Ikväll bytte jag brytarspetsar och justerade in dem, bilen gick faktisk lite sämre än tidigare pga det. Men vad jag förstått det som så måste tändningen ställas in när man byter brytarspetsar för tändningen är inställd för den gamla spetsen. Fettate även in kammen till brytarspetsen med pyttelite hjullagerfett och filtbiten som sitter inne axeln oljades in med motorolja, räckte med ca1ml om en det.
Monterade min elfläkt också. Var riktigt bra och helt sjukt hur mycket mer utrymme det blev framför motorn nu utan höfläkt och fläktkåpa
Först när jag körde till garaget med höfläkt så fick jag inte ens upp värmen i bilen (-20°C) men när jag skulle hem så kom motorn upp i temp mycket snabbare, var just till att motorn skulle komma upp i arbetstemp när jag körde upp på gården (-20°C då också). Så skillnaden är enorm mellan höfläkt och elfläkt
Kopplade in fläkten på en strömbrytare eftersom jag inte har en adapter till min termokontakt.
Märkte också att bilen blev mycket starkare på låga varv än tidigare men om det beror på elfläkten eller dem nya brytarspetsarna vet jag inte.
Slipade bort ärg från kontaktytorna på jordpunkterna och strömkablarna så ren metall kom fram. Märkte att lysena lyser mycket vitare nu, får ta och mäta upp dem någon dag och se hur mycket ström som kommer fram till lamporna nu.
Höfläkt och fläktkåpa borta. Kolla hur underbart mycket plats det blev nu
Höfläkt och fläktkåpa borta. Kolla hur underbart mycket plats det blev nu
Elfläkt monterad. Det är en 10" elfläkt från sportstolen.se, 51mm tjock så den tar inte mycket plats men var ändå endast 1cm kvar innan tjockaste punkten på fläkten skulle ta i fronten.
Strömbrytaren, perfekt placering. Stoppade den långt ner på kåpan för jag kom på att man skulle ta och stoppa en lysdiod där som lyser när fläkten är igång.
Förvärmarslangen monterad och där försvann all plats
Men är inte svårt att ta loss slangen så det gör inget
Färdigt!