Författare Ämne: Seg 360  (läst 2799 gånger)

Amazon

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Seg 360
« skrivet: oktober 18, 2005, 13:04:04 »
Har en 360 GLT med B200F som beter sig konstigt. På riktigt låga varv och riktigt höga så ger motorn bra effekt men ligger man runt 2500 varv så går den riktigt slött. Har bytt luftfilter och testat med ett annat bränslefilter men det blev inte bättre för det. Testade att slå lite etanol i tanken men då gick den ännu slöare. Har även bytt tändstift och tändkablar. Kör man utan luftfilter så går den också sämre. Vad kan felet vara? Verkar på något sätt som att den får för lite soppa. Vad gör man åt det i så fall?

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Seg 360
« Svar #1 skrivet: oktober 18, 2005, 19:56:32 »
Får den för lite soppa kan det bero på många saker men bara för att ha nånting att börja med så kan du mäta bränsletrycket, alternativt testa att låna bränsletryckregulator av en kompis, har för mig att det ska vara 2,5bar.
Skulle kunna vara lambdasonden som inte reglerar riktigt också, prova att mäta mellan jord och signalkabeln från lambdan (utan att dra isär kontakten) det viktigaste är att du inte får ett stillastående värde när du gasar. Ska ligga nånstans mellan 0-1v beroende på hur snålt/fett motorn går.
Vilken kabel på lambdasonden som är signalkabeln törs jag inte svara på, men det bör synas på elschemat i Haynesboken om du har den?
Om du har tillgång till en CO-mätare kan du enkelt se där om den verkligen går magert också.
Skulle kunna vara luftmängsmätaren också, om du har möjlighet att låna en av en kompis och prova så ser du enkelt det, jag vet inte om det går att mäta upp dom men jag är tveksam till att det går.
Lycka till!
Förare TEAM EGON RACING

Dan.P

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
Re:Seg 360
« Svar #2 skrivet: oktober 19, 2005, 02:45:00 »
Signalkabeln från lamdasonden är den tunna svarta, dem två vita är för uppvärmningen av sonden.