Författare Ämne: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --bildUpdate 280812--  (läst 1269217 gånger)

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #720 skrivet: februari 16, 2009, 18:43:48 »
Frän teaser med dump ljud å allt  ;D Ser ut att gå som f¤n  :D
"don't buy it if you can build it!"

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #721 skrivet: februari 16, 2009, 18:54:33 »
hehe tack du! 
PS: de gick som F¤N! ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #722 skrivet: februari 16, 2009, 20:35:22 »
hej hopp!

en liten snabb uppdatering i vinterkylan kanske vore nått? =)
ingen större uppdatering dock .. håller på lite med min lambdamätare som sagt, och har lite frågor till er kunniga!
om ni kikar på vers. 3 i denna länk ( http://faq.thasaint.com/Lambda/index.html ) så ser ni den lambdamätaren jag bygger.. allt är klart för "slutlödning" men undrar nu.. eftersom signalen ligger mellan 0.58v och 0.94v där den optimala blandningen ligger mellan 0.82-0.90v enligt mallen.. borde inte detta bli käpprätt fel?? ja menar i dagsläget kör jag ju med en digital voltmeter och där ska det optimala värdet ska ligga på runt 0.5v ..det är ju inte ens med på skalan?? är denna mätare gjord för bredbandslambda eller måste man medelvärdetsmodellera??? det gör ju den digitala voltmeten automatiskt så..  o måste man det kan ja göra det ganska lätt..

sen har jag en liten videosnutt för er som vill kika  ;)
en lite TEASER  ;D

http://www.garaget.org/video/shrqzfvpqgwj


Fattar inte hur de kan tro att en smalbands lambdasond skulle kunna göra en bredbandssonds jobb? SÅÅ exakt kan det ju inte bli..
Och varför vill man inte se växlingspunkten (lambda=1 vid ~450mV)?

Edit: Kort men finfin teaser, gör sitt jobb bra: Att få oss sugna på mer!
SLÄPP den långa versionen snart!  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #723 skrivet: februari 16, 2009, 21:57:36 »
hehe den ska göra er sugna på mer.. men inte för mycket  ::)

vad är din slutsats då frej.. är den vers. jag gjort fel??? hur ska jag göra??
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #724 skrivet: februari 16, 2009, 22:30:43 »
vad är din slutsats då frej.. är den vers. jag gjort fel??? hur ska jag göra??

Fel och fel.. beror ju på vad du är ute efter, själv vill jag se hela spektrat, inte bara området där den ligger i open loop under belastning/snabb accelleration.
Sen kan du väl med motstånden/pottarna ändra så att du ser mer/hela området?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #725 skrivet: februari 17, 2009, 11:17:07 »
jo precis.. ska jag justera så översta lampan ligger på 1v. och undre på 0v då?  eller hur ska jag gå tillväga?  är det fortfarande 0.5v som är den optimala blandningen? eller måste jag medlevärdesmodellera signalen för att få rätt värden??
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #726 skrivet: februari 17, 2009, 16:10:33 »
jo precis.. ska jag justera så översta lampan ligger på 1v. och undre på 0v då?  eller hur ska jag gå tillväga?  är det fortfarande 0.5v som är den optimala blandningen? eller måste jag medlevärdesmodellera signalen för att få rätt värden??


Ja mellan 0v och 1v finns ju signalen hela tiden så då missar man ju inget. Men räcker väl från 0.3v-0,9v egentligen.

Optimala blandningen för vad? HK eller bränsleekonomi?
~0.5v = Lambda 1= 14,7 delar luft och 1 del bränsle vilket är mitt i mellan låg förbrukning och hög effekt. Däremot är det när värdet pulsar kring Lambda 1 som katalysatorn fungerar som bäst, det är därför sondens utsignal ser ut som den gör.

Under hög/full belastning så ska värdet ligga på minst ~0,6-0,8v för att du ska vara säker på att det inte går för snålt.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #727 skrivet: februari 18, 2009, 18:30:12 »
Optimala blandningen för mest effekt så klart!.. hallå frej!! =)  ;D

har hela tiden trott från ditt första inlägg i min tråd (ang lambda) att 0.5v var det optimala vid fullt pådrag..men så verkar ju inte fallet vara?

citat av dig frej: "En smalbands lambdasond visar i stort sett bara snålt eller fett, snålt = 0 volt, fett = ca 0.5-0.8 volt.

