Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - timo

Sidor: [1]
1
Projekt / Re:Monster 360 från Finland
« skrivet: december 13, 2006, 19:30:41  »
... tror att den är körklar i höst...

Nu är det höst.....  ;)
Och vinter...  ;)
Det har inte hänt mycket med 360. Ja har jobbat med 760 Turbo -88. Jag köpte en 760 Turbo -84 och tog motor (B23ET) till -88:an. Jag har också köpt BMW 525 tds ZF växellåda, 50mm HKS style wastegate, Boost Controller, SSQV, Garrett GT40 turbo, in 58mm ut 62mm A/R 0.94 och 600 * 300 * 76 mm intercooler till 760.  Jag har också bytt växellåda i min bruksbilen 960...  I höst fick jag ingen garage så inget händer med 360 på ett tag.


2
Projekt / Re:Monster 360 från Finland
« skrivet: maj 18, 2006, 13:50:32  »
Kamera fungerar inte, måste köpa ny.  :-[ Och jag vill inte visa alla delar innan bilen är färdig, tror att den är körklar i höst. Har köpt t.ex. 40kg polyester och just nu gör jag glasfiber delar till bilen.

3
Projekt / Monster 360 från Finland
« skrivet: december 28, 2005, 21:10:24  »
Det har inte hänt så mycket efter sommarn men nu jag har tid att fortsätta bygga bilen. Jag har såld nästan alla delar som är på min hemsida www.pukema.com så nu måste jag köpa ännu värre grejor.  ;D Ny T6 motor, Supra växellåda etc etc. Igår fick jag nya bromskivor.




Fiat Punto Angel Eyes strålkastare

Mercedes-Benz E55 AMG bromskivor 360*36mm


4
Foto/Film / Re:Monster 360 från Finland
« skrivet: april 08, 2005, 16:37:26  »
Kolla in detta projekt från en herre från Finland.

http://www.pukema.com

Recept
Motor B6304S (rak sexa med dubbel turbo)
Getrag 262 växellåda
Seriöst styling
Motor är B6254S med B6304F vevaxel (90 mm slag) och kammar (mera lyft).  ;)

Sidor: [1]