Författare Ämne: Volvo 360 gl -88, Bre-60  (läst 202401 gånger)

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #160 skrivet: september 28, 2008, 13:31:26 »
Lite fler bilder, men av väldigt dålig kvallié. Har nu lust kan ni ta en titt på www.garaget.org/kasi för bättre bilder.
En gång 300, alltid 300!

Anton

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #161 skrivet: september 28, 2008, 16:58:03 »
den ser nice ut med Rimmsen 8)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #162 skrivet: september 28, 2008, 17:03:50 »
den ser nice ut med Rimmsen 8)
Hehe, tack :)
En gång 300, alltid 300!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #163 skrivet: september 28, 2008, 20:09:02 »
Väghållningen är helt otrolig! Helt klistrad på vägen. Testade t ex att svänga till rätt kraftigt i 100 km/h, då brukar man känna att bilen liksom sviktar lite, eller vobblar, det fanns inte längre! Väldigt precis i styrningen :)

Kul att det blev så bra! Du behövde inte ta fram gummiklubba eller vinkelslip för att det skulle gå fritt?

Och hur snygg är inte bilen!! Så fräsch och så fet! Hoppas och tror att glädjen bubblar i dig varje gång du ser bilen!  :)

Och du, du har forumets snyggaste avatar just nu! Den bilden skulle nog passa i kalendern!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #164 skrivet: september 28, 2008, 20:56:44 »
Väghållningen är helt otrolig! Helt klistrad på vägen. Testade t ex att svänga till rätt kraftigt i 100 km/h, då brukar man känna att bilen liksom sviktar lite, eller vobblar, det fanns inte längre! Väldigt precis i styrningen :)

Kul att det blev så bra! Du behövde inte ta fram gummiklubba eller vinkelslip för att det skulle gå fritt?

Och hur snygg är inte bilen!! Så fräsch och så fet! Hoppas och tror att glädjen bubblar i dig varje gång du ser bilen!  :)

Och du, du har forumets snyggaste avatar just nu! Den bilden skulle nog passa i kalendern!
Haha :D det glädjer mig att höra! Kan ladda upp hela bilden om det är bättre ;)

Vi fick dock till och med ta fram en stålhammare :P Bilen är inte i toppskick, bara så ni vet, lite rost här och där, men i grova drag är den helt okej :) Råkade dra loss en bit av innerskärmen, så om jag inte fixar det innan saltet kommer så kommer den försvinna fort :/

Och ja, jag blir lycklig när jag tittar på den! :D
« Senast ändrad: september 28, 2008, 20:58:26 av Kasi »
En gång 300, alltid 300!

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #165 skrivet: september 28, 2008, 20:59:36 »
grymmt snygg  8)
tänk att en 300 kan se ut sådär ens:P

d e bra du är en insperationskälla kasi ;)
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #166 skrivet: september 28, 2008, 21:04:20 »
grymmt snygg  8)
tänk att en 300 kan se ut sådär ens:P

d e bra du är en insperationskälla kasi ;)
Haha, tack :) Tyskstuk och volvo-300 funkar fint ihop ;)
En gång 300, alltid 300!

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #167 skrivet: september 28, 2008, 21:18:07 »
Jo tusan va den e snygg nu!

Hade gärna kommit och fotograferat bilen om jag inte bodde så långt borta från dig  ;D

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #168 skrivet: september 28, 2008, 22:10:09 »
Jo tusan va den e snygg nu!

Hade gärna kommit och fotograferat bilen om jag inte bodde så långt borta från dig  ;D
Haha, tack igen :) Ska försöka få bättre bilder på den, men då ska den helst ha rostlagats och tvättats först ;)
En gång 300, alltid 300!

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #169 skrivet: september 29, 2008, 20:16:33 »
vilka feta svålar!!
det ända som saknas nu är bort med lister och drag :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #170 skrivet: september 29, 2008, 20:40:59 »
Haha :D det glädjer mig att höra! Kan ladda upp hela bilden om det är bättre ;)
Snyyyyggfeet! Otroligt.. superbra bild oxå!