För att kontrollera/justera bränsleblandningen gör såhär:
Kör fullgas och skruva upp bränslet tills att spänningen från sonden aldrig går under 0,5 volt under acceleration, skruva sen ned tills du hamnar under 0,5 volt och sen skruva upp lite tills du ligger med knapp marginal ovan 0,5 volt igen. Då har du ungefär rätt blandning.
Belasta aldrig motorn när du ser att spänningen från sonden försvinner = snål blandning = spikning under belastning = motorhaveri, i bästa fall blåst topplockspackning."


nu har jag forskat lite för mig själv och kommit fram till detta:
"Då man trimmar/ställer upp tändning osv, vill man hellre få ut maximal effekt istället för maximal förbränning, dessa två punkter är olika på skalan. Maximal effekt ligger på 1 del soppa och 12 delar luft (istället för 1 del soppa och 14 delar luft för bästa förbränning) Lambda blir då lite fetare, man brukar säga 0.86v är optimalt"

"Gemensamt för alla motorer är att en något fetare blandning ger den maximala effekten. För en sugmotor ligger detta på ett värde av 13-12 (AFR) och för en turbo motor mellan 12,5-11,5 (AFR) vid fullt laddningstryck. 0.8 - 0.9volt ut anses som bra."

samt lite allmänt prat om etanolkonvertering och fullast med turbo --> http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic.php?t=3352&sid=f82c80ac20b0c016fd81d35f5f1f0ab5



Denna research kan man ju sammanfatta som att min vers 3 stämmer ypperligt o att jag åkt omkring med optimal blandning istället för optimal effekt?? =) haha doh!   :P

så jag kan fortsätta bygga vidare på min lambdamätare o "mappa" om efter den sen.. ?  :D

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #728 skrivet: februari 18, 2009, 20:27:10 »
intressant läsning du bjuder på och skön film som gör att man blir körsugen :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #729 skrivet: februari 18, 2009, 20:34:12 »
Optimala blandningen för mest effekt så klart!.. hallå frej!! =)  ;D

har hela tiden trott från ditt första inlägg i min tråd (ang lambda) att 0.5v var det optimala vid fullt pådrag..men så verkar ju inte fallet vara?

citat av dig frej: "En smalbands lambdasond visar i stort sett bara snålt eller fett, snålt = 0 volt, fett = ca 0.5-0.8 volt.

......................

Denna research kan man ju sammanfatta som att min vers 3 stämmer ypperligt o att jag åkt omkring med optimal blandning istället för optimal effekt?? =) haha doh!   :P

så jag kan fortsätta bygga vidare på min lambdamätare o "mappa" om efter den sen.. ?  :D

Nu har du hittat rätt! Beror ju precis vad man vill mappa. Det jag brukar lägga mest energi på är att få till svenssonkörningen. Vid fullgaskörning ser jag bara till att lambdan inte slocknar och att den inte får FÖR mycket soppa. Med din lambdamätare kommer du ju bara kunna se fullgaskörningen, allt annat blir "svart". Men du har ju inga större möjligheter att mappa nåt annat heller..

Sen har jag läst mycket om hur man ska tolka lambdasondens signal och de allra flesta säger att du kan se snålt/fett och optimalt(lambda 1) om den växlar mellan snålt/fett konstant. Andra lägger upp fina tabeller på hur mycket en exakt spänning motsvarar i AFR. Det sistnämnda kan man glömma om man får tro den stora massan som säger att smalbandslambdan inte går att använda som bredbandslambda..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #730 skrivet: februari 18, 2009, 20:38:57 »
jo det är nog som du säger.. men iom att signalen antingen visar fett eller snålt.. så när man kopplar in digital voltmeter (som "medelvärdesmodullerar" automatiskt) så får du ju ett värde att gå på.. i detta fall 0.5 för svensson och lite fetare för fullast =).. jeje

men då bygger jag vidare på min mätare... men kanske ska fixa extra uttag så jag smidigt kan koppla på den digitala mätaren för att se så svenssonkörningen lirar oxå när jag mappat fullast =)..?

