Författare Ämne: K: TPS (spjällägesgivare)  (läst 2987 gånger)

NeZ

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
    • SleDNeZ
K: TPS (spjällägesgivare)
« skrivet: maj 03, 2006, 20:01:47 »
Letar en TPS som funkar ihop med mitt MegaSquirt, så det ska inte vara en som bara är antingen på eller av utan den ska vara steglös eller hur man nu säger

Sitter väl på "nyare" Bmw, Ford, Volvo, Opel
 tex e36, 850, s70 mfl

PM:a, maila, ring, messa vad som helst bara jag får tag på en :)

Jontepower@hotmail.com
070-6997737

/ Johannes Selberg
Volvo 360 GLS-R -84
Volvo 142 Turbo - 69

hasse66

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
Re:K: TPS (spjällägesgivare)
« Svar #1 skrivet: maj 04, 2006, 22:38:27 »
ska du ha steg lös så leta på fords bilar sierran ex vis  har steg lös  scorpion vissa  ska vara 3 sladdar på grön röd svart  brukar det vara kolla dom är billiga brukar inte gå så lätt sönder med d hals på=formen på axeln och hålet i givaren..
360 turbo forever

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:K: TPS (spjällägesgivare)
« Svar #2 skrivet: maj 06, 2006, 19:40:02 »
ska du ha steg lös så leta på fords bilar sierran ex vis  har steg lös  scorpion vissa  ska vara 3 sladdar på grön röd svart  brukar det vara kolla dom är billiga brukar inte gå så lätt sönder med d hals på=formen på axeln och hålet i givaren..

Jag kör med en TPS från Scorpio V6 och den funkar till mitt Megasquirt med reservation för att den bara har 75% av räckvidden mot vad den borde ha haft. Jag tror att det beror på att spjällaxeln på min volvo bara rör sig 3/4-dels varv och på scorpion borde den då rört sig ett helt varv, nåt åt det hållet.
Men det har fungerat ändå med Megasquirt eftersom man kan kalibrera om visningen av pedalläget samt att själva regleringen inte bryr sig om vilket läge den är i utan hur snabbt man trycker på gasen, dvs. spänningsökning per sekund. Så jag har inte stött på nåt problem med det än.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.