Författare Ämne: lukt....  (läst 2501 gånger)

snusarn

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 367
    • Visa profil
    • pelles740
lukt....
« skrivet: september 11, 2005, 02:40:01 »
Det luktar något när jag svänger åt höger  har prövat att köra runt runt åt vänster men då kommer inte lukten fram  ??? , jag kan inte se att det läcker någonstans.
Det luktar som spolarvätska men ändå inte  och glykol har ju en speciell doft och det är det inte heller har till och med luktat på bromsoljan men inte likt det heller , och jag har inga andra dunkar eller flaskor i bilen som kan läcka.
Jag trodde först att det kanske va bränsle läck för jag hade tankat fullt , men icke vad jag kan se.
Och om det skulle vara bränsle läck typ vid tanken så skulle väl det visa sig vid vänstersväng isf.  ??? ???
Kan tillägga att det hela rör sig om rätt kraftig sväng typ i rondeller och så..
Är volvo lös nu....

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:lukt....
« Svar #1 skrivet: september 11, 2005, 22:15:33 »
Om det inte är samma lukt som nån av vätskorna och inte avgaser heller så låter det ju helt klart skumt.
Kan det inte vara så att det luktade från nån industri ute och det sögs in via kupéfläkten? Eller kommer samma lukt fram alla gånger du svänger höger?
Förare TEAM EGON RACING

snusarn

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 367
    • Visa profil
    • pelles740
« Svar #2 skrivet: september 12, 2005, 15:21:02 »
Varje gång det blir sväng åt höger så kommer doften direkt , jag funderar på om det kan ha runnit ner något vid luftintaget som ger sig tillkänna vid sväng, doften i sig luktar rätt starkt men inte illa men påtagligt irriterande iaf.
Är volvo lös nu....

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: september 12, 2005, 17:26:09 »
Mystiskt!  ???
Då borde det ju inte kunna vara nåt annat än som du säger nånting som rinner in vid luftintaget, men man tycker ju att det borde dunsta och sluta lukta då efter nån dag...
Förare TEAM EGON RACING