Ja, jag får väl lov att uppdatera tråden lite nu, det är ju bara ca 9 månader sen sist.
Bilen skruvades ihop och besiktades utan anmärkningar i juli.
Sen dess har den bara gått bra, och det gör den fortfarande.
Har tänkt att det ska bli lite mera fart i den tills nästa sommar, så jag har besökt kullke och hämtat lite speedparts.
Hämtade ett block samt turbo och grenrör och lite övriga smådelar. Har tänkt använda mig av en 530 topp jag haft liggandes, men den har tydligen fått en liten skada på en ventil och ventilsätet av att ligga utomhus en vinter
Vad tror ni om den, kan det gå att slipa in ventilen eller ska jag ta en annan topp? Ska plocka isär den i veckan och se hur det ser ut.
Detta blir första gången jag skruvar med turbogrejjer så jag lär behöva all hjälp jag kan få, så allt är välkommet.
Bild 1: Ett stycke B19 block som borrats till 92mm, dvs. samma som B21. Innehållet från en B21et. Stakarna är viktade i samband med borrningen. Nya lager kolvringar och tätningar.
Bild 2: En utbytesturbo från en 940? Står Turbotech 5003630 och 465115-9001 på den. Enligt
http://www.turbo-product.com/Volvo/ hör den till turbofamilj TB0368. Vad nu det då betyder
Någon som vet mera?
Bild 3: Bild på rostad ventil samt säte.