Författare Ämne: 3-serien Utskrotningshotad enligt tidningen Klassiker  (läst 3313 gånger)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
3-serien Utskrotningshotad enligt tidningen Klassiker
« skrivet: mars 28, 2012, 01:27:17 »
Se bifogad bild på skannad artikel från okänt datum
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 3-serien Utskrotningshotad enligt tidningen Klassiker
« Svar #1 skrivet: mars 30, 2012, 12:34:27 »
Ja det är synd att 300-bilarna har fått så pass dåligt rykte fastän dem är riktigt bra :'(

Har upptäckt att den inte ens finns med på GCP.se :( Volvo har hänvisat mig dit varje de få gångerna jag letat original-reservdelar till min bil, men den finns ju inte ens med på hemsidan :-\
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: 3-serien Utskrotningshotad enligt tidningen Klassiker
« Svar #2 skrivet: mars 30, 2012, 22:24:47 »
Ja det är synd att 300-bilarna har fått så pass dåligt rykte fastän dem är riktigt bra :'(

Har upptäckt att den inte ens finns med på GCP.se :( Volvo har hänvisat mig dit varje de få gångerna jag letat original-reservdelar till min bil, men den finns ju inte ens med på hemsidan :-\
I Finland har 300 varit populära och haft rykte ungefär som andra bilar. Att de kanske varit mindre populära i Sverige beror antagligen kanske på att de inte är riktig volvo när de inte är byggda i Sverige  :-\

Att våra bilar inte finns med på GCP beror på ett avtal som Volvo har med Holländska staten, det fick jag iallafall till svar en gång när jag fråga GCP varför de inte har något till 300  :(

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 3-serien Utskrotningshotad enligt tidningen Klassiker
« Svar #3 skrivet: april 01, 2012, 21:03:50 »
Att våra bilar inte finns med på GCP beror på ett avtal som Volvo har med Holländska staten, det fick jag iallafall till svar en gång när jag fråga GCP varför de inte har något till 300  :(

Synd som F-n!
Då är frågan, finns det möjlighet att köpa via något som liknar GCP och finns i Holland eller annat land?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.