Googlade lite snabbt och hittade att en M60B40 väger runt 160-170kg.
En komplett B23 väger runt 150-160kg
Så vikten är ganska lik (gjutjärn är tungt jämfört med aluminium
).
En gjutjärns M46 med olja i hittade jag väger runt 50kg, BMW lådan hittade jag ej vikt på men ligger nog därikring då det är aluminiumhus.
En aluminium M47R med olja i både diff och växellåda väger ca 50kg det med.
En BMW E46 330 diff väger runt 30kg (hittade tyvärr inte någon vikt på en 540 diff men bör vara ganska lika).
Så om vi säger att du monterar V8an med växellåda fram, då blir det totalt ca 210-220kg, dvs ca 50kg mer än original.
Sen monterar du BMW-diffen bak, ca 30kg bak så då har du tagit bort ca 20kg vikt från bakaxeln.
Då flyttar du sedan batteriet till skuffen, det blir -15kg fram och +15kg bak.
Så då har vi 35kg mer vikt fram än original och 5kg mindre vikt bak än original.
Så totalvikten på bilen blir 30kg mer än original, en 360 har en tjänstevikt på 1170kg så den nya tjänstevikten blir lite över 1200kg (behövs större kylare, mer kylarvätska och mer olja till BMW-motorn).
Detta är ju endast teoretiskt räknat, men förhoppningsvis diffar inte vikterna allt för mycket.
Så kör på det enklaste sättet att få i motor och drivlina, dvs med växellådan fram, BMW-diff bultat i golvet bak och en kardan emellan.
Sen måste medbringarna på de-dion axeln modifieras på BMW-drivknutarna är större än 360-drivknutarna.
Drivaxlarna måste nog också kortas på något bra sätt, det enda sättet jag vet är att kapa av den på ena änden och sedan tillverka nya splines.