ikke minnes feil.. Var iallefall en voksen cooler..

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal få rørene inn i motorrommet? Uten å skjære i festet til fangeren?

Det er jo krock-skydd...
« Senast ändrad: september 21, 2006, 17:50:57 av Gulbrandsen_Racing »
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #96 skrivet: september 21, 2006, 21:13:19 »
Den där IC'n ser rätt så lik ut som min, om den är det så går det inte att få plats med fina böjar utan att kapa sönder nånting. Alternativet är att köra med löjligt skarpa 90 gradare men dom kommer knappast att flöda särskilt bra. Det kanse går om du höjer IC'n max och drar tryckröret mellan stötfångarfästet och strålkastaren? Men då måste du kapa ur innerskärmarna för att leda in tryckrören därifrån.

Vad har du emot att kapa egentligen? Den kan ju bara bli lättare ;)
Förare TEAM EGON RACING

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #97 skrivet: september 22, 2006, 17:53:46 »
Kappe i krockskydd el.lignende = INGEN godkjenning.. Garantert..

Derfor vil jeg prøve å få rørene inn i de hullene som er der orginalt, selv om de er små.. ingen som ser at jeg har kappet der, når jeg legger list rundt.. (samme som er rundt døren..)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


V-Man

  • Medlem
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #98 skrivet: september 22, 2006, 19:17:18 »
har kappet og køddet med fangern og skjært av hele orginal front leppa der.. var blitt bulkete etter et lite stunt. måtte kappe og styre for å få på en primera frontspoiler. sjekker de seriøst så nøye? har aldri hatt bil inn til kontroll før, kjøpte 360n ferdi "besiktigat" eller hva det heter
V.W.L.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #99 skrivet: september 22, 2006, 20:44:39 »
altså.. Om jeg kapper bort festet til fangeren, vil bilen bli mykere i fronten. Det er bæring i stålet i fangerene våre. Og det er veldig viktig å ha den der, ellers kan tilogmed en Ford Fiesta komme inn i kupe'en din...

Jeg vurderer Golf 2 90-fanger, se om den passer.

Jeg vil også se bilde av bilen din med primera fanger? :)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


V-Man

  • Medlem
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt (Oppdatert 02.09.06)
« Svar #100 skrivet: september 23, 2006, 14:06:22 »
hehe jepp, har bare litt stress med å skaffe ett dugelig digitalt kamera. har bare bilder på mobilen nå :P har ikke kappet/skrudd vekk de "luftinntaka" som holder front støtfangern, bare kappet støtfangeren kortere i høyden om du skjønner.
kult hvis du tester ut golf fronten, får litt oversikt over muligheter siden det ikke finnes "alt for mange" styling fronter til 300 orginalt :)
V.W.L.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt *Nedlagt*
« Svar #101 skrivet: oktober 03, 2006, 11:27:16 »
Da legger jeg ned prosjektet. Jeg kommer til å fortsette å være på siden her, siden det er så mye ålreite folk her.. Hehe
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt *Nedlagt*
« Svar #102 skrivet: oktober 03, 2006, 21:14:20 »
varför ska du lägga ner nu när du har kommit så långt me bilen...??? :o
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt *Nedlagt*
« Svar #103 skrivet: oktober 04, 2006, 22:55:52 »
Fordi FØR jeg bruker for mye penger på bilen, så går jeg heller for en 240.

Skal da ha FT-motor, Dana TruTrack diff og litt diverse snacks etterhvert. Lettere å få tak i gromdeler til 200-serien også!
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt *Nedlagt*
« Svar #104 skrivet: oktober 17, 2006, 22:44:21 »
Idag ble bilen solgt!

Var egentlig litt synd å se den reise. Men en polare som köpte den, så jeg vil nok se den igjen! :)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt *Nedlagt*
« Svar #105 skrivet: oktober 18, 2006, 20:43:52 »
Idag ble bilen solgt!

Var egentlig litt synd å se den reise. Men en polare som köpte den, så jeg vil nok se den igjen! :)

Synd för dig, men bra eftersom du ville få den såld.

Kul att en kompis köpte den!
Kommer han gå in på www.300power.com ?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gulbrandsen Racing's Prosjekt *Nedlagt*
« Svar #106 skrivet: oktober 19, 2006, 17:38:27 »
Jeg tror ikke det, han er ikke så "up to date" med forum osv! :)


Men jeg tror det blir en 360 igjen etterhvert, men da skal det bli "prosjektbil" el.lign..
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F