Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 120 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Meddelandeikon:

Verifiering:
Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
The swedish flag has two colors, blue and ???:
What country built the 300 series ? (not Sweden):
44+10 = ??:
Write the lowest number of the following (340 or 360):
The club is called 400power club or 300power club ?:
Capital of sweden?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska


Ämnessammanfattning

Skrivet av: peter schmidt
« skrivet: september 13, 2010, 11:57:46  »

Jag kan fixa fram en, tyvär inte gratis.
Skrivet av: DaViD^^
« skrivet: september 13, 2010, 11:01:51  »

Den motorn är extremt ovanlig, och extremt värdelös. Om man promt vill ha en slöare B21 så satsa istället på en B19.

Får man fråga varför du vill ha en 1,7 liters rödblock?
har för mig att med denna vev så kan man få en viss motorvolym som ska passa in i någon klass sen om det är rally eller bana eller något annat låter jag vara osakt =)
men som sagt den är VÄLDIGT ovanlig
och har sett en bil med sån motor sedan jag föddes
det var en 77:a som hade den om jag inte minns helt fel
Skrivet av: Maruder
« skrivet: september 13, 2010, 10:59:10  »

Den motorn är extremt ovanlig, och extremt värdelös. Om man promt vill ha en slöare B21 så satsa istället på en B19.

Får man fråga varför du vill ha en 1,7 liters rödblock?
Skrivet av: DaViD^^
« skrivet: september 09, 2010, 19:52:34  »

Hallå. Vill ha tag i en Volvo B17 motor från 200 eller 300 serien. Ska bara ha vevaxeln så skicket är skit samma bara veven är ok.
Är det någon som har så kontakta mig.


Är det B172 du menar?

B14, B172, B19, B200 är de motorerna jag vet som finns/funnits i 340/360. Plus en diesel som jag inte vet vad den heter.
ska finnas en 1.7liters rödblockare som ser ut som en B21a fast mindre =) inte vanliga kan tilläggas
har sätt 1st 240 med denna motor en ganska gammal dessutom
Skrivet av: FREJ
« skrivet: september 09, 2010, 19:29:58  »

Hallå. Vill ha tag i en Volvo B17 motor från 200 eller 300 serien. Ska bara ha vevaxeln så skicket är skit samma bara veven är ok.
Är det någon som har så kontakta mig.

Är det B172 du menar?

B14, B172, B19, B200 är de motorerna jag vet som finns/funnits i 340/360. Plus en diesel som jag inte vet vad den heter.
Skrivet av: Nyman
« skrivet: september 09, 2010, 14:39:27  »

Hallå. Vill ha tag i en Volvo B17 motor från 200 eller 300 serien. Ska bara ha vevaxeln så skicket är skit samma bara veven är ok.
Är det någon som har så kontakta mig.