update
Jag får beklaga för att inte uppdaterat på länge men arbete på dagarna och fullskruvning i 345an på kvällarna tar tid
Men nu är bilen redo för Gatebil Mantorp, så om 1 Vecka blir det 90 mil söderut
just nu är det svårt att gå in på detalj och förklara allt för jag har arbetat så mycket med bilen. Så jag överlåter de till er att kommentera om ni är nyfiken på något.
Men utöver bygget med m90 låda, rörfront, bur, så blev det även i stort sätt ett nytt bränslesystem i skuffen. flyttade om tanken, dubbla 044 pumpar och en catch tank. Sedan byggde jag en brandlåda runt allt. dragkroken togs bort och nya fästen för kofångare bak byggdes, för att spara vikt. originallyktorna togs bort och jag formade plast istället som skruvades i fronten, sitter även en 18w ledstrålkastare bakom för att få något lyse. Det är faktiskt bättre än original
Motormässigt så blev det screampipe och en h-kam monterades med ställbart kamdrev, annars samma grejer. märkte varför spridarna bottnade i fjol, trots att jag rengjort alla an-ledningar noga blev de gummirester kvar som fastnade i bränslefiltret, så nu då jag byggde om bränslesystemet blev det ett nytt filter. så för 1 månad sedan mappade jag och polaren Isak körde, så nu varvar jag 6000rpm 85% dutycycle på 0,5 bars ladd. Fullt ladd 3000rpm. Är riktigt imponerad på va de skottar på efter 4000rpm helt sjukt, så efter Mantorp blir det nya spridare å mer ladd för att se vad motorn går för. Än så länge spinner den 2an och en bit på 3an vid fullgasväxlingar rakt fram.
H-kammen får verkligen grejerna att snurra bra, går inte att jämföra med A-kammen. med A-kam så var det laddtrycket som sköt på, nu ere först laddtrycket då tycker man att bilen går bra, sen kommer man in i effektregistret på H-kammen å de drar nå grönjävligt. faktiskt så pass att jag fortfarande är obekväm i bilen och blir lite skakis
Men man vänjer sig väl
Får slänga in lite bilder