Författare Ämne: Gjuta en Nolla?  (läst 36548 gånger)

Dan.P

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
Gjuta en Nolla?
« skrivet: augusti 08, 2006, 23:33:13 »
Har lastat i en B230 i min 87a 360 nu, hittade en motor från 1990 som verkar knappt gått någonting alls. Helt klart nöjd med motorbytet man undrar ju varför inte Volvo sålde dessa bilar med denna motor.
Men det är ju klart ovloV var väl rädd för den "flygande holländaren", dem var ju rädda på tävlingsbanorna därför ingen sponsring.......nåväl.

Det jag har kvar är en 3bars tryckregulator + V-kammen o lite annan justering av insprutet....analoga sprut äger ingen "limp home" som stör :)

Min fråga till er 300 freaks där ute är om någon kan tänka sig att gjuta av en nolla så man kan byta 3an i B230 till en nolla.
Är lite nojjig över SBP fan orka byta till 200an(som ligger i en container) innan varje besök hos SBP.

Skulle kunna tänka mig någonting i tenn eller liknande och sen bara limma fast halva 0an vid halva 3an o vips har man fått en B200a.

Vad tror ni gubbs?


Edit: ligger tråden fel så bara flytta på den :)
« Senast ändrad: augusti 08, 2006, 23:35:07 av Dan.P »

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #1 skrivet: augusti 08, 2006, 23:48:40 »
slip bort merket, og bank inn B200 :)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Dan.P

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #2 skrivet: augusti 08, 2006, 23:58:33 »
Svårt att banka in någonting som sticker ut  ::)   ;) :)

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #3 skrivet: augusti 09, 2006, 17:39:58 »
slipa bort merket..
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


hasse66

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #4 skrivet: augusti 09, 2006, 20:31:17 »
ja slipa bort lacka sen motorblocket då bryr dom sej inte för dom vill inte skrapa lacken för då kan du kräva dom på ersättning detta har jag luskat fram  men gör ett snyggt jobb då bryr dom sej inte  sen ska du ha låga värden när du åker in så inte det avslöjar motor bytet


   lycka till  hasse
360 turbo forever

Dan.P

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #5 skrivet: augusti 10, 2006, 00:03:55 »
ja slipa bort lacka sen motorblocket då bryr dom sej inte för dom vill inte skrapa lacken för då kan du kräva dom på ersättning detta har jag luskat fram  men gör ett snyggt jobb då bryr dom sej inte  sen ska du ha låga värden när du åker in så inte det avslöjar motor bytet


   lycka till  hasse

Hmmm.....ingen dum ide :)

Och låga värden går alltid att ordna, får väl avlägga rapport i december.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #6 skrivet: augusti 10, 2006, 21:50:38 »
Jag har haft planer på detta länge, jag tror att jag skall slipa ned 3:an, sedan bygga upp ytan med lämligt material för att sedan slipa fram en nolla med dremel eller liknande, mycket pill säkert men skulle va tufft om det blev perfekt så man kan köra in till SBP utan problem!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Dan.P

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #7 skrivet: augusti 10, 2006, 23:46:49 »
Jag har haft planer på detta länge, jag tror att jag skall slipa ned 3:an, sedan bygga upp ytan med lämligt material för att sedan slipa fram en nolla med dremel eller liknande, mycket pill säkert men skulle va tufft om det blev perfekt så man kan köra in till SBP utan problem!

Eller varför inte pressa lera mot nollan och sen hälla tenn eller bly i formen man får.
På med lite lim av bättre sort o sen valfri färg.

Hehe.....
Det var ju enklare än vad jag tänkte mig från början  :)  eller så låter det bara enklare  ;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #8 skrivet: augusti 13, 2006, 19:30:14 »
Jag har haft planer på detta länge, jag tror att jag skall slipa ned 3:an, sedan bygga upp ytan med lämligt material för att sedan slipa fram en nolla med dremel eller liknande, mycket pill säkert men skulle va tufft om det blev perfekt så man kan köra in till SBP utan problem!

Eller varför inte pressa lera mot nollan och sen hälla tenn eller bly i formen man får.
På med lite lim av bättre sort o sen valfri färg.

