update!
Påsken har inneburit ledighet för mig och jag har försökt att vara flitig i garaget. Har under veckan hunnit göra klar med karosserijobbet som flytten av hjulhusen innebar. Nå så J-l tråkigt och helt ärligt så har jag genat i kurvorna rejält. Spackel och färg! Har aldrig varit svag för pust och studs. Hellre en rejäl patina och en överraskning när man trycker på gaspedalen.
Vidare har jag kollat vinklarna mellan motorpaket och bakaxel, igen.
Och kollat så att huven gick igen med motorn så pass högt i chassit. Funkade fint och nu börjar man se att det är en bil man håller på med...
Måttbeställda drivaxlarna är på G från USA. Blev Strange Hi-Tuf 31-spline axlar för dragracing. En milstolpe!!
Hade ju ett mål med ett rullande chassi till påsk....snart....
Nästa inköp blir en kardan. Satsar på "bulletproof" och valet landar på en 3" Promod kardan med 1350 knutar. Rejäla grejer, men å andra sidan så behöver jag inte titta åt den mer efter installation.
Avslutningsvis har jag jobbat vidare med att få till rätt drivmönster mellan kronhjul och pinjong. Alltså vad tidskrävande! Får hjälp av en person via Sävar turbo forum.
/M