Den här helgen vart det en update, blev inte mycket gjort dock.
Fick mina ventiltätningar redan innan förra helgen men hade då fullt upp med att finputsa min Corrado för att ta lite annonsbilder.
Men nu i helgen tänkte jag ta och byta ventiltätningar och ventilfjädrar.
Slängde upp toppen på arbetsbänken och plockade ut en insugsventil, tryckte dit den nya ventiltätningen och hämtade sen mina nya hårdare ventilfjädrar för montering.
Upptäckte då att dom nya fjädrarna är nästan dubbelt så stora så var bara att ge upp för helgen och maila folkraceshopen igen
Sen råkade jag även köpa en mig 95as BMW E36 316i Compact förra Fredagen. En arbetskollegas svärfar kom in på torsdag på lunchen och ville ha hjälp att lufta kylsystemet på bilen efter han bytt termostat då bilen fortfarande gick upp till rött på mätaren. Vi försökte lufta men fick ingen cirkulation i kylsystemet så jag sa åt han att jag köper bilen för 2000kr om han vill sälja.
Morgonen efter ropar arbetskollegan åt mig att hans svärfar kommer förbi med papper och bil senare under dagen och vipps så hade jag mig en till bil
Håller därför på att fundera hur jag ska göra då jag har för många bilar.
Det som talar åt att behålla E36an är att den redan har precis allt i hjulupphängningsväg som jag vill ha och alla modifkationer jag vill göra finns att köpa som bolt-on.
Enda egentliga nackdelen är att det inte är en Volvo 360.
Det som talar åt att laga och sälja E36an är att den är värd runt 10-15k vilket hade suttit fint till att bygga färdigt 360in, men ser man det i ett annat perspektiv så sparar jag dom slantarna i både tid och pengar om jag bygger på E36an istället.
Svåra val då jag faktiskt vill behålla båda bilarna för att göra ett enkelt busbilsprojekt av E36an och långtidsprojekt av 360in.
Men vi får se, försöker övertala lillbrorsan att ta över min 360 och istället sälja iväg hans vita som är i sämre skick.