Tack munken! kul att höra! =)


PS: ska sätta mig med filmen nu ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #731 skrivet: februari 18, 2009, 21:18:36 »
men då bygger jag vidare på min mätare... men kanske ska fixa extra uttag så jag smidigt kan koppla på den digitala mätaren för att se så svenssonkörningen lirar oxå när jag mappat fullast =)..?

PS: ska sätta mig med filmen nu ;)

Jo gör du ett extra uttag direkt.

Kul med film  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #732 skrivet: februari 19, 2009, 11:54:28 »
japp jag får göra det! =)

hoppas ni gillar lite film iaf... är ju inte så gott om det här på forumet!

 ;D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #733 skrivet: februari 19, 2009, 23:10:43 »
FILMTAJM!!! =)

kommentarer är inte överflödiga.. eh

http://www.garaget.org/video/rkafsfpkww5x
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #734 skrivet: februari 19, 2009, 23:19:17 »
J#vlar vad kul det såg ut  :D Nästa vinter ska jag också åka 360 turbo  8)
"don't buy it if you can build it!"

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #735 skrivet: februari 19, 2009, 23:22:48 »
haha det är skoj så in i #¤%&/!! =) du får vi köra 300power israce! =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #736 skrivet: februari 19, 2009, 23:24:15 »
FILMTAJM!!! =)

kommentarer är inte överflödiga.. eh

http://www.garaget.org/video/rkafsfpkww5x

Wow, tack för den! Såg kul ut  :P

Snyggt rattat och snyggt klippt!
Skönt dumpljud & skön musik i lagom mängd.

Rätt att brorsan fick prova på, har inte körkortsåldern inne annars eller? Rattade ju på fint han med!

Hur hade du fäst kameran i baksätet?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

MadOla

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #737 skrivet: februari 19, 2009, 23:57:09 »
Hallå boys!
Har läst igenom hela tråden och bara myser :)
Är inne på min 4:e 360 nu och har äntligen fått tag på ett riktigt fint exemplar så nu ska det trimmas  :P
Har inhandlat en kkk k27 och beställt megasquirt II, ska börja svetsa grenrör till helgen!

Tips mottages gärna!

Tänkte köra din variant med fjädring och dämpare oxå.

Tack för en riktigt nice tråd!

Fredrik Forsberg

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1045
  • ofcourse, it´s German
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #738 skrivet: februari 20, 2009, 06:20:11 »
Snygg film!  8)
Fredrik´s Speedshop -> http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5758.0

Tack Peter Schmidt för hjälpen!

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #739 skrivet: februari 20, 2009, 10:13:38 »
Kul att ni tycker om lite buskörning!! =)

Frej: näe då bror min är 18 o kör den andra röda 360in som är med på lite hörn =).. så kan kan köra han med.. men det är såååå stört stor skillnad att köra min än en vanligt bakhjulsdriven bil..

byggde en ställning till kameran i baksätet.. satt riktigt bra där! dock bländade snön så mycke som ni kanske såg..så blev inte så mycket av det utanför vindrutan =/.. ska justeras till nästa gång!!

MadOla: kul att den har hjälp dig!! =) härma på bara, (bara du inte åker ifrån mig ;D )

Tack fredde!!
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #740 skrivet: februari 20, 2009, 10:58:40 »
Såg kul ut dedär!  ;D Å bilen verkar hålla bra verkar det som.  :)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #741 skrivet: februari 20, 2009, 11:02:49 »
mycket underhållande! =) bilen håller förvånadsvärt bra!! =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #742 skrivet: februari 20, 2009, 11:24:50 »
If you dont brake parts you dont have enough power  8)
"don't buy it if you can build it!"

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #743 skrivet: februari 20, 2009, 11:38:51 »
If you dont brake parts you have buildt it correct?  ;D
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #744 skrivet: februari 20, 2009, 11:54:09 »
Ha ha  ;D
"don't buy it if you can build it!"

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #745 skrivet: februari 20, 2009, 18:02:05 »
Kul att ni tycker om lite buskörning!! =)
Få skulle tycka det där var tråkigt om de fick prova på! Bildåre eller ej  ;)

Citat från: zyklon
Frej: näe då bror min är 18 o kör den andra röda 360in som är med på lite hörn =).. så kan kan köra han med.. men det är såååå stört stor skillnad att köra min än en vanligt bakhjulsdriven bil..
Åh, glömde Åkeson.. var för övrigt ballt med 2 jagande 360 på isen i bild samtidigt!