Citera
Vi fick dock till och med ta fram en stålhammare :P Bilen är inte i toppskick, bara så ni vet, lite rost här och där, men i grova drag är den helt okej :) Råkade dra loss en bit av innerskärmen, så om jag inte fixar det innan saltet kommer så kommer den försvinna fort :/
Ojdå  :)
Fixa på du så du kan känna dig lika glad även nästa säsong! Mina innerskärmar behöver ett nytt liv.. de är under all kritik. Man skulle kunna säga att det o-finns innerskärmar i vartenda hål  ;)

Citera
Och ja, jag blir lycklig när jag tittar på den! :D
Skönt  :)

vilka feta svålar!!
det ända som saknas nu är bort med lister och drag :)
Den bilen kan gott ha både lister och drag.. supersnyggt originalstuk med extra tyskstuk!
Och drag saknar jag ibland som inte har ett  :(
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #171 skrivet: september 30, 2008, 17:15:59 »
vilka feta svålar!!
det ända som saknas nu är bort med lister och drag :)
Tack :) Precis. Draget ska iaf bort, även om det kostar 370 kr att kontrollbesiktiga, det bara för fult! Listerna får jag se om jag vågar ge mig på, de ska ju visst sitta rätt ordentligt och lämna ofina märken...
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #172 skrivet: september 30, 2008, 17:18:58 »
Haha :D det glädjer mig att höra! Kan ladda upp hela bilden om det är bättre ;)
Snyyyyggfeet! Otroligt.. superbra bild oxå!

Citera
Vi fick dock till och med ta fram en stålhammare :P Bilen är inte i toppskick, bara så ni vet, lite rost här och där, men i grova drag är den helt okej :) Råkade dra loss en bit av innerskärmen, så om jag inte fixar det innan saltet kommer så kommer den försvinna fort :/
Ojdå  :)
Fixa på du så du kan känna dig lika glad även nästa säsong! Mina innerskärmar behöver ett nytt liv.. de är under all kritik. Man skulle kunna säga att det o-finns innerskärmar i vartenda hål  ;)

Citera
Och ja, jag blir lycklig när jag tittar på den! :D
Skönt  :)

vilka feta svålar!!
det ända som saknas nu är bort med lister och drag :)
Den bilen kan gott ha både lister och drag.. supersnyggt originalstuk med extra tyskstuk!
Och drag saknar jag ibland som inte har ett  :(
Hahaha! XD Rost är aldrig kul :P Kul att den uppskattas! Men jag tycker nog att den kommer bli mer clean utan drag, men listerna kanske får stanna som sagt.
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #173 skrivet: september 30, 2008, 17:27:43 »
Jag har förövrigt invigt den första sladden med 16"arna nu, och tror det eller ej, men de betedde sig mins lika bra, om inte bättre när greppet försvann (på vått)! :D

Eftersom att den knappt flexar över huvudtaget i sidled så fick man inte de där karaktäristiska returkasten utan en mer mjuk och betydligt mer hanterlig retur. Det krävs dock en gnutta mer gas för att det ska släppa, men det va inte i närheten av "gokart-känsla" vilket jag fasade mig över innan, utan mer tvärt om :) Jag tror att tyskstuket gör sitt, så att säga.

Känns lovande för ett lyckat driftingbils-projekt i vilket fall!
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #174 skrivet: september 30, 2008, 18:12:32 »
Okej, fyra inlägg på raken... Jaja, ville bara visa lite framtidsplaner :)

Föreställ er ljudet av en vröltrimmad b200f-motor på varvstopp och tjutande däck så förstår ni hur jag drömmer :P
En gång 300, alltid 300!

