Författare Ämne: Frontspoiler og forsterker..  (läst 4170 gånger)

V-Man

• Medlem
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
Frontspoiler og forsterker..
« skrivet: september 04, 2006, 23:39:38 »
Heisann, sry for å ikke være mer aktiv på forumet, skal skjerpe meg ;D
1) Ville bare si fra om nyeste mod. på -87 360'n min. driver nemlig å setter på en -96 nissan primera front på bilen ;D blir ganske bra faktisk.
rimelig mye arbeid da, siden den var for brei da jeg prøvde å sette den på først. måtte kappe den i to og feste sammen med glassfiber osv og spakkel som måtte pusses ned. Uansett: begynner å se bra ut og bilder kommer snart 8)
2) Driver med annlegg, og skulle koble inn batteri nr.2 da jeg dreit meg litt ut. tenkte seff ikke på om + eller - skulle kobles til først så da jeg kobla til batteriet kom det en stor gnist og begge de 2 forsterkerne mine sluttet å virke etter dette. Noen som har tips til akkurat hvilke komponenter som ville gå sunn i dette tilfellet? Ingen av sikringene på forsterkerne gikk som er litt rart.
V.W.L.

Gulbrandsen_Racing

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Frontspoiler og forsterker..
« Svar #1 skrivet: september 08, 2006, 14:27:11 »
Bilder, gutt :)

Forsterkera dine er nok bare å kaste, med mindre de er veldig dyre, og det lønner seg å sende de på reparasjon.

Er nok noen transistorer, kondensatorer og litt annet krims krams som har gått til helv*te
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: september 10, 2006, 00:10:46 »
Om jag var du skulle jag skruva upp slutstegen och undersöka lite innan jag slänger dom/lämnar in dom på rep.
Ser kretskortet bränt ut på något ställe?
Var luktar det mest bränt?
Har någon krets spruckit eller ljusnat i färgen?
I så fall har du med största sannolikhet felet där.
Förare TEAM EGON RACING

V-Man

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: september 10, 2006, 15:49:11 »
heisann igjen, takker for svar ;)

bilder kan ordnes vettu 8)
men forsterker saken: skrudde opp begge tidligere her for å se om det var svidd eller synlige skader på dem, men det eneste som ser merkelig er en liten kondensator som "buler ut" på toppen. det er vell et tegn på at den nesten er ekslodert og garantert ødlagt? uansett så har jeg ikke super peiling på elektro, men har multimeter osv, så jeg kan ohme rundt for å sjekke om det er kortsluttninger eller brudd osv.
er ikke super dyre forsterkere akkurat, men litt kjedli å kaste dem  :'(
V.W.L.

Gulbrandsen_Racing

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
« Svar #4 skrivet: september 12, 2006, 21:17:43 »
du må lodde ut komponenter for å sjekke om det er brudd osv da..
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F

V-Man

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: september 12, 2006, 23:46:47 »
hmm det du mener er at ohme signalet finner en rute uansett på krettskortet slik at det altid blir forbinnelse, selv om det er brudd i komponenten du tester, om du ikke tar den ut av kretsen? gir mening, men høres ut som sinnsvakt mye jobb :P tipper at jeg gidder å gjøre det på den ene kondensatoren som ser busted ut. bytter ut den, og ser om det virker..

Btw: noen som har bra/dårlig erfaring med høytalere/forsterkere fra boschmann? Ligger 12" sub og 2600w forsterker til en billig penge på www.netthandelen.no for tida. Har kjøpt div. verktøy derfra tidligere, og setetrekk. Noe er skikkeli dårlig kvalitet, noe er ganske bra, og alt jeg har kjøpt har vært skikkelig billig pga. auksjon-funksjonen. 8)
V.W.L.