Citat från: zyklon
byggde en ställning till kameran i baksätet.. satt riktigt bra där! dock bländade snön så mycke som ni kanske såg..så blev inte så mycket av det utanför vindrutan =/.. ska justeras till nästa gång!!
Kanske blir bättre om du bara filmar snön och inte mörka kupén, så att kameran inte balanserar efter det mörka!? Fast var ju underhållning att se dig ratta som tusan med  :D
Kul med baksätesställning  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #746 skrivet: februari 20, 2009, 20:01:52 »
Är det inte så peter??? ;)

Frej: jo det är nog så.. dock hade bror petat på inställningarna så hade nog fungerat annars =)..
tycker det blir mycket bättre ju längre bak kameran är..ser man vinkeln på "sladdarna" bättre =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #747 skrivet: februari 20, 2009, 22:00:53 »
tycker det blir mycket bättre ju längre bak kameran är..ser man vinkeln på "sladdarna" bättre =)

Jo så är det ju, "känns" inte att det sladdar om man inte har nåt i bilen att relatera till.
Nåt jag gillar med japanska driftingfilmer är när de filmar från en framskärm och bakåt så att man ser framhjulet jobba och resten av bilen sladda  :P
Funkar från bakskärm och framåt med..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #748 skrivet: februari 21, 2009, 11:37:34 »
hehe japp! har en sån sugpropp..så funderar på o testa det där någon gång.. vill ju bara inte att kameran ska flyga iväg o bli skrot =( studsar ju en hel del på isen ...  ::)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #749 skrivet: februari 21, 2009, 11:39:13 »
hehe japp! har en sån sugpropp..så funderar på o testa det där någon gång.. vill ju bara inte att kameran ska flyga iväg o bli skrot =( studsar ju en hel del på isen ...  ::)

Usch nej, får säkra kameran så att den inte trillar av ifall sugproppen släpper. Med säkerhetslina typ, och stötsäkrad kamera.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #750 skrivet: februari 21, 2009, 15:08:05 »
hehe sån vinkel blir det på nästa sierrafilm ;) Köpte billig kamera till sånt här.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #751 skrivet: februari 21, 2009, 18:49:46 »
det väntar vi på du =)!!!
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #752 skrivet: februari 22, 2009, 21:08:54 »
Tyvärr så kommer det inte bli någon mer sierrafilm denna vintern, Kom ca 100 meter från min lägenhet idag och där högg det till och all drivning var förlorad. Har inte undersökt så noga men kardanen har släppt och orsaken verkar vara att utgående axel i lådan har gett sig. Så då får det bli att filma lite volvofilmer i sommar istället.

Ursäkta för totalt OT

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #753 skrivet: februari 23, 2009, 15:23:48 »
hehe lugnt!! illa att skiten ska pajja i filmtider!! fixa iordning volvon nu o ut me kameran ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Micke S

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 259
  • Brett är bra ... ännu bredare är bättre ..
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #754 skrivet: februari 23, 2009, 16:50:10 »
haha det är skoj så in i #¤%&/!! =) du får vi köra 300power israce! =)

Får man vara med om man har fyrkrafs.???   ;)
-----------------------------
Micke S
360 Turbo 4x4 [vit]

360 Coupé [blå]
B230F
530 topp
ENEM V16 kam
Insprutning

Svetsad diff
Dubbla bladisar bak
Ställbara fjäderben fram

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #755 skrivet: februari 23, 2009, 19:36:45 »
skaffa en atc3k kamera.
monteras behändigt på buren =)
eller hjälmen. =)
360 Hybrid MKII

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #756 skrivet: februari 23, 2009, 22:22:20 »
jo dom kamerorna e bra skit =)

klart du får va med, me fyrkrafs =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #757 skrivet: februari 26, 2009, 11:36:17 »
håller på o smider planer för en vers 3.0 av min lilla busvolvo.. men undertiden ni väntar på den informationen får ni kolla på lite kostverk ja pillat med i helgen =)

soo long
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

R_H_D_F

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #758 skrivet: februari 26, 2009, 14:53:33 »
nice:D
Turbo = Real Power

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #759 skrivet: februari 26, 2009, 17:08:02 »
spank U =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..