Hehe.....
Det var ju enklare än vad jag tänkte mig från början  :)  eller så låter det bara enklare  ;)

Det lät mycket smidigare än min ideé!
Tennsoldater har man ju gjutit så det ska nog bli en baggis det här  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #9 skrivet: augusti 30, 2006, 12:46:27 »
eller skit i det för jag har alldrig haft några problem när jag bes Fjabbens 360 med b230 i

annars är det smidigaste att bara slipa bort märket och måla på lite färg
jag vet inte men jag har sett ett antal volvos utan någon betäkning på motorn och då är det ingen som har varit där å filat så varför skulle det inte gå på din
Bra, bättre, bredast

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #10 skrivet: augusti 30, 2006, 17:35:43 »
hvorfor ikke bare registrere den med 2.3 liter da?!
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #11 skrivet: augusti 30, 2006, 19:09:31 »
hvorfor ikke bare registrere den med 2.3 liter da?!
Det går inte, då måste bilen klassas som Amatarbyggt/ombyggt fordon och för att få klassa den som det måste man byta bromsar/motor/drivlina och nåt mer.. och dyrt är det!
Inget alternativ i Sverige.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Dan.P

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #12 skrivet: augusti 30, 2006, 23:49:11 »
Och Volvo har slutat med skriva ut intyg att bilen klarar en viss effekt.
För annars så skulle man kunna hänvisa till dem Italienska 360s som såldes med turbo.

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #13 skrivet: september 02, 2006, 18:34:59 »
Jag ska besikta först med 200.. sen i med 234an..  å köra med den i ett år. ta problemen när de kommer.
KOmmer dock byta ut skivorna samt beläggen mot ventilerade diton.
360 Hybrid MKII

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #14 skrivet: september 02, 2006, 21:16:45 »
Jag ska besikta först med 200.. sen i med 234an..  å köra med den i ett år. ta problemen när de kommer.
KOmmer dock byta ut skivorna samt beläggen mot ventilerade diton.

Ventilerade belägg? Det vill jag se  :)
(tror SBP ger blanka f-n i om skivorna är ventilerade eller ej med en 16v spis under huven, ursäkta min pessimistiska tankegång)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Dan.P

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #15 skrivet: september 02, 2006, 22:13:32 »
Jag ska besikta först med 200.. sen i med 234an..  å köra med den i ett år. ta problemen när de kommer.
KOmmer dock byta ut skivorna samt beläggen mot ventilerade diton.

Ventilerade belägg? Det vill jag se  :)
(tror SBP ger blanka f-n i om skivorna är ventilerade eller ej med en 16v spis under huven, ursäkta min pessimistiska tankegång)

Satsar en femma på FREJ.
Om nu inte Readhead har turen att hitta en blind besiktningsman...... ;)

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #16 skrivet: september 03, 2006, 00:10:25 »
Det er hesteantallet det kommer ann på, altså du kan ha 140 hk uten å gjøre noenting. Over det, er det opp til SFRO, om de kan godkjenne din bil.
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Dan.P

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #17 skrivet: september 03, 2006, 00:26:59 »
Det er hesteantallet det kommer ann på, altså du kan ha 140 hk uten å gjøre noenting. Over det, er det opp til SFRO, om de kan godkjenne din bil.

Det finns inte en sune att man kan komma igenom SBP med en 360 o 16v topp.
Läste någonstans på ett svenskt Volvoforum där någon inte klarade SBP med en annan BTR.

Det var ändrat från originalutförandet var orsaken till 2an.
« Senast ändrad: september 03, 2006, 00:30:29 av Dan.P »

Haak

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #18 skrivet: september 03, 2006, 00:27:54 »
Det er hesteantallet det kommer ann på, altså du kan ha 140 hk uten å gjøre noenting. Over det, er det opp til SFRO, om de kan godkjenne din bil.
Det er i Norge...

zlobban

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 292
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #19 skrivet: september 03, 2006, 01:13:13 »
Det där är en djungel, men man kan ju alltid besikta den som ombyggt fordon om man vill vara absolut laglig. Men då får ju inte motorn vara över 140hk å 170Nm i vrid. Läste i SFRO:s bygghandbok att för bilar med manuell växellåda *gäller max motor varvtal 117 r/s*. Det är ju drygt 7000 rpm.
Vet inte om det menas att effekten ska mätas där, eller om den inte får varva mer.

Å andra sidan har jag besiktat en 140 med dubbla Weber 45 som vi bankat ner innerskärmen på för att få plats med trattarna. Det såg ut som kriget under huven å ingenting var original.
Han pekade bara på ett stag å sa: Det är bra att ni satt fast motorn ordentligt, pojkar.
- Blankt papper.

Dan.P

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #20 skrivet: september 03, 2006, 02:11:51 »
Jo men en 140 är annorlunda.
Där finns det papper från Volvo vad det gäller effekten.

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #21 skrivet: september 11, 2006, 09:59:33 »
dom ja har snackat med sa att det ska inte vara svårt att få igenom den om det är seriöst.

Dom kan dock påpeka att den ska vara omreggad innom ett år(fast det är 10 dagar efter bygget färdigställdes som det ska vara gjort)

En kompis hade tydligen åkt på det när han plockade ner en rallycross motor i en 240..

Läs här:
http://www.sfro.com/lathund.bil.html
« Senast ändrad: september 11, 2006, 10:03:37 av Redhead85 »
360 Hybrid MKII

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #22 skrivet: september 12, 2006, 22:22:43 »
dom ja har snackat med sa att det ska inte vara svårt att få igenom den om det är seriöst.

