Författare Ämne: KÖPA PLATT-TV!?  (läst 9145 gånger)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
KÖPA PLATT-TV!?
« skrivet: augusti 23, 2012, 00:56:15 »
Hej alla TV-nördar.

Nu är frugan trött på alla tjock-TV:s jag släpar hem gratis eller billigt vartefter de havererar så nu ska det bli modernt stuk på apparaten!  ;D

Någon som kan tipsa om märke/modell som man ska köpa eller inte köpa?

Så här långt har jag kommit på kravlistan men säg gärna emot om det är något galet:

- LED-teknik för låg energiförbrukning och värmestrålning
- 37 till 42 tum för att passa vårt vardagsrum
- Full HD, finns det nåt annat?
- Ska väggmonteras för att kunna vridas/vinklas pga. att soffan inte står exakt mitt för TV:n pga. vardagsrum med många dörrar och fönster så det är svårmöblerat.

- Inbyggd boxer inget krav då vår externa boxer med hårddisk funkar fint och TV-bänken får vara kvar.
- Får gärna läsa x-vid/divx från USB/SD men inget krav då vår DVD-spelare redan gör detta galant.
- Får gärna kunna ansluta till internet via Wifi
- Får gärna streama från andra enheter i hemmet (DNLA)

Efter att ha läst lite på "teknikhemmet" så känns det som att allt lullull kan man hoppa över.

Något jag undrar över är uppdateringsfrekvensen eller vad det kan kallas på en TV, förr fanns ju 100Hz:are men nu skryter vissa tillverkare om 600Hz  ???
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Malheus

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 661
  • Frässpottfnys
    • Visa profil
SV: KÖPA PLATT-TV!?
« Svar #1 skrivet: augusti 23, 2012, 17:14:38 »
Jag har en LG skärm ifrån 98 som funkar utmärkt än..ifall det skulle hjälpa dig igenom märkesträsket |3
Började med fyrklöver och stannade.
Alfa Romeo 159 TBI -10
Volvo 343 Variomatic -83
SpreadTheColour!

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: KÖPA PLATT-TV!?
« Svar #2 skrivet: augusti 23, 2012, 18:27:03 »
Ifall du har wlan eller internet-tv som krav tycker jag du ska prova på hur det fungerar i butiken. Tycker det verkar vara väldigt halvfärdiga och buggiga lösningar idag.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: KÖPA PLATT-TV!?
« Svar #3 skrivet: augusti 23, 2012, 22:05:20 »
Ifall du har wlan eller internet-tv som krav tycker jag du ska prova på hur det fungerar i butiken. Tycker det verkar vara väldigt halvfärdiga och buggiga lösningar idag.

Nej det är inte ett krav och som jag skrev ovan så verkar det inte som att tekniken är mogen så man kan lika gärna strunta i allt lullull och koncentrera sig på att TV:n ska vara en bra TV och inte multimediacentral!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.