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #175 skrivet: september 30, 2008, 20:30:44 »
Shit! Din bil är lika avancerad som Kit i Knight Rider! Kör av sig själv (Ser ut som om förarplatsen är tom ivarjefall)

 ;D ;D ;D ;D

Vad har du fö planer med motorn?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #176 skrivet: september 30, 2008, 20:31:18 »
Okej, fyra inlägg på raken... Jaja, ville bara visa lite framtidsplaner :)

Föreställ er ljudet av en vröltrimmad b200f-motor på varvstopp och tjutande däck så förstår ni hur jag drömmer :P

Kul att den fortarande går att använda och med bravur  :)

Fin dröm, som inte är så långt borta kanske!?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #177 skrivet: september 30, 2008, 22:26:43 »
Haha! Jag tänkte rita dit en skugga i förarplatsen, men det blev inte bra :P

Nästa sommar har jag tagit studenten, börjat jobba antagligen och tjänar pengar och har tid över, blir nog först då det börjar hända grejer på riktigt, men tills dess så får jag nöja mig med att fantisera :)
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #178 skrivet: september 30, 2008, 22:32:18 »
Motorn ska behållas som sugmotor, sen har jag bara lite grundidéer som portning och planing, h-kam, e85-konvertering, större spridare, något lättat svänghjul och lite sånt. Men ska försöka få allt så bra gjort som möjligt så den inte går onödigt ojämnt och så att den håller för mycket påfrestningar. Har diskuterat det innan någonstans.
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #179 skrivet: oktober 01, 2008, 20:31:50 »
Vänster framhjul skavde obehagligt i skärmen när jag backade och svängde ungefär ett varv på ratten förut, men har efter en jäkla massa hamrande, sågande, bändande och filande fått den att gå fritt nu :) Blev bara lite glad att få bevis på att envishet även funkar i praktiken :P
En gång 300, alltid 300!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #180 skrivet: oktober 01, 2008, 20:48:21 »
Nästa sommar har jag tagit studenten, börjat jobba antagligen och tjänar pengar och har tid över, blir nog först då det börjar hända grejer på riktigt, men tills dess så får jag nöja mig med att fantisera :)
Bra, en sak i taget och så hinner du ju planera receptet på spisen!  :)

Vänster framhjul skavde obehagligt i skärmen när jag backade och svängde ungefär ett varv på ratten förut, men har efter en jäkla massa hamrande, sågande, bändande och filande fått den att gå fritt nu :) Blev bara lite glad att få bevis på att envishet även funkar i praktiken :P
Konstigt att bara ena framhjulet tog i?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #181 skrivet: oktober 01, 2008, 21:01:38 »
har sett bilen fälgarna sitter gött...(fast jag gillar inte tyskt stuk)
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #182 skrivet: oktober 01, 2008, 22:20:40 »
Ja, tyckte också att det va lite skumt, men högersidan är väldigt rostig, så det va inte mycket skärm kvar :P

Tyskstuk brukar ofta få splittrade omdömen, men jag gillar det iaf :) Och fälgarna skulle aldrig fått plats annars, och det hade antagligen inte varit samma väghållning.

Apropå väghållning, det släppte i en högerkurva på torrt förut! :D Det diffade även till en början vid en liten ståburn, sedan gick det över till vänsterhjulet för ovanlighetens skull! Men vill man inte sladda så kan man ta kurvor i princip oändliga hastigheter! Saker och ting börjar falla på plats... Hade Volvo sålt sina 300or med 16X9" fälgar från fabrik hade försäljningssiffrorna skjutit i höjden! :)
En gång 300, alltid 300!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #183 skrivet: oktober 02, 2008, 20:55:14 »
Ja, tyckte också att det va lite skumt, men högersidan är väldigt rostig, så det va inte mycket skärm kvar :P
Misstänkte nåt sånt, eller att nån hjulupphängning fått stryk nån gång och pekade lite konstig.