Dom kan dock påpeka att den ska vara omreggad innom ett år(fast det är 10 dagar efter bygget färdigställdes som det ska vara gjort)

En kompis hade tydligen åkt på det när han plockade ner en rallycross motor i en 240..

Läs här:
http://www.sfro.com/lathund.bil.html

Enligt lagtexten ska det ju bara inte gå. Dock om man har tur kan man ju som sagt klara sig ett tag  ;)

Osis för mig som vill stoppa rallycrossmotor i en 360 då  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #23 skrivet: september 14, 2006, 22:48:06 »
Det er jo ikke noe problem å godkjenne 360 med opp til 140 hester da... Uten å gjøre noe med bremser..
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #24 skrivet: september 14, 2006, 22:52:20 »
hvorfor ikke bare registrere den med 2.3 liter da?!
Det går inte, då måste bilen klassas som Amatarbyggt/ombyggt fordon och för att få klassa den som det måste man byta bromsar/motor/drivlina och nåt mer.. och dyrt är det!
Inget alternativ i Sverige.

Så ikke dette svaret.

Her i Norge er det inget problem å godkjenne 300'n med opptil 140 hester, det er det Volvo har godkjent bilen til. Uten å bytte bremser.
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Ingo

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #25 skrivet: september 15, 2006, 22:14:23 »
Äre nån som låtit gammelmormor eller någon annan änglalik person åka te SBP, bryr dom sig ens om att kolla då??? De öppnar väl kanske huvven å kikar lite men inte läser de väl m-bet iaf, de har ja svårt att tro?? Överhuvudtaget måste det va bättre att låta en äldre person, typ föräldrar, åka å besiktiga ens bil så man slipper SBP:s fördommar om att våra bilar är i sämre skick än andras..

Dan.P

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #26 skrivet: september 16, 2006, 22:49:02 »
Äre nån som låtit gammelmormor eller någon annan änglalik person åka te SBP, bryr dom sig ens om att kolla då??? De öppnar väl kanske huvven å kikar lite men inte läser de väl m-bet iaf, de har ja svårt att tro?? Överhuvudtaget måste det va bättre att låta en äldre person, typ föräldrar, åka å besiktiga ens bil så man slipper SBP:s fördommar om att våra bilar är i sämre skick än andras..

Toppen från en B234 täcker ju typ hela motorrummet så även om ol' granny åker till SBP kan inte tjänstemannen missa detta. Och skulle han göra det vore det nästan läge för en anmälan.

Vad skulle han då släppa igenom....typ vad som helst.
« Senast ändrad: september 16, 2006, 22:49:24 av Dan.P »

hasse66

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #27 skrivet: september 17, 2006, 17:53:25 »
hoppla boys!!!!

nu gör vi så här  gör jobbet seriöst så det syns att det inte bara är bus då brukar dom vara lite mer tillmötes gående med lite av varje men kommer du med en rostig bil som knapt ser hel ut mellan hålen  ja då får du stora problem även med motorn men som sagt ska du göra det bra så gör det bra det ger mer till baka när besiktning  skall till

ha gärna lite bilder på förstärkningar  bromsar mm det säger att du tänker på säkerheten då blir dom glada när du visar att du gjort det seriöst  det går men man ska inte chansa om man inte vill gå hela vägen detta svar fick jag från tekniska  avdelningen på   SPB i  örebro  så om ni vill gå upp i effekt så ta även med bromsarna samt karossen i beräkningarna samt   TA JÄVL MKT KORT PÅ JOBBET FÖR DOKUMENTATION!!  det betalar sej!!!  lycka till
360 turbo forever

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #28 skrivet: september 17, 2006, 20:11:38 »
hvorfor ikke bare registrere den med 2.3 liter da?!
Det går inte, då måste bilen klassas som Amatarbyggt/ombyggt fordon och för att få klassa den som det måste man byta bromsar/motor/drivlina och nåt mer.. och dyrt är det!
Inget alternativ i Sverige.

Så ikke dette svaret.

Her i Norge er det inget problem å godkjenne 300'n med opptil 140 hester, det er det Volvo har godkjent bilen til. Uten å bytte bremser.
Citera

Detta med att byta bromsar/motor/drivlina har inte med effekt att göra i detta fallet, det är kraven som ställs på att FÅ REGGA som amatörbyggt.. man får inte det om man inte byggt om tillräckligt mot vad som är original
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Re:Gjuta en Nolla?
« Svar #29 skrivet: april 03, 2008, 01:42:26 »
Jag har haft planer på detta länge, jag tror att jag skall slipa ned 3:an, sedan bygga upp ytan med lämligt material för att sedan slipa fram en nolla med dremel eller liknande, mycket pill säkert men skulle va tufft om det blev perfekt så man kan köra in till SBP utan problem!

Nu har jag "gjutit" en nolla  8)
Det gick smidigare och snabbare än jag trodde att det skulle göra! Tog inte mer än nån enstaka timme totalt.
För att gjuta använde jag mig av "Hagmans Läckfixare" (Se bifogad bild) som används för att täta bränsletankar, kylare, rör mm.
Den tål bensin och olja samt värme över ca 170°!
Hade inget stålspackel hemma annars var tanken att köra med det. Men då hade det nog blivit tuffare att slipa fram formen, men inte mycket.

Arbetsordning:

  • Slipa ner 3:an så att den inte inkräktar på formen av en nolla
  • Putsa bort rost och lös färg så att gjutningen biter bra
  • Blanda till vad du nu ska gjuta med
  • Lägg på tillräckligt för att kunna få fram en nolla ur gjutningen
  • Vänta tills gjutningen härdat
  • Slipa och/eller karva med en dremel/kniv för att få fram den rätta formen. Tips: använd den befintliga nollan som förebild
  • Putsa eventuellt med fint sandpapper för att få den riktigt fina ytan och runda formen
  • Lacka

Bifogar ett gäng bilder på arbetet.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Gjuta en Nolla?
« Svar #30 skrivet: april 03, 2008, 01:43:30 »
Mer bilder
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Gjuta en Nolla?
« Svar #31 skrivet: april 03, 2008, 01:44:34 »
Kommer väl att få pilla lite med lacken så att det inte ser nytt och konstigt ut på nollan.
Ville inte lacka hela blocket annars hade det ju varit det bästa.


Sista bilderna:
« Senast ändrad: april 03, 2008, 01:46:11 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zlobban

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 292
    • Visa profil
SV: Gjuta en Nolla?
« Svar #32 skrivet: april 03, 2008, 02:09:18 »
Det vart ju alldeles skitbra! Hade tänkt slipa bort mina siffror & sedan låtsas som det regnar ifall nån skulle fråga. Typ så här: ::) Men det där såg så enkelt ut att till å med jag kanske orkar göra det.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Gjuta en Nolla?
« Svar #33 skrivet: april 03, 2008, 02:15:25 »
Det vart ju alldeles skitbra! Hade tänkt slipa bort mina siffror & sedan låtsas som det regnar ifall nån skulle fråga. Typ så här: ::) Men det där såg så enkelt ut att till å med jag kanske orkar göra det.

Haha kör på det här du! Jobbigt annars ifall du blir tvingad att gjuta tillbaka hela texten sen  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Gjuta en Nolla?
« Svar #34 skrivet: april 03, 2008, 03:30:53 »
 ;D ;D Skrattade i 10 minuter! ;D ;D "Gjuta en nolla"! ;D ;D Det gjorde du bra Frej, finns det inte fler nummer på blocket? :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

MrSniper

  • Medlem
  • Antal inlägg: 160
  • VOLVO = Vi Orsakar Landets Vildaste Orgasmer
    • Visa profil
SV: Gjuta en Nolla?
« Svar #35 skrivet: april 03, 2008, 10:29:12 »
mycket coolt  :D
Ursäkta stavningen men jag har Dyslexi.
Volvo 745 GL -90 Motor: B230F

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Gjuta en Nolla?
« Svar #36 skrivet: maj 04, 2008, 22:53:15 »
;D ;D Skrattade i 10 minuter! ;D ;D "Gjuta en nolla"! ;D ;D Det gjorde du bra Frej, finns det inte fler nummer på blocket? :) /Max

Jo det kom jag på efter att jag gjutit nollan, det är ju instansat B230 och en massa annat längst upp till vänster på blocket på insugssidan! Vet inte vad jag gör med detta.. lite pilligare då texten är pytteliten. Se bilder:
« Senast ändrad: maj 05, 2008, 00:42:23 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Gjuta en Nolla?
« Svar #37 skrivet: maj 08, 2008, 22:29:46 »
Dendär texten däljer du lätt med lite tjock motorfärg!  :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Gjuta en Nolla?
« Svar #38 skrivet: maj 09, 2008, 00:43:26 »
Dendär texten däljer du lätt med lite tjock motorfärg!  :)

Eller spackel+tunn motorfärg  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Max

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Gjuta en Nolla?
« Svar #39 skrivet: maj 09, 2008, 00:56:33 »
Jo det kom jag på efter att jag gjutit nollan, det är ju instansat B230 och en massa annat längst upp till vänster på blocket på insugssidan! Vet inte vad jag gör med detta.. lite pilligare då texten är pytteliten.

Vill man vara jättenoga, men det är väl för sent nu! Slipa hela kanten och överför B200-ans nummer! ;D :) /M
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.