det som får mig o tveka är att om man t.ex pump gasar lite när man gör man man kän na tydligt att något glappar när hela bilen hoppar o studsar frammåt..
En polare sa att de kan vara kardan knutar osv.. sitter de sånna ens på 360 eller hur ser de ut från tryckplatta bak till växellåda?
Ja min bil rycker till som fan också om man pumpgasar, men känns som att det är ganska glappt någonstans i drivlinan. Misstänker en av mina drivknutar för jag vet att en av dem är lite halvkass (glappar typ 1-2mm när man vrider på knuten åt ena hållet, resterande 3st knutar är inte glappa alls).
Jag känner även att det glappar när jag växlar upp från t.ex 2an till 4an för då känner man hur det rycker till någonstans i bakvagnen och på min bil misstänker jag som sagt en drivknut.
Att bilen rycker på jämn gas på låga varv så låter det som att det är exakt som jag hade det när min fördelare på något sätt lyckats vrida sig till maxförtändning vilket betyder ca 35° förtändning med vakuumförställningen bortkopplat
Då ryckte den som fan när man höll jämn gas under 2000rpm och motorn ville även till att starta baklänges.
Men eftersom du har en B200F så känns det inte så troligt eftersom jag har för mig att det inte är möjligt att ändra förtändningen på dem, att det justeras av tändningsboxen. Men det är väl isåfall om tändningsboxen fått fnatt och på något sätt ändrat till lite väl mycket förtändning så motorn vill till att börja gå baklänges på låga varv.