Citera
Tyskstuk brukar ofta få splittrade omdömen, men jag gillar det iaf :) Och fälgarna skulle aldrig fått plats annars, och det hade antagligen inte varit samma väghållning.
I detta fallet var det ju bara plus.. snyggt, passar & väghållning  ;)

Citera
Apropå väghållning, det släppte i en högerkurva på torrt förut! :D Det diffade även till en början vid en liten ståburn, sedan gick det över till vänsterhjulet för ovanlighetens skull! Men vill man inte sladda så kan man ta kurvor i princip oändliga hastigheter! Saker och ting börjar falla på plats... Hade Volvo sålt sina 300or med 16X9" fälgar från fabrik hade försäljningssiffrorna skjutit i höjden! :)
Stötdämparna beter sig dock underligt, för när bilen har stått några timmar försvinner stötdämparfunktionen när man guppar på bilen, den liksom bara studsar, men efter ett tag känns det som om dom pumpas upp igen och den blir stummare, lite jobbigt :/

Kul med väghållning! Har du fortfarande kapade originalfjädrar fram? Vilka dämpare var det du köpte, och beter dom sig fortfarande underligt som du beskrev i citatet ovan?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #184 skrivet: oktober 02, 2008, 20:59:51 »
När jag körde med kapade fjädrar och originaldämpare så studsade bilen minst sagt fram. Studsade verkligen som fan.

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #185 skrivet: oktober 04, 2008, 15:25:25 »
FREJ: Det är biltemas oljestötdämpare som sitter på och de beter sig fortfarande konstigt, men jag orkar inte bry mig, ska väl ändå på coilovers inom en inte allt för lång framtid :)

Girder: Jo, studsar gör det ju :-\ Men jag MÅSTE förkorta fjädringvägen, så det får nog bli sierrafjädrar fram, även om det inte direkt reducerar studsigheten...
En gång 300, alltid 300!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #186 skrivet: oktober 06, 2008, 00:25:06 »
Vänster framhjul skavde obehagligt i skärmen när jag backade och svängde ungefär ett varv på ratten förut, men har efter en jäkla massa hamrande, sågande, bändande och filande fått den att gå fritt nu :) Blev bara lite glad att få bevis på att envishet även funkar i praktiken :P

Är våra bilar så mjuka i framvagnen att det gör skillnad när man backar..?
Mer bevis: http://www.garaget.org/?car=37972&image=326449
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #187 skrivet: oktober 06, 2008, 18:21:57 »
Vänster framhjul skavde obehagligt i skärmen när jag backade och svängde ungefär ett varv på ratten förut, men har efter en jäkla massa hamrande, sågande, bändande och filande fått den att gå fritt nu :) Blev bara lite glad att få bevis på att envishet även funkar i praktiken :P

Är våra bilar så mjuka i framvagnen att det gör skillnad när man backar..?
Mer bevis: http://www.garaget.org/?car=37972&image=326449
Hehe, ja, det verkar faktiskt så. Kanske går att förstärka på nåt sätt? Kraftigare gummin till krängningstag och sånt?
En gång 300, alltid 300!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #188 skrivet: oktober 06, 2008, 19:29:30 »
Vänster framhjul skavde obehagligt i skärmen när jag backade och svängde ungefär ett varv på ratten förut, men har efter en jäkla massa hamrande, sågande, bändande och filande fått den att gå fritt nu :) Blev bara lite glad att få bevis på att envishet även funkar i praktiken :P

Är våra bilar så mjuka i framvagnen att det gör skillnad när man backar..?
Mer bevis: http://www.garaget.org/?car=37972&image=326449
Hehe, ja, det verkar faktiskt så. Kanske går att förstärka på nåt sätt? Kraftigare gummin till krängningstag och sånt?

Det är främst reaktionsstaget som påverkar rörelse framåt/bakåt och i viss mån länkarmens upphängning.
Eller var i hjulhuset tar det i?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #189 skrivet: oktober 06, 2008, 20:03:28 »
Ok, det tog i i främre delen av framskärmen, men de kan mycket väl behöva bytas ut.

Själva fästet till staget har jag kollat lite på och det ser ganska okej ut, men får se om jag får bort gummina bara, bulten och det lär ju inte direkt vara helt fritt från rost :/
En gång 300, alltid 300!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #190 skrivet: oktober 07, 2008, 10:56:13 »
Ok, det tog i i främre delen av framskärmen, men de kan mycket väl behöva bytas ut.

