Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - PetrusGustafsson

Sidor: [1]
1
Säljes / Volvo 343 DL -83
« skrivet: juli 25, 2012, 16:48:27  »
Nu måste jag tyvärr gå vidare i livet... ;)

http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_343_DL_41697400.htm?ca=17&w=1

2
Köpes / Gaspedal köpes!
« skrivet: juni 03, 2012, 11:42:02  »
Jag söker en gaspedal, alltså bara plastbiten.

Hör av er om ni har nåt liggandes :)

3
WANTED / Flugebyrakan Vetlanda
« skrivet: maj 24, 2012, 22:47:13  »
Någon som kände sig omkörd för några veckor sedan på flugebyrakan utanför Vetlanda?

En blå Volvo 340, ja e osäker på årsmodell och dörrantal, som svängde av i Sjunnen

Tanken slog mig att det låg en 300 framför, och då växte hornen ;) Men jag fick pressa 300:an rätt friskt ;)

Jag har även sett "dig" i rondellen på väg mot eksjö!

Svara om du känner dig träffad ;D

4
Köpes / Tanklock och gasdämpare till baklucka
« skrivet: april 04, 2012, 20:26:03  »
Tankspridheten stod på topp när jag glömde tanklocket på taket när jag hade varit och tankat härom veckan. Därför söker jag nu ett nytt så har du ett du inte använder är jag tacksam om du svarar. Jag letar även efter ett par gasfjädrar till en 343 från 1983, jag vet inte om samma passar på alla årsmodeller  :P Jag var på Jönköpings bildemontering idag men de hade varken tanklock eller fjädrar  :-\ Så om just du har något liggandes är jag tacksam om du kontaktar mig :)

5
Teknik / SV: Växellådsbyte 343 1983
« skrivet: mars 10, 2012, 14:06:45  »
Du får det hela att låta rätt enkelt ;) ja får väl se när ja ger mig på de, ja måste ju ha tag på en låda först :)

Men med tanke på miljö och bensinkonto så hugger jag väl tag i det i vår :)

6
Teknik / Växellådsbyte 343 1983
« skrivet: februari 29, 2012, 09:56:32  »
Hur lätt / svårt är det att byta växellåda i ovanstående modell? Just nu har jag bara 4pet och har eventuella planer på att byta t 5 växlat :)

7
Teknik / SV: Hastighetsmätarwire VDO / Smith
« skrivet: februari 03, 2012, 12:26:52  »
Måste man byta någon nere i navet eller är det bara uppe vid mätaren? isånnafall är det ju "bara" att byta till en VDO-mätare, det borde ju inte vara nån gigantisk skillnad :P

8
Teknik / Hastighetsmätarwire VDO / Smith
« skrivet: januari 31, 2012, 10:34:31  »
Hastighetsmätarwiren har gått av och den var av märket Smith. Nu har jag märkt att dom nästan e omöjliga att få tag på och jag vill då ha reda på skillnaden mellan VDO och smith. Snälla hjälp mig!

9
Köpes / Bakrutealusi & varvräknare
« skrivet: januari 24, 2012, 10:40:35  »
Jag vill hitta bakrutejalusi som passar min 343 från 1983 och jag är intresserad av en varvräknare från en 360 om jag har fattat rätt, för den ska väl passa (?)
tack på förhand  / Petrus

Sidor: [1]