Nu så har jag varit på XP-M och pillat lite med 345an
Det första jag gjorde vara att kolla förtändningen för att kanske hitta varför motorn rycker och har sig på låga varv och vill till att starta baklänges när jag kallstartar med startgas.
Och det var ju inte så konstigt till att motorn gick som den gick, av någon orsak så har fördelaren vridit sig till så mycket förtändning som möjligt. Förtändningen låg på 35° vid 1000rpm
Så vred ner den till just under 20° så nu går motorn mjukt och fint
Sen tog jag och lackade på sidorna av bilen med Hagmans signalblå i ett försök att rostskydda lite. Lackade med zinkfärg i Mars månad men det ser förjävligt ut. Nu ser det något bättre ut med signalblått så får vara så fram till dess att jag ska rostlaga och lacka om bilen.
Sidan lackad signalblå. Riktigt snyggt
Och det sista jag gjorde var att koppla in en 1,5L spolarvätskebehållare från Biltema som jag tänkte ha BF95 i och använda när jag ska kallstarta bilen. Får se imorgon om det fungerar så som jag tänkt
Satte fast spolarbehållaren på luftburken just bredvid oljestickan. Var enda stället jag hittade att fästa den på, eller ja finns plats på andra sidan motorn men känns inte bra att ha en behållare med bensin så nära grenrör/avgasrör
Förhoppningsvis så tar det inte eld när jag har behållaren på sin nuvarande plats.
Så här sitter behållaren fast i luftburken.
Där sitter behålleren, man ser även slangen som går till munstycket och sladdarna. Hoppas slangen och pumpen är bensintåliga
Den röda återfjädrande brytaren är till spolarpumpen som ska pumpa soppa och på-av-switchen är till elfläkten.
Ett stycke munstycke med gummimellanlägg och mutter (satte ett på varje sida, egentligen är det bara ett mellanlägg för varje munstycke).
Borra ett hål
[imghttps://dl.dropboxusercontent.com/u/109083154/IMG_0042.JPG[/img]http://Dra dit spolarmunstycket
Och så här fint sitter munstycket
Det var allt för denna updaten, återkommer med hur bra kallstartssystemet fungerar imorgon. -10°C är väl lagom kallt att testa kallstart i