Själva fästet till staget har jag kollat lite på och det ser ganska okej ut, men får se om jag får bort gummina bara, bulten och det lär ju inte direkt vara helt fritt från rost :/

Ok när du svänger så kommer däcket så nära skärmen det kan och sen när du backar samtidigt så hänger inte hjulet med (bussningarna flexar) och då tar det i, borde kunna bli samma sak om man svänger så att det nästan tar i bakre delen av skärmen och bromsar hårt samtidigt. Men det kanske är mer frigång bakom hjulet än framför.

Kolla så inte plåten i pottan är trasig, då åker staget+bussning rakt igenom, fast det hade du nog känt under inbromsning då hjulet vill gå bakåt och tillslut ta i hjulhuset.. läskigt:



Annars skulle du behöva stumma bussningar eller nästan stumma så som Peters Superflex:
Klicka på bilden!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #191 skrivet: oktober 07, 2008, 18:22:58 »
Okej, har inte märkt av några så konstiga beteenden än, men de där superflex bussningarna tyckte jag om :) Passar de här tro? Till volvo 200-serien: http://www.kgtrimning.com/super200.htm

Edit:
Länken till superflex-bussningarna för 300-serien  :)
http://www.kgtrimning.com/super300.htm
« Senast ändrad: oktober 25, 2008, 20:36:42 av FREJ »
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #192 skrivet: oktober 25, 2008, 17:07:16 »
Såg att det stod 300-serien med där också sen. Här kommer lite fler bilder iaf. Har upptäckt en lite jobbig grej med att ha väldigt breda hjul, bilen blir skitig jättefort! Efter en vecka med normal körning så ser den ut så här (ser sjukt trist ut i otonade baklysen...):
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #193 skrivet: oktober 25, 2008, 18:24:13 »
I och med att jag har tråkigt, så gör jag saker jag inte brukar ha tid med, som Photoshop :)
En gång 300, alltid 300!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #194 skrivet: oktober 25, 2008, 20:38:09 »
I och med att jag har tråkigt, så gör jag saker jag inte brukar ha tid med, som Photoshop :)

Den bilden blev skön känsla i  :P

Haha det kan du ha, lite skit bakom hjulhusen. Ska man vara fin får man lida pin stämmer bra här  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #195 skrivet: oktober 25, 2008, 21:25:49 »
I och med att jag har tråkigt, så gör jag saker jag inte brukar ha tid med, som Photoshop :)

Den bilden blev skön känsla i  :P

Haha det kan du ha, lite skit bakom hjulhusen. Ska man vara fin får man lida pin stämmer bra här  ;)
Jo, behaglig färgton :)

Haha, ja, någon halvtimmes tvättid är det värt! ;)
En gång 300, alltid 300!

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #196 skrivet: oktober 26, 2008, 17:46:22 »
Va på biltema idag och hittade gula glödlampor :) Hittade också fjädrar som ska på sen, men hade inte råd med dem idag. Ford Sierra förstärkta bakfjädrar, art nr. 67-331, 219 kr st, stenhårda! Ni kan se skillnaden mellan 360 original och sierrafjädrarna på bilden, lär väl bli för hårt för långdistansfärder men å andra sidan så kommer den nog bara gå som busbil sen :)
En gång 300, alltid 300!

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #197 skrivet: oktober 26, 2008, 18:11:43 »
 Lika dana som jag åker med,dom är i hårdaste laget man nästan stuttsar
av vägen.Fixa sten hårda dämpare så dom harmonerar tillsammans  :)
"don't buy it if you can build it!"

Kasi

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #198 skrivet: oktober 26, 2008, 18:30:34 »
Lika dana som jag åker med,dom är i hårdaste laget man nästan stuttsar
av vägen.Fixa sten hårda dämpare så dom harmonerar tillsammans  :)
Det låter vettigt :) Byta till tjockare olja i stötdämparna?
En gång 300, alltid 300!

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #199 skrivet: oktober 26, 2008, 18:49:52 »
Lika dana som jag åker med,dom är i hårdaste laget man nästan stuttsar
av vägen.Fixa sten hårda dämpare så dom harmonerar tillsammans  :)
Det låter vettigt :) Byta till tjockare olja i stötdämparna?

Japp.
"don't buy it if you can build it!"