men med varje ny uppdatering kommer ytterligare problem..som ni alla vet ?? =)
efter en vecka med tillsatssprutet så började bränslet försvinna vid högre laddtryck!!! pumpen orkade inte med!!! ...
så beslutet blev att åka o inskaffa mig en BMW M5 pump från bilbuttrix samt ett nytt bränslefilter..
själva monteringen av den nya pumpen samt det nya filtret gick ganska smidigt trotts allt.. lite små justeringar och lite andra kopplingar ,men det var en lätt match... dock kom problemet när slangen från tanken kopplades på och det rann etanol ur pumpen.. den läckte som ett såll!!!!
efter mycket sökande efter svar visade det sig att denna bmw pumpen.(som peter kör med förövrigt) skulle sitta innuti tanken!! men vid lite närmare studering av pumpen är det ett litet litet hål på baksidan av pumpen.. i närheten av inloppet .. som är i direkt koppling med det stora hålet.. fattade inte varför!! även om pumpen suttit i tanken hade den sugit luft i det lilla hålet, eller sugit in bränslet där och om pumpen varit doppad.. beslutet blev att helt enkelt täta det lilla hålet!
detta gjordes genom att jag helt enkelt smälte ihop plasten med en lödkolv så att hålet fylldes igen.. la även ett lager special superlim över för extra hållfastighet
provsög pumpen utanför bilen och den verkade fungera super!! så vi monterade in den i bilen igen och vred på nyckeln.. wrooooomm.. åh va fint den gick
jag och bror min åkte och tankade, för att sedan börja om med "mappningen" iom att pumpen levererade lite mer än den gamla =)..
men efter en sisådär 20st fullrepor hade vi fått iordning på allt som det skulle vara igen!! o nu JÄVLAR va den går!! haha mys säger ja bara!!
en 0-100 tid på ca 5.9sekunder (som går att slipa på ganska mycket) och att den nya fina Tic plattan som ska klara uppemot 300 har börjat slira ibland på 4e vxln...
skoj skoj är det iaf =)
lite bilder från monteringen...