Angående fälgarna så vet jag ärligt talat inte vad det är för nått, men det är 15"x8" 4x100, ET nånstans runt 35-40 så det är lite tajt runt hjulhusen
Hade de vart i bättre skick så hade jag nog hellre sett dem på en raket på gatan, men bromsarna har vart problem på den så det har hamrats friskt med hammare på dem för att få bromsarna att släppa, så det blir nog drivhjul på nån kul tävling. =)
Har grejjat bromsar hela dagen idag, av nån anledning gick det inte att lufta bakbromsarna.
Nu såg hela systemet ut som nått frankenstein skulle vart stolt över, och med tanke på hur det gick i fredags när jag höll på så blev det at renovera ALLT.
började med att ta isär slavcylindrarna bak, inspekterade loppen och hittade massa gojs, dock inte rost.
Blåste ur alla bromsrör med tryckluft och fick fram svarta "maskar" ur de bakre...misstänkte att det var gummi, och det besannades när jag försökte blåsa rent bromsslangen som det var tvärstopp i.
åkte på vinst och förlust upp till Biltema och handlade allt utom just bromsslang
...
hittade dock en flong ny slang i en låda i garaget, förvisso till en 740 frambroms, men det gick att lösa. ( se bild)
passade på att plocka isär reducerventilen och huvudcylindern och inspektera skick, men det såg bra ut så det fick sig en enkel rengörning.
mitt i allt kom jag på att jag vill ha massor med broms bak så jag kastade helt sonika bort reducerventilen och monterade direkt på huvudcylindern.
Lättade lite passagerardör, sorgligt nog hade någon vart där före och plockat bort krockbalken, så jag får försöka hitta en ersättare till den senare.
la till en bild på den stummade växellådan när jag ändå höll på